Της Ολυμπίας
αποκλειστικά για την katanixi.gr

«Εμείς όμως, σας παρακαλώ, ποτέ δεν πρέπει να ανεχόμαστε τους αιρετικούς… ώστε να μην ακούμε τα αιρετικά λόγια τους και να μην μολυνθεί η Πίστη μας» (π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Δ΄ Μέρος

Το τελευταίο στάδιο της Θείας Αποκάλυψης πραγματώθηκε στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού και έτσι ο άνθρωπος, ο «εν Χριστώ» ορθόδοξος πιστός μπορεί πλέον να «γνωρίζει» την μοναδική αλήθεια, «ὅτι ὁ νόμος διά Μωϋσέως ἐδόθη, ἡ χάρις καί ἡ ἀλήθεια διά Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐγένετο» (Ἰωάν. 1, 17).

«Ποιά είναι η Αλήθεια και η Ζωή;» (7)

Η χάρη του Θεού δεν εξαναγκάζει κανένα και ο Θεός δεν αποκαλύπτεται εκεί που η Θεία παρουσία Του δεν είναι επιθυμητή.

Η χάρη Του δεν δίδεται σε όποιον την απορρίπτει, σ’ εκείνον που ακολουθεί δόγματα και «Τεχνικές» αυτοσωτηρίας· η χάρη συμβαδίζει με την Αλήθεια· δεν υπάρχει εκεί που η αλήθεια απορρίπτεται!

Η Αγία Γραφή και η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έκανε ποτέ λόγο και δεν θα κάνει για κανένα «Αδογμάτιστο Χριστιανισμό».

Κάτι τέτοιο απογυμνώνει την ηθική ζωή και το φρόνημά του.

Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα είχε «α π ο γ υ μ ν ώ σ ε ι» το ορθόδοξο φρόνημα από τις «ρίζες» του, που είναι τα δόγματα της Πίστης μας και θα οδηγούσε τον βαπτισμένο άνθρωπο σε πλήρη σύγχυση και αβεβαιότητα για την σωτηρία του.

Από το άλλο μέρος τον πιστό άνθρωπο δεν τον σώζει η διανοητική παραδοχή των δογμάτων της σωτηρίας· η δογματική αλήθεια πρέπει να επιβεβαιώνεται με την καθημερινή ζωή: “Και ο Κύριος, θα καταδικάσει εκείνους που δεν θέλησαν να γνωρίζουν τον μόνον αληθινόν Θεόν και δεν υπακούουν στο Άγιο Ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού”.

«Ἐν πυρί φλογός, διδόντος ἐκδίκησιν τοῖς μή εἰδόσι Θεόν καί τοῖς μή ὑπακούουσι τῷ εὐαγγελίῳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Β΄ Θεσ. 1, 8).

Καί «ς ἐάν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καί διδάξῃ οὕτω τούς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ς δι’ ν ποιήσῃ καί διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν» (Ματθ. 5, 19).

«Πᾶς οὖν ὅστις ἀκούει μου τούς λόγους τούτους καί ποιεῖ αὐτούς, ὁμοιώσω αὐτόν ἀνδρί φρονίμῳ, ὅστις ᾠκοδόμησε τήν οἰκίαν αὐτοῦ ἐπί τήν πέτραν· καί κατέβη ἡ βροχή καί ἦλθον οἱ ποταμοί καί ἔπνευσαν οἱ ἄνεμοι καί προσέπεσον τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ, καί οὐκ ἔπεσε· τεθεμελίωτο γάρ ἐπί τήν πέτραν» (Ματθ. 7, 24-25).

«Ὥσπερ γάρ τό σῶμα χωρίς πνεύματος νεκρόν ἐστιν, οὕτω καί ἡ πίστις χωρίς τῶν ἔργων νεκρά ἐστι» (Ἰακ. 2, 26).

Τα σωτήρια λοιπόν δόγματα της Εκκλησίας δεν είναι ένας καρπός διανοητικής ενασχόλησης, αλλά Θείας αποκάλυψης, σε αναφορά με την καθημερινή ζωή του ορθοδόξου πιστού.

Γι’ αυτό και η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη δεν μπορεί να ιδεολογικοποιηθεί· διότι είναι κοινωνία και ζωή.

Οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες της Αγίας Εκκλησίας μας, δεν τόνιζαν απλώς την σύνδεση αυτών των δύο, αλλά και τον άμεσο κίνδυνο των αιρέσεων.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, μας λέγει να προσέχουμε πάντα σε όλα τα σημαντικά θέματα της πίστης μας, τα οποία είναι τα δογματικά και ποιμαντικά.

Επίσης, εμείς ποτέ ας μην αδιαφορήσουμε για τα δόγματα της Πίστης, ώστε να μπορέσουμε να κρατήσουμε αναλλοίωτη την Ορθόδοξη πίστη μας μέσα στους αιώνες.

Είναι δε απολύτως αναγκαίο για όλους τους γνησίως Ορθοδόξους πιστούς να γνωρίζουμε και τα εξής: «Εμείς όμως, σας παρακαλώ, ποτέ δεν πρέπει να ανεχόμαστε τους αιρετικούς.

Αλλά αντίθετα εμείς, ας φροντίσουμε να τους δείχνουμε, πως κλείνουμε εντελώς έμπροσθεν σέ αυτούς τ’ αυτιά μας, ώστε να μην ακούμε τα αιρετικά λόγια τους και να μην μολυνθεί η Πίστη μας».

Αυτό είναι το πολύ σημαντικό για την ψυχή μας, για να μην μολυνθεί η Πίστη μας. Γι αυτό θα πρέπει να προσέχουμε και να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία για την σωτηρία της ψυχής μας.

Ἀμήν, γένοιτο.

Συνεχίζεται…

  • 7. Του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου (†) Απόσπασμα από το βιβλίο του «Η Ορθοδοξία μας». Περιοδικό Διάλογος.Τεύχος 30. Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2002. https://www.impantokratoros.gr/

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Α΄ Μέρος)
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Β΄ Μέρος)
«Ποιος είναι η αλήθεια;» (Γ΄ Μέρος)