Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Γιατί δεν αντιδρούν οι αγιορείτες; 

 Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το χρονικό της επίσκεψης του Πατριάρχη σε Μακεδονία και Άγιο Όρος

Πρώτος σταθμός του Οικουμενικού Πατριάρχη στη Μακεδονία υπήρξε η Ιερά Μονή Αναλήψεως του Σωτήρος, στους Ταξιάρχες Δράμας (Σίψα), για να τελέσει τρισάγιο στη μνήμη του μακαριστού Μητροπολίτη Δράμας Παύλου.

Στη συνέχεια μετέβη στη Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η άφιξη του και η επίσκεψη του στη ΧΑΝΘ. Την επόμενη μέρα, 26/6, επισκέφτηκε τη Μονή Βλατάδων, όπου εγκαινίασε την Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο “Ίμβρος, Νήσος Πεφιλημένη”, μία Έκθεση που διοργάνωσε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία “Βυζαντινή Θεσσαλονίκη”, σε συνεργασία με την Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μόνη.
Ακολούθησε η χειροθεσία του κ.Σταμούλη στο παρεκκλήσιο της Θεολογικής Σχολής σε Άρχοντα Οφφικιάλιο του Οικουμενικού Θρόνου, η αναγόρευση του Βλασίου Φειδά σε επίτιμο διδάκτορα ΑΠΘ στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ και η τελετή έναρξης του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου με τίτλο: “Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: 30 χρόνια διακονίας”.

Την επόμενη μέρα 27/7 ο Πατριάρχης επισκέφθηκε τον κ.Καλαφάτη στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, έναν χώρο τεκμηρίωσης και προβολής του έργου του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς (ΚΕΔΑΚ) και αφού διήλθε τη Νέα Τένεδο και τη Νέα Τρίγλια, αφίχθη στο Άγιο Όρος, όπου παρέμεινε μέχρι τις 30/5, οπότε και εξήλθε του Αγίου Όρους και επέστρεψε στην Θεσσαλονίκη, όπου έγινε η υποδοχή του στη Μητρόπολη Καλαμαριάς. 

Άμα τη άφιξη του στο Άγιον Όρος, έλαβε χώρα η επίσημη υποδοχή του στις Καρυές και ακολούθως τελέστηκε Δοξολογία στο Ναό του Πρωτάτου. Κατά την παραμονή του επισκέφτηκε διαδοχικά τις Ι. Μονές Ιβήρων, όπου κατέλυσε το πρώτο βράδυ και λειτούργησε την επόμενη ως ιερεύς στο Παρεκκλήσι της Πορταΐτισσας, την Καρακάλλου, την Μεγίστης Λαύρας, καθώς και την Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, ενώ την Κυριακή το πρωί προεξήρχε της Πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου.

Τα παραλειπόμενα της επίσκεψης στο Άγιο Όρος 

Η Ορθοδοξία είναι ένα καζάνι του βράζει, το ίδιο και το Άγιο Όρος. Είναι πάρα πολλά τα σκάνδαλα και οι διαιρέσεις που προκάλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης και στο Άγιο Όρος. Οι Αγιορείτες γνωρίζουν όλες τις κινήσεις του Πατριάρχη και όλα τα έκτροπά του. Το ερώτημα είναι, γιατί δεν αντιδρούν

Ακόμα και μετά την προδοσία της Μακεδονίας, με την ανακήρυξη της Ψευδομακεδονικής Εκκλησίας, οι Αγιορείτες καθεύδουν! “Προσβάλλεται η μνήμη των Αγιορειτών Μακεδονομάχων αλλά και της ανεκτίμητης προσφοράς της Αθωνικής Πολιτείας στον Μακεδονικό Αγώνα, με την υποδοχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στο Άγιο Όρος”, θυμίζουν κάποιοι, οι οποίοι προσπαθούν να αναζωπυρώσουν την ψυχή των Αγιορειτών.

Γιατί δεν αντιδρούν οι Αγιορείτες; Εύλογο ερώτημα! Θα περίμενε κανείς να πρωτοστατούν στην υπόθεση της ιερής αποτείχισης, όπως άλλοτε, μετά το Κολυμπάρι. Περιμέναμε να δούμε αντιδράσεις, διαμαρτυρίες. Εις μάτην! 

Το ρεπορτάζ λέει ότι “η παρουσία Βαρθολομαίου στον Άθωνα κι η σχέση του με τους Αγιορείτες έχει πλέον εξελιχθεί σε σχέση ηγεμόνα προς υπηκόους. Αυτό πρέπει να εμπεδωθεί πλέον και εκτός Αγίου Όρους απ’ όλους, για να μην βλέπουν άλλα των άλλων και φαντάζονται διάφορα βασανίζοντας το μυαλό τους. Η επίσκεψη του στην Καρακάλλου έγινε προς συνετισμό (sic), ενώ εκκωφαντική ήταν η απουσία των μεγάλων συνοδειών από τα πανηγύρια στις Καρυές…. Η νυχτερινή επίσκεψη στην Ιβήρων, μάλλον πρωτοφανής για τα Αθωνικά ειωθότα. Το όλο σκηνικό με τους κολαούζους με τα κλιματιζόμενα πουλμανάκια και τα ειδεχθή και απάδοντα για τον τόπο μέτρα ασφαλείας. Το Όρος έχει αλλάξει δραματικά, όλα είναι προβλέψιμα πια και ελεγχόμενα.

Το γιαλέλι με τους νέο-Εσφιγμενίτες που δεν σταματά να παίζει κάθε φορά που το θυμάται, δηλαδή κάθε τρεις και λίγο.»

Αλλού διαβάζουμε: “Κατά την άφιξή του πάντες, εν παρατάξει, οι Ηγούμενοι των 19 εκ των 20 κυρίαρχων Μονών του Όρους (μετ’ αυτών και ο εγκάθετος ηγούμενος μιάς αντικανονικής και παρανόμου νέας, 21ης, “Μονής Εσφιγμένου”) επέδειξαν δουλική στάση υποδοχής και αποδοχής, ενώ γνωρίζουν τα οικουμενιστικά, δηλαδή τα αιρετικά του φρονήματα, τις αντορθόδοξες πρωτοβουλίες και  τις αντικανονικές πράξεις του. Εξαίρεση απετέλεσε, σημειολογικά, η, έστω, σοβαρή στάση του Ηγουμένου της Μονής Δοχειαρίου Γέροντος Αμφιλοχίου και η αγέρωχη στάση του πολιού Ηγουμένου της Μονής Αγίου Παύλου Γέροντος Παρθενίου (χωρίς βεβαίως να διαχωρίζουν τη θέση τους). Μηδαμινές πάντως και πάλιν οι ελπίδες να ευρεθούν απέναντί του γνήσιοι Αγιορείτες,  μιμούμενοι το παράδειγμα των Οσίων και Ομολογητών Αγιορειτών Πατέρων…. Οι Αγιορείτες γνωρίζουν όσα φοβερά έχει εκφράσει, γράψει και διακηρύξει ο κ. Βαρθολομαίος κατ’ αυτήν την τριακονταετία της Πατριαρχείας του. Σιωπούν όμως! Φοβούνται; Συμβιβάζονται; Ανέχονται; Συμφωνούν; Ό, τι κι αν ισχύει δεν τιμά την ιδιότητά τους ως Αγιορειτών Πατέρων και η στάση τους προσβάλλει την αποστολή τους και την ευθύνη τους έναντι Θεού και του πιστού λαού Του.” 

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση αυτή της υποταγής εμπεδώνεται όσο οι Αγιορείτες δεν αντιδρούν. Κάποιοι παραδοσιακοί αγιορείτες, με μετόχια και πολλά πνευματικοπαίδια στον κόσμο, που η στάση τους θα μπορούσε να αλλάξει άρδην το σκηνικό στα εκκλησιαστικά δρώμενα, και ως εκ τούτου έχουν τεράστια ευθύνη, διαρρέουν ότι η κόκκινη γραμμή είναι γι’ αυτούς το κοινό ποτήριο, το οποίο αναμένεται για το 2025. Τότε θα αντιδράσουν; Έχουμε και άλλοτε εκφράσει την απορία, πώς σκέφτονται να αντιδράσουν; Ο ιεροκανονικός τρόπος αντίδρασης είναι η Αποτείχιση, αυτοί όμως διακηρύσσουν από τα ραδιόφωνα ότι η Αποτείχιση είναι επικίνδυνη και βγάζει εκτός εκκλησίας! Ευχόμαστε να συνέλθουν γρήγορα, να αποτινάξουν δειλία, φόβους δαιμονικούς και προκαταλήψεις, γιατί τους κοροϊδεύει ο διάβολος, και να διακηρύξουν ότι όχι, δε δέχονται να μνημονεύουν ανθρώπους ψεύτες στον Θεό και δεινούς προδότες πίστης και πατρίδας! Ότι ο μόνος αγιοπατερικός και πατροπαράδοτος τρόπος για να είναι κανείς μέσα στο καράβι της Εκκλησίας σε καιρούς που κυβερνάει η αίρεση είναι η Αποτείχιση!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Το συνέδριο της αντιπατερικής θεολογίας του Πατριάρχη
Τελικά τι προσδοκά το Άγιο Όρος από τον εκάστοτε Πατριάρχη του;
– ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΝΤΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ