Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Θα υπηρετείται ο Οικουμενισμός και η Πανθρησκεία και θα παράγονται οι νέοι Οικουμενιστές Πατριάρχες της Νέας Εποχής και της Νέας Τάξης Πραγμάτων στην Εκκλησία…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ένα πάγιο αίτημα που ακούγεται συνεχώς από τη μεριά του Πατριαρχείου είναι η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Πρόσφατα, κατά την έναρξη του διήμερου διεθνούς επιστημονικού Συνεδρίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε  στην Αίθουσα Τελετών της Σχολής με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από τότε που διεκόπη η λειτουργία του ιστορικού θεολογικού εκπαιδευτηρίου αλλά και 30 ετών από την εκδημία του τελευταίου Σχολάρχη, του αείμνηστου Μητροπολίτη Σταυρουπόλεως κυρού Μαξίμου, ο Πατριάρχης τόνισε εκ νέου την “αποφασιστικότητα της Μητρός Εκκλησίας να συνεχίσει τον αγώνα για την επαναλειτουργία της.”

Η επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης είναι ένα αίτημα που το ακούμε συνεχώς από τα στόματα όλου του νεοταξικού συρφετού, ο οποίος υπηρετεί τη χώρα και τον Πλανήτη και το ακούσαμε και πρόσφατα κατά την έλευση του Πάπα από όλους τους πολιτικούς και εκκλησιαστικούς άρχοντες・από την κα.Σακελλαροπούλου, τον κο.Τσίπρα, τον κο.Μητσοτάκη, τον κο.Παπανδρέου παλαιότερα, τον κο Πάϊατ. Εξάλλου το άνοιγμα της Σχολής αποτελεί συνεχή προτεραιότητα της Κυβέρνησης Μπάιντεν… Το ακούσαμε και από το στόμα του Ποντίφικα κατά την τελευταία του επίσκεψη στη χώρα μας. 

Γιατί άραγε;

Τόση πρεμούρα για την επαναλειτουργία μίας ορθόδοξης θεολογικής Σχολής;

Όχι βέβαια!

Η Ιστορία της Σχολής της Χάλκης

Διαβάζουμε στη wikipedia: 

Η σχολή στεγαζόταν αρχικά στη σταυροπηγιακή Μονή της Αγίας Τριάδας, στη Χάλκη, η οποία είχε ιδρυθεί από τον Πατριάρχη Φώτιο Α΄ της Κωνσταντινούπολης (858-861 και 878-886). Το 1844, ο Πατριάρχης Γερμανός Δ΄ κατά την πρώτη του πατριαρχεία (1842-1845), ίδρυσε το 1843 θεολογική Σχολή στις εγκαταστάσεις της μονής της Αγίας Τριάδας, την οποία και εγκαινίασε το αμέσως επόμενο έτος στις 13 Σεπτεμβρίου 1844. Όλα τα κτίρια εκτός από ένα παρεκκλήσι καταστράφηκαν στο μεγάλο σεισμό που συνέβη στη Κωνσταντινούπολη στις 28 Ιουνίου του 1894 με συνέπεια να διακοπεί η λειτουργία της. Μετά από εκτεταμένες επισκευές και αναστηλώσεις διάρκειας 17 μηνών, η σχολή με νέο πλέον κτίριο εγκαινιάστηκε στις 1 Οκτωβρίου του 1896. Σημαντική ανακαίνιση έγινε στη δεκαετία του ’50.

Το 1971 η σχολή έκλεισε εξαιτίας ενός τουρκικού νόμου που απαγόρευε τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Το 1998 η επιτροπή ιδιοκτητών της σχολής διατάχθηκε να διαλυθεί, αλλά διεθνής αντίδραση έπεισε την Άγκυρα να ακυρώσει τη διαταγή.

Η Χάλκη έχει λάβει διεθνή προσοχή τα τελευταία χρόνια. Τον Οκτώβριο του 1998, το Κογκρέσο των ΗΠΑ υποστήριξε την επαναλειτουργία της Χάλκης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναφέρει επίσης το ζήτημα στις διαπραγματεύσεις για την τουρκική προσχώρηση στην ΕΕ. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον, επισκέφτηκε την Χάλκη στην επίσκεψή του στην Τουρκία το 1999 και ζήτησε από τον Τούρκο Πρόεδρο Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ να επιτρέψει την επαναλειτουργία της σχολής.

Τον Αύγουστο του 2011, ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ερντογάν αποφάσισε με διάταγμα ότι τα ακίνητα και τα θρησκευτικά κτίρια του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης, τα οποία κατασχέθηκαν στο παρελθόν, πρέπει να επιστραφούν προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης. Τον Σεπτέμβριο του 2011 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προύσης Ελπιδοφόρος διορίστηκε Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Χάλκης. Τον Ιανουάριο του 2013, ανέφερε η τουρκική εφημερίδα Today’s Zaman, ότι το τουρκικό Συμβούλιο Ιδρυμάτων επέστρεψε 190 εκτάρια γης προς το ίδρυμα της Μονής της Αγίας Τριάδος. Το εν λόγω ίδρυμα είναι ο ιδιοκτήτης της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της γης βρίσκεται στο χώρο της Θεολογικής Σχολής. 

Έτσι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ελπίζει ότι οι υποσχέσεις από την τουρκική κυβέρνηση πώς θα επιτραπεί η επαναλειτουργία της Χάλκης, θα τηρηθούν.

Τον Φεβρουάριο του 2019 επισκέφθηκε τη Θεολογική Σχολή για πρώτη φορά εν ενεργεία Έλληνας πρωθυπουργός, ο Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψής του στην Τουρκία. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, παρόντος του εκπροσώπου της Προεδρίας της Τουρκικής Δημοκρατίας Ιμπραήμ Καλίν, υπενθύμισε ότι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης ιδρύθηκε επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ζήτησε την αποκατάσταση της αδικίας που υπέστη το Οικουμενικό Πατριαρχείο. «Είναι απαράδεκτο ένα ίδρυμα τέτοιο, που λειτούργησε επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας να είναι κλειστό επί Τουρκικής Δημοκρατίας», σημείωσε.

Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης Οικουμενιστική Σχολή

Το πρόγραμμα σπουδών της θεολογικής Σχολής της Χάλκης παρουσιάστηκε το 2019 στο Delphi Economic Forum

Εκεί πληροφορηθήκαμε ότι ανάμεσα στα μαθήματα της Σχολής θα είναι η θέση και ο ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον χριστιανικό κόσμο, ο διάλογος μεταξύ των χριστιανών με προοπτική την ένωση, η προστασία του περιβάλλοντος, οι διαθρησκειακές πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου με το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό. 

Δηλαδή στη Σχολή αυτή θα διδάσκεται η νέα ορθόδοξη πρωτειομανία, η ένωση με τους αιρετικούς και η ένωση με τους αλλόθρησκους. Θα υπηρετείται με άλλα λόγια ο Οικουμενισμός και η Πανθρησκεία και θα παράγονται οι νέοι Οικουμενιστές Πατριάρχες της Νέας Εποχής και της Νέας Τάξης Πραγμάτων στην Εκκλησία. Καθαρά και ξάστερα….

Η  Θεολογική Σχολή της Χάλκης θα είναι μία πρότυπη οικουμενιστική Σχολή με καθαρά οικουμενιστικό πρόγραμμα σπουδών και φοιτητές από όλες τις χριστιανικές ομολογίες. Μια σχολή στο πρότυπο των οικουμενιστικών σχολών που λειτουργούν ήδη στην Ουκρανία (το πρότυπο εργαστήριο οικουμενισμού που ευλόγησε ο Πατριάρχης), το Ινστιτούτο Μεταπτυχιακών Σπουδών Ορθοδόξου Θεολογίας, στο Σαμπεζύ της Γενεύης και αλλού. 

Εξάλλου η ίδρυσή της το 1844 από τον Πατριάρχη Γερμανό τον Δ΄ και η κατάσταση στο Φανάρι έκτοτε τίποτε ορθόδοξο δε σηματοδοτούσε…

Σε ομιλία του ο π.Σεραφείμ Ζήσης μας αναλύει πάρα πολύ εμπεριστατωμένα πώς η μασονία, με τη μορφή του Οικουμενισμού, έχει εισχωρήσει στο περιβάλλον του Φαναρίου από τον 18ο αιώνα. Μας λέει εκεί ο πατήρ τα εξής χαρακτηριστικά:

“Η Μασονία είναι αποκρυφιστική θρησκεία, έχει σχέση με τη μαγεία από κάποιο στάδιο και μετά, έχει σχέση με τον εωσφορισμό σε κάποια παρακλάδια της. Η Μασονία είναι διαθρησκειακός και διαχριστιανικός συγκρητισμός, ανάμειξη θρησκειών και πίστεων και δοξασιών. Αποτελεί την θεωρητική θεμελίωση του Οικουμενισμού της Μασονίας, διότι η Μασονία πρωτίστως, πάνω απ’όλα, είναι Οικουμενισμός. Όποιος ρίχνει το βάρος στον Εωσφορισμό της, όπως κάνουν πολλοί, και καλά κάνουν, αδικούν αυτό το πολύ πιο επικίνδυνο θέμα του Οικουμενισμού. Η μασονία πρώτα απ’όλα προάγει τον Οικουμενισμό… 

Η παιδεία ενδιαφέρει πολύ την μασονία. Φαίνεται αυτό μέσα από πολύ συγκεκριμένα κείμενα θεοσοφιστών, μασόνων, ροδοσταύρων και νεοεποχιτών. Αυτό το πρόγραμμα της Μασονίας για την ομογενοποίηση της Παιδείας σε όλο τον κόσμο, μιας παιδείας νεοεποχικής και διαθρησκειακής, έχει διοχετευτεί επί μέρους στον κόσμο μέσα από τον ΟΗΕ. 

Η Μασονία αυξάνει την παρουσία της πια πολύ φανερά μέσα στους χώρους της Εκκλησίας…Διεισδύουν οι μασόνοι και οι αντιστάσεις της επισήμου Εκκλησίας έχουν ατονίσει. Το πρόβλημα του Οικουμενισμού δεν είναι παροδικό και δεν είναι πρόβλημα προσώπων. Υπάρχει αυτή η μεγάλη πλάνη και σε πολύ εκλεκτούς ανθρώπους της Εκκλησίας, ότι, όταν φύγουν από την ζωή συγκεκριμένα πρόσωπα, ο Οικουμενισμός θα καταλαγιάσει, θα πάψει. Είναι αδύνατον! 

Ο Οικουμενισμός δεν θα σταματήσει, όπως δεν θα σταματήσει και η παγκοσμιοποίηση. Οι ίδιοι μοχλοί και οι ίδιες δυνάμεις οι οποίες οδηγούν την ανθρωπότητα στην ενοποίησή της, στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, οικονομικά και πολιτικά, οι ίδιες δυνάμεις οδηγούν και την θρησκευτική παγκοσμιοποίηση κι αυτή είναι ο Οικουμενισμός. 

Μελετώντας τις ιστορικές φυσιογνωμίες του Ιωακείμ του Β΄(1860 με 1863 και 1873 με 1878) και του Μελέτιου Μεταξάκη θα δούμε αυτή την οργάνωση που βρίσκεται πίσω από αυτά, το οργανωτικό πνεύμα, αυτή την συνέχεια, αυτή την συνέπεια, αυτό το πνεύμα ομαδικής συνεργασίας και τα δίκτυα τα οποία δημιουργούνται εντός της Εκκλησίας, – εκτός της εκκλησίας είναι σε καλπασμό η Μασονία και η Νέα Εποχή, ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τί γίνεται σήμερα. Τα στοιχεία για την σημερινή κατάσταση της μασονίας μέσα στην Εκκλησία αποκρύπτονται, θα τα μάθουμε ενδεχομένως σε μερικές δεκαετίες. Αφού αυτά γίνονταν τότε τί γίνεται σήμερα! Καταστρατήγηση βασικών δογμάτων, τύπων, θεσμών της Εκκλησίας από τους ίδιους τους εκκλησιαστικούς. 

Η Κωνσταντινούπολη είναι κέντρο πολιτισμών, σημείο συνάντησης, σταυροδρόμι ηπείρων, πολιτισμών και θαλασσών και είναι πολύ σημαντικό. Υπάρχουν μαρτυρίες για την παρουσία της μασονίας στην Κων/λη από τον 18ο αιώνα, μια μασονία η οποία δεν ήταν τουρκική, ανήκε σε ξένες δικαιοδοσίες. Έχουν γράψει σπουδαίοι επιστήμονες σε εφημερίδες για την παρουσία τεκτόνων στην Κωνσταντινούπολη. Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και ο Δρ Χαράλαμπος Μηνάογλου το παρουσίασαν και το επεξέτειναν. Και ο σερ.Στήβεν Ράνσιμαν, βυζαντινολόγος, μιλάει για τον μασονισμό Ελλήνων και Φαναριωτών του 18ου αιώνα με αποτέλεσμα την ατονία της επιρροής της Εκκλησίας. Γνωστή η σχέση και μασονίας-νεοτούρκων και Εβραίων και φυσικά και των μπεκτασήδων και δερβίσηδων , που ήταν αποκρυφιστικά τάγματα… Είναι γνωστά τα μασονικά σύμβολα που κοσμούν την σκεπή της Μεγάλης του Γένους Σχολής.

Από το 7:30΄και μετά, στην παρουσίαση της Σχολής της Χάλκης στους Δελφούς που προαναφέραμε, μας πληροφορεί ο Ελπιδοφόρος πως φοιτητές θα προέρχονται από όλες τις “αδελφές εκκλησίες”. 

Εύλογα μας θυμίζει το “Trinity Theological Seminary of UGCC”, όπου οι μελλοντικοί ουνίτες ιερείς ανατρέφονται εκεί, «στο πνεύμα της διαθρησκειακής κατανόησης….Αυτό είναι το μόνο πνευματικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ουκρανία όπου διδάσκεται ένα μάθημα πρακτικών θρησκευτικών σπουδών, στο πλαίσιο του οποίου πηγαίνουμε ετησίως με ιεροδιδασκάλους, όχι μόνο σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες αλλά και σε Εβραίους, Μουσουλμάνους, Σαχάτζι Γιόγκι, Μπαχάι και ούτω καθεξής γενικά».

Στον λόγο του, βέβαια, στο εν λόγω συμπόσιο, ο Πατριάρχης φρόντισε να ντύσει απολογητικά το εν λόγω εγχείρημα λέγοντας τα εξής: “ …Η αποστολή εξάλλου της Εκκλησίας μέσα στον κόσμο δεν προάγεται από μια εσωστρεφή και «κλειστή» θεολογία, η οποία αποφεύγει, αγνοεί ή και απορρίπτει τον κόσμο, για να διασώσει τη δήθεν απειλουμένην υπό των εξελίξεων, υπό της ιστορίας και του «εν τω κόσμω» χαρακτήρος της Εκκλησίας Ορθοδοξίαν της πίστεως… Η κλειστότης και η εσωστρέφεια», τόνισε, «παράγουν και προάγουν φονταμενταλισμόν και άκαρπον θρησκειοποίησιν της χριστιανικής ζωής». Αυτά είπε και έσπευσε να επικαλεστεί και να διαστρεβλώσει, χωρίς ίχνος φόβου Θεού, και τον Μ.Φώτιο που εόρταζε εκείνη την ημέρα….

Άμεση σύνδεση της επαναλειτουργίας της Σχολής με την εγκύκλιο της Ένωσης των Εκκλησιών του 1920

Ο Βαρθολομαίος δε διστάζει να επικαλεστεί το οικουμενικό, καθαρά οικουμενιστικό, δηλαδή, πνεύμα της Σχολής, για να πείσει τον Ερντογάν να επιτρέψει την επαναλειτουργία της. Στην έκκλησή του στις 2 Δεκεμβρίου προς τον Ερντογάν γι΄αυτό το θέμα  λέει χαρακτηριστικά ( μετάφραση google): 

«Γνωρίζετε όλοι ότι η Σχολή της Χάλκης είναι κλειστή εδώ και πέντε δεκαετίες και ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν μπορεί να εκπαιδεύσει τα στελέχη του σύμφωνα με το οικουμενικό πνεύμα της Σχολής της Χάλκης…Είναι βέβαιο ότι η αναστολή της Σχολής μας έχει επηρεάσει την Οικουμενική Κίνηση. Η συζήτηση για την Εγκύκλιο του 1920 μας δίνει την ευκαιρία να ζητήσουμε από την αξιότιμη κυβέρνηση της (Τουρκίας) να επιτρέψει στη Σχολή να λειτουργήσει ξανά». Ευθέως συνδέει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος την επαναλειτουργία της Χάλκης με την εγκύκλιο της ενώσεως των Εκκλησιών του 1920! 

Τί χρεία έχομεν μαρτύρων; 

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Σύναξις Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών, Πατριάρχου Βαρθολομαίου Οικουμενιστικά Λεχθέντα και πραχθέντα (3433323130, 292827262524232221201918171615141312111098765, 4321)