Της Ολυμπίας
αποκλειστικά για την katanixi.gr

Ο Άγιος Απόστολος Παύλος, αυτή την απώλεια έστω και μίας ψυχής δεν θέλει καθόλου να την σκέφτεται… (Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ζ΄ Μέρος

Ας αναλογιστούμε αδέλφια μου, πόση ευθύνη φέρουμε κι εμείς προσωπικά ως πιστοί ορθόδοξοι Χριστιανοί για την διαφύλαξη της Ορθόδοξης Πίστης. Διότι το ποίμνιο της Εκκλησίας του Κυρίου Ιησού Χριστού -δεν παύει ποτέ- να είναι ο θεματοφύλακας της Ορθόδοξης Πίστης και της Ιεράς Παράδοσης.

Επίσης η διατήρηση της ανόθευτης Χριστιανικής Πίστης, αποτελεί ζήτημα μείζονος σπουδαιότητας για το φλέγον σωτηριολογικό θέμα, που υπεύθυνα απασχολεί το λαό του Θεού, στην δαιμονική εποχή της παναίρεσης του Οικουμενισμού και της πανθρησκείας.

Επειδή αυτή η εποχή την οποία διανύουμε σήμερα, είναι η εποχή της πλάνης και των αιρέσεων. Είναι η νέα εποχή της επικράτησης της εκκοσμίκευσης, της δαιμονικής σύγχυσης και της βέβηλης και «μιαρής» παναίρεσης.

Ας αναλογιστούμε ακόμη και αυτό: “Αλήθεια αδέλφια μου, πόσος όλεθρος, και πόσο πυρ άραγε επιφυλάσσεται πάνω στην κεφαλή του Επισκόπου ή του Ιερέως αυτού που αιρετίζει ή προσχωρεί στην αίρεση του Οικουμενισμού; (13)

Αλλά και για κάθε ένα απολωλός πρόβατο, το οποίο ενώ είναι μέρος του ποιμνίου Του, και κινδυνεύει να απολεσθεί από την αίρεση;

Ο Άγιος Απόστολος Παύλος, αυτή την απώλεια έστω και μίας ψυχής δεν θέλει καθόλου να την σκέφτεται.

Επομένως, ὁ λόγος κάθε Επισκόπου ή κάθε Ιερέως δεν είναι ούτε καλλωπιστικός, ούτε ανθρωπαρέσκειας, ούτε υπερηφανείας, ούτε «ακαδημαϊκής, ρητορικής και ανταγωνιστικής φύσεως μεταξύ των ομιλητών, ή των ομιλιών και των λόγων των κηρυγμάτων».

Έτσι όπως συνέβαινε στους αρχαίους ρήτορες, αλλά παρέχει σωτηριολογικές κατευθύνσεις και προεκτάσεις επί του εκκλησιαστικού ποιμνίου.

Γι’ αὐτό το λόγο θεωρείται απαραίτητη ικανότητα κάθε Επισκόπου και κάθε Ιερέως.

Ο θαυμασμός για το Αποστολικό έργο του πρώτου Αποστόλου του Θείου Παύλου υπήρξε απεριόριστος, από όλες τις γενεές των Αγίων Πατέρων και των πιστών.

Πρώτα απ’ όλα κανένας Ποιμένας της εποχής της δικής του, δεν μπορούσε νά συγκριθεί με τον Απόστολο Παύλο, καθώς ακόμη και να σιωπούσε, και χωρίς να είναι απαραίτητη η ομιλία του, η παρουσία του ήταν αρκετή για να εξαφανιστούν και να απομακρυνθούν όλοι οι δαίμονες, από τους δαιμονισμένους ανθρώπους.

Επειδή όταν ήταν προσευχόμενος ανάσταινε νεκρούς και έκανε πολλά θαύματα, οι ειδωλολάτρες έφτασαν να τον θεωρήσουν Θεό.

Εκτός από τα πολλά θαύματα που επιτέλεσε, η αγάπη του για τον Κύριο, η αγγελική του παρουσία, η μεγάλη ιεραποστολική του δράση, οι κίνδυνοι στους οποίους περιέπεσε για χάριν του ποιμνίου του Χριστού αποτελούν απόδειξη ότι υπήρξε μέγας αθλητής του Κυρίου.

Η μεγαλύτερη απόδειξη της μεγαλοσύνης του είναι το αληθινό γεγονός ότι, μετά από τις αμέτρητες διώξεις που ὑπέστη από τους εχθρούς του, εκείνος «ευχήθηκε να καταλήξει στην γέεννα και νά παραδοθεί στην αιώνια Κόλαση, υπέρ της σωτηρίας τών Ιουδαίων!

Και της προσελεύσεώς τους στον Χριστό, εκείνων οι οποίοι πολλές φορές τον λιθοβόλησαν και προσπάθησαν, όσο τους ήταν δυνατόν, να τον φονεύσουν».

Αυτή είναι η αληθινή αγάπη την οποία μας διδάσκει ο Κύριος Ιησούς Χριστός στο Άγιο Ευαγγέλιο! Και αυτή την α γ ά π η εφάρμοσαν στην πράξη οι Άγιοι Απόστολοι, οι Άγιοι Πατέρες, οι Άγιοι Μάρτυρες, και οι α π α ρ ά μ ι λ λ ο ι Άγιοι Ομολογητές της αποκεκαλυμμένης, Αλήθειας της Ορθόδοξης Πίστης.

Αυτή είναι η τέλεια αγάπη για τον Θεό, αλλά και για τον συνάνθρωπο. Αυτή είναι η αληθινή αγάπη για όλους τους εχθρούς.

Αυτή είναι η αληθινή αγάπη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ακριβώς αυτή είναι η αγάπη, την οποία ζητάμε να αποκτήσουμε με την επίκληση του αγίου ονόματός Του. Με την μονολόγιστη ευχή, «Κύριε, Ἰησοῦ, Χριστέ, ἐλέησον με»!

Ώστε να ζει ο Πανάγαθος Κύριος εντός μας και να γίνουμε κι εμείς το ίδιο αγαθοί με την Θεία Χάρη Του, διότι: «Κατά φύσιν ἀγαθός εἶναι μόνον ὁ Θεός.

Γίνεται καί ὁ ἄνθρωπος ἀγαθός μέ τήν ἐπιμέλεια τῆς διαγωγῆς του μέσω τοῦ ὄντως ἀγαθοῦ, τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ. (14)

Καί ἀλλάζει ὁ ἄνθρωπος καί γίνεται αὐτό πού δέν εἶναι, δηλαδή ἀγαθός, ὅταν ἡ ψυχή μέ τό νά ἐπιμελεῖται τό καλό πλησιάζει τόσο πολύ πρός τό Θεό.

Ὅσο ἐνεργοποιεῖται ἡ δύναμή της στό ἀγαθό.

Γιατί λέει ὁ Κύριος: “Νά γίνεστε ἀγαθοί καί σπλαχνικοί, ὅπως ὁ Πατέρας σας στόν οὐρανό”.«Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθώς καί ὁ πατήρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί»(Λουκ. 6, 36).

Ο Άγιος Απόστολος Παύλος, δεν θέλει καθόλου να σκέφτεται, έστω και αυτή την μία απώλεια της ανθρώπινης ψυχής, που κινδυνεύει να απολεσθεί από την προσχώρηση στην αίρεση.Το ίδιο ακριβώς βίωνε και ο άγιος Πνευματικός μας Πατέρας για το θέμα της πλάνης και των αιρέσεων. Προσευχόταν νυχθημερόν για να μήν χαθεί ούτε μία ψυχή από την παναίρεση. Κατήχησε ορθά το ποίμνιο του Κυρίου και άξια το διακόνησε για την αγάπη του Νυμφίου Ιησού Χριστού.

Πολύ αγάπησε την Αλήθεια του Θεού και προσευχόταν να την γνωρίσουν όλοι οι ορθόδοξοι πιστοί με την Κατήχηση και να την ακολουθήσουν. Σε ολόκληρη τη ζωή του βίωσε και υπηρέτησε πιστά την Αλήθεια του Αγίου Τριαδικού Θεού.

Ως άξιος Ιερέας του Αγίου Τριαδικού Θεού, ο π. Νικόλαος Μανώλης, η γλυκιά «Παραδεισένια Μορφή» του, αποτελεί σήμερα γιά όλους εμάς, που αξιωθήκαμε και τον γνωρίσαμε ως Πνευματικό μας Πατέρα, το καύχημα της Ορθοδοξίας και της Μίας και Αγίας μας Εκκλησίας.

Ας είναι «αἰωνία ἡ μνήμη» τοῦ Πνευματικοῦ Καθοδηγητοῦ μας, τοῦ ἁγίου Γέροντά μας πατρός Νικολάου Μανώλη.

Ἀμήν, γένοιτο.

«Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἔνεκεν»!!!

  • 13. Ο Δ΄ Περί Ιερωσύνης Λόγος Του Ιωάννου Χρυσοστόμου. http://www.apostoliki-diakonia.gr/
  • 14. Λόγος ασκητικός χωρισμένος σε 100 πρακτικά κεφάλαια πνευματικής γνώσεως και διακρίσεως. Λόγος 2. https://religious.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Α΄ Μέρος)
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Β΄ Μέρος)
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Γ΄ Μέρος)
– «Ποιος είναι η αλήθεια;» (Δ΄ Μέρος)
«Ποιος είναι η αλήθεια;» (Ε΄ Μέρος)
«Ποιος είναι η αλήθεια;» (ΣΤ΄ Μέρος)