Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Ο γονέας του μαθητή που συναινεί στην χρήση του self test για το παιδί του, το κάνει με πλήρη ελευθερία ή υπό το βάρος μιας ασύλληπτης εκβιαστικής τακτικής που δρα συνεργατικά με τον φόβο και την τρομοκρατία του κορωνοϊού;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Ποτέ άλλοτε η επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία δεν ήταν περισσότερο προβληματική και με απρόβλεπτες συνέπειες.

Μετά από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα μπορούν να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού πρώτα θα έχουν επιδείξει το «Πιστοποιητικό υγειονομικών φρονημάτων». Το πιστοποιητικό αυτό, όπως μας πληροφορεί σχετική ανάρτηση, θα είναι η ενυπόγραφη βεβαίωση ότι έχει διενεργηθεί το πολυδιαφημιζόμενο self test και το οποίο θα πρέπει να έχει βγει αρνητικό. Σε περίπτωση θετικού τεστ θα είναι υποχρεωτική η παραμονή μαθητών και καθηγητών κατ’ οίκον.

Πολλά τα προβλήματα που απορρέουν από αυτήν την παράνομη, επιτακτική, αλόγιστη και επικίνδυνη κίνηση του Υπουργείου Παιδείας. Καταπατώντας νόμους και Διεθνείς Συμβάσεις, επιβάλλει τη διενέργεια ιατρικής πράξης χωρίς την ελεύθερη συναίνεση των ενδιαφερομένων. Αυτό ευκόλως συνάγεται από την υποχρεωτικότητα και το βεβιασμένο της εκτέλεσης του διαγνωστικού τεστ, προκειμένου οι μαθητές να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Καταπατά έτσι τη Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟ, η οποία κυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Ν. 2619/1998(ΦΕΚ Α΄132) και με ισχύ του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλαδή τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετική με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της Βιολογίας και της Ιατρικής. Σε αυτό συνηγορεί και το άρθρο 12 παρ. 1. του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005) που ορίζει ότι απαιτείται η συναίνεση του ασθενούς πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε ιατρικής πράξης.

Εδώ τίθεται και άλλο ένα ερώτημα, διότι όχι μόνο εκβιάζεται ο μαθητής και καταστρατηγείται η ελεύθερη συναίνεσή του, αλλά ακόμη και όταν αυτός συναινεί ή ο κηδεμόνας στην περίπτωση ανηλίκου, το κάνει με πλήρη ελευθερία ή υπό το βάρος μιας ασύλληπτης εκβιαστικής τακτικής που δρα συνεργατικά με κράτος του φόβου και της τρομοκρατίας του κορωνοϊού;

Προβλήματα όμως προκύπτουν και από τη μεριά της ασφάλειας της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών. Όχι με έναν τρόπο, αλλά ποικιλοτρόπως βάλλεται η υγεία των παιδιών μας, καθώς απαιτεί το Υπουργείο να διενεργηθεί μια ιατρική πράξη από μη ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό, δηλαδή από τους γονείς των ανήλικων μαθητών. Πόσο ασφαλές είναι ο γονιός να εισάγει τον βαμβακοφόρο στυλεό και να συλλέγει δείγμα από τις ευαίσθητες ρινικές κοιλότητες των παιδιών του; Μία παραμικρή απότομη ή λάθος κίνηση μπορεί να προκαλέσει άμεσα τραυματισμό μικρό ή μεγαλύτερο. Αλλά, η πανουργία του Υπουργείου Παιδείας φρόντισε και γι’ αυτό, αφού έριξε όλο το βάρος της ευθύνης στον γονέα μέσω της Υπεύθυνης Δήλωσης που τον έβαλε να υπογράψει. Σε αυτό το φιάσκο του self test προστίθενται η ανίχνευση καρκινογόνων ουσιών, που όχι άπαξ, αλλά δις την εβδομάδα θα πρέπει να επιβαρύνονται τα παιδιά μας από αυτά τα υλικά.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα όσα προαναφέρθηκαν, τα οποία έχουν να κάνουν με την ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών, μαθαίνουμε ότι το Δικαστήριο της Γερμανίας απαγόρευσε σε μαθητές να υποβάλλονται σε self test. Πιο συγκεκριμένα: «Το Οικογενειακό δικαστήριο της Βαϊμάρης έκρινε ότι απαγορεύεται να απαιτούν από τους μαθητές να φορούν καλύμματα στόματος και μύτης…να συμμετέχουν σε rapid test για SARS-CoV-2, και αυτό καθώς επικαλείται το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας… Κρίνει επίσης ότι τα προαναφερθέντα παραβιάζουν πολλά δικαιώματα των παιδιών, προκαλούν σημαντική ζημία που δεν αντισταθμίζεται από κανένα ευδιάκριτο όφελος για τα ίδια τα παιδιά ή για τρίτα μέρη…».

Στα καθ’ ημάς, υπήρξαν περιπτώσεις γονέων σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα, οι οποίοι αντέδρασαν υπερασπιζόμενοι την υγεία και ασφάλεια των παιδιών τους. Πιο συγκεκριμένα, στο Ρέθυμνο έξι γονείς μαθητών υπέβαλαν μήνυση στον Εισαγγελέα Ρεθύμνου κατά του διευθυντή του σχολείου, του διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου, του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης και της υπουργού Παιδείας, για το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται στα παιδιά τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα χωρίς τη διενέργεια του self test. Ομοίως και μητέρα μαθητή σε Λύκειο του Ευόσμου, κατέθεσε στον εισαγγελέα μήνυση κατά του διευθυντή του Λυκείου, καθώς αυτός δεν επέτρεψε στον γιο της την είσοδο στο σχολείο χωρίς ο μαθητής να προσκομίσει τη βεβαίωση του αρνητικού αποτελέσματος self test. Επίσης, έκρυθμη κατάσταση επικράτησε και την επόμενη μέρα, καθώς επαναλήφθηκε η ίδια συμπεριφορά εκ μέρους του διευθυντή. Παράλληλα, μαθητές που δε συμφωνούν με τη διαδικασία ελέγχου μέσω self test προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου τους. Ως κατάληξη αυτού του γεγονότος ήταν να συλληφθεί η μητέρα του μαθητή στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας και μετά από Εισαγγελική παρέμβαση, επειδή είχε αναρτημένο «εμπρηστικό κείμενο» στη σελίδα της στο Facebook. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών ζήτησε να σχηματιστεί δικογραφία σχετικά με τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που καλούν τους μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς τα απαραίτητα τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της προβληματικής επιστροφής των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας στα σχολεία. Από την άλλη, οι πρωτόγνωρες καταστάσεις που βιώνουμε, εξοβελίζουν παντελώς την έννοια της Παιδείας, την ευχάριστη διαδικασία της μάθησης, του δικαιώματος που έχει κάθε παιδί στην εκπαίδευση αλλά και του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών. Πλέον, κανένα παιδί δεν μπορεί να δεχτεί το κοινό αγαθό της Παιδείας χωρίς τη διενέργεια του διαγνωστικού τεστ κατά του κορωνοϊού. Οι εκπαιδευτικοί απεκδύονται τον ρόλο τους και την αποστολή τους ως παιδαγωγοί, και ενδύονται τον ρόλο του αστυφύλακα και του ελεγκτή. Πώς να ονομάσεις «μάθημα» και «διδασκαλία» τον κόλαφο που ξεπροβάλλει μέσα από τις απαγορεύσεις, τις μάσκες, τα αντισηπτικά, τη διαφύλαξη των ορισμένων αποστάσεων και τον αποκλεισμό μαθητών που δεν πληρούν τις «προϋποθέσεις»…

Άγχος, ψυχαναγκασμός και βία συνθέτουν πια την καθημερινότητα στα σχολεία μας και διαζωγραφίζουν την προβληματική επιστροφή. Στη σύγχρονη πραγματικότητα έρχονται να προστεθούν τα δεκάδες αναπάντητα ερωτήματα που αυξάνουν τον προβληματισμό μας. Ένα από αυτά είναι το πώς συνάδει η υποχρεωτικότητα των self test με την παντελή αναξιοπιστία τους; Οι ίδιοι οι υγειονομικοί εκπρόσωποι ομολογούν τη μεγάλη απόκλιση από το πραγματικό αποτέλεσμα, όπως και η κ. Λινού, η οποία υποστήριξε τη διενέργεια και του μοριακού τεστ. Τότε, ποιο το όφελος εφ’ όσον δε λειτουργούν;;; Η ανησυχία κορυφώνεται με τα ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα που αυξάνουν τον κίνδυνο της διασποράς. Αξιόλογοι γιατροί και υγειονομικοί ήδη αποφαίνονται σχετικά με το φιάσκο των self test, όπως η Ένωση Βιοπαθολόγων, η οποία κινείται νομικά για τα επισφαλή τεστ του Υπουργείου Παιδείας. Ας μη λησμονούμε και την αποκομιδή των υγειονομικών απορριμμάτων που πέφτει στο κενό της χαυνότητας του Υπουργείου Παιδείας.

Τέλος, όσον αφορά το τρίτο σκέλος του ζητήματος, δηλαδή τις απρόβλεπτες συνέπειες που ούτε τις φανταζόμαστε. Μια πικρή γεύση μπορούμε να πάρουμε από τη δήλωση της κ.Παπαευαγγέλου, λοιμωξιολόγου και εκπροσώπου της κυβέρνησης, η οποία μίλησε για πιθανό εμβολιασμό των μαθητών πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Υποχρεωτικό ή ανεφάρμοστο το self test για τους μαθητές; Οι πρώτες επίσημες αντιδράσεις
– Σιγά-σιγά, μεθοδικά και ύπουλα
– Τηλεκπαίδευση και καρναβάλι
– Προστατέψτε τα παιδιά
– Τίποτα δεν τελείωσε, θαρσείτε!
– Ο εκβιασμός στραγγαλίζει την Δημοκρατία
– Γιατί μόνο ψυχολόγοι να ανακουφίζουν την ανθρώπινη ψυχή;
– Αυξάνεστε και πληθύνεστε ή childfree;
– «Όσοι κυριαρχούνται από φόβο θανάτου βιώνουν την καταθλιπτική δουλεία»· αυτό ισχύει στο έπακρο σήμερα!