Άρθρο της Χριστίνας Τράντζα
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Οι ποιμένες θα ζουν έναν παραλογισμό δίχως τέλος, όσο δεν εννοούν ότι μέσω των μυστηρίων μόνο ο Παντοδύναμος Θεός ενεργεί θαυματουργικά και προστατευτικά, τόσο για τους ίδιους όσο και για το ποίμνιο.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Ειδική ομάδα Ρώσων ιερέων φορούν covid-στολές για την τέλεση μυστηρίων σε ασθενείς

της Χριστίνας Τράντζα

Αυτή η είδηση θα αποτελούσε ένα εκπληκτικό γεγονός για μια αμερικάνικη ταινία που θα περιέγραφε μια μελλοντική εποχή όπου η ανθρωπότητα θα έχανε την εμπιστοσύνη στον Θεό και θα είχε ξεχάσει ότι κάθε επιστήμη της έχει δοθεί ως Θείο δώρο. Ωστόσο, αυτή η εποχή με βεβαιότητα θα είχε θεοποιήσει την τεχνολογία. Αυτή η είδηση όμως, δεν αναφέρεται σε καμία πολιτεία δυτικού πολιτισμού, αλλά στην Ορθόδοξη Ρωσία. Δυστυχώς, πρόκειται για ένα γεγονός που προκαλεί όνειδος εξαιτίας του θεάματος και μεταδίδει μόνο την ολιγοπιστία στο ποίμνιο. Είχαμε αναφερθεί σε σχετικό άρθρο μας στην Κατάνυξη στη συγκεκριμένη πνευματική εκτροπή της Ρωσικής Εκκλησίας, η οποία συνεχίζει να εξοπλίζει τους ιερούς Ναούς της, με υγειονομικά πακέτα (ειδικές στολές, μάσκες, γάντια, αντισηπτικά…) για την προστασία κλήρου και λαού από τον κορωνοϊό. Όταν λείπει ο φόβος του Θεού από την ψυχή των ποιμένων τής Εκκλησίας μας, τότε εκείνοι μεταμφιέζονται εξωτερικά από την απιστία, τον ορθολογισμό και τη φιλαυτία και παραλύουν από το φόβο ενός αόρατου ιού.

Από την αρχή της πανδημίας η Ρωσική Εκκλησία επιδόθηκε σε έναν αγώνα δρόμου, όχι πνευματικής και ορθόδοξης αντιμετώπισης, όπως θα περιμέναμε από μία ομόδοξη χώρα, αλλά εξασφάλισης πακέτων υγειονομικού υλικού και προστατευτικών στολών για τους ιερείς. Οι στολές αυτές, αναμένεται ότι θα παρέχουν την ανάλογη προστασία από ενδεχόμενη μόλυνση από την επαφή τους με τον ιό. Με την προοπτική της προστασίας της υγείας, κατά το τελευταίο εξάμηνο του 2020 εστάλησαν από τη φιλανθρωπική κοινωνική υπηρεσία του Ρωσικού Πατριαρχείου, περισσότερα από τρεις χιλιάδες πακέτα (κιτ) ειδικού προσωπικού προστατευτικού εξοπλισμού στους ιερείς που θα επισκέπτονται ασθενείς με covid-19. Επίσης στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν δέκα χιλιάδες μάσκες και γάντια αλλά και όλα τα απαραίτητα αναλώσιμα είδη προστασίας, για την ασφαλή διακονία στην τέλεση των μυστηρίων σε μολυσμένους ασθενείς. Ειδικές ομάδες ιερέων εκπαιδεύονται για να προσφέρουν την “εξεζητημένη” διακονία τους σε ασθενείς, οι οποίοι τους καλούν να τελέσουν μυστήρια στα νοσοκομεία και στα σπίτια κυρίως των μεγάλων πόλεων. Άλλωστε, ενόψει της εορτής των Χριστουγέννων (στη Ρωσία εορτάζονται στις 7-1-21) αναμένεται να αυξηθούν οι επισκέψεις των ιερέων στα σπίτια λόγω αυξημένης ζήτησης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων προς αποφυγή μόλυνσης από κορωνοϊό.

Αναφέρεται στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου ότι από το Πάσχα έως τις αρχές του Δεκεμβρίου, οι ιερείς συνολικά είχαν πραγματοποιήσει περισσότερες από 900 επισκέψεις, κατόπιν αιτήματος ασθενών σε νοσοκομεία και σε σπίτια της μεγαλύτερης πληθυσμιακά ρωσικής πόλης, που είναι η Μόσχα με 12.576.879 κατοίκους. Αυτό που ανησυχεί τις υπεύθυνες υπηρεσίες για την παροχή της συγκεκριμένης βοήθειας στην ομάδα των ιερέων, είναι η επάρκεια του υλικού. Όσο παραμένουν τα μέτρα και έρχεται ο βαρύς ρωσικός χειμώνας, εκείνοι αγωνιούν για τον εφοδιασμό των κατάλληλων υλικών στην ειδική αποστολή των ένστολων ιερέων και κάνουν έκκληση για την εξασφάλιση της επάρκειάς του. 

Οι ποιμένες θα ζουν έναν παραλογισμό δίχως τέλος, όσο δεν εννοούν ότι μέσω των μυστηρίων μόνο ο Παντοδύναμος Θεός ενεργεί θαυματουργικά και προστατευτικά, τόσο για τους ίδιους όσο και για το ποίμνιο. Το Άγιο Ευαγγέλιο παραμένει το ζωντανό κήρυγμα της θαυματουργικής θεραπείας οποιαδήποτε ανθρώπινης ασθένειας αλλά και της νίκης του θανάτου από τον ίδιο τον Κύριο που αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της ευσπλαχνίας Του. Μαρτυρείται επίσης μέσα από τα θαύματα των μαθητών Του και κατόπιν όλων των Αγίων Αποστόλων. Η πνευματική παρακαταθήκη των αγίων της Εκκλησίας μας, είναι η πιο πλούσια στον κόσμο από θαύματα και θεραπείες για όλα τα νοσήματα αλλά και για ανίατες ασθένειες. 

Η απάντηση στον σύγχρονο παραλογισμό που βλέπουμε, είναι πλέον γνωστή μόνο σε όσους κατανοούν ότι η αιτία τόσο της απιστίας, όσο και βλασφημίας που συντελείται απέναντι στον Τριαδικό Θεό, είναι η έλλειψη του ορθοδόξου βιώματος και οφείλεται στην επιφανειακή σχέση του σημερινού κλήρου και λαού με την Ορθοδοξία και κυρίως με την Ορθόδοξη λατρεία. Αυτά είναι τα σημεία των καιρών της αποστασίας και της εγκατάλειψης της Θείας Χάριτος του Θεού που απαιτούν μετάνοια και άμεση επιστροφή μέσω της αγιοπατερικής ζωής και διδαχής. Η αντιμετώπιση για τη θεραπεία της ασθένειας δεν εξαρτάται από την εφαρμογή προληπτικών και πρόσκαιρων υγειονομικών μέτρων που εφαρμόζονται εντός των ιερών Ναών, αλλά απαιτεί ουσιαστική πνευματική παρέμβαση, την οποία δικαιούται και θα πρέπει να απαιτήσει το ποίμνιο με την αληθινή πίστη στον Θεό. Το πνευματικό θησαυροφυλάκιο της Εκκλησίας, παρέχει όλα τα ιαματικά φάρμακα, αρκεί να τα αναζητήσει το ποίμνιο. Η Εξομολόγηση, η Θεία Κοινωνία, το Άγιο Ευχέλαιο, ο Αγιασμός είναι μυστήρια και για τη συμμετοχή των πιστών αρκεί η πίστη και η πνευματική προετοιμασία με την ευχή του ορθόδοξου έμπειρου πνευματικού. Σε καμία περίπτωση δεν απαιτείται ειδική στολή, ούτε χρειάζονται μάσκες για να τελέσουν οι ιερείς τα μυστήρια προς αγιασμό και σωτηρία των ψυχών. Είναι τόσο απλό ζήτημα το οποίο μόνο η ορθή πίστη το θέτει στη σωστή εκκλησιολογική ορθόδοξη βάση με την πατερική διδασκαλία. Η εκτροπή από τη σωστή βάση συμβαίνει λόγω της οικουμενιστικής παναίρεσης που κυριαρχεί στην Ιεραρχία, με τη νέα εκκλησιολογία που έφερε ταραχή και περιέπλεξε στο μυαλό των οικουμενιστών τα δογματικά ζητήματα, τα οποία όμως είναι απολύτως διευθετημένα και επικυρωμένα από το Άγιο Πνεύμα με τις Αγίες Οικουμενικές Συνόδους. 

Στην εποχή μας η υγεία θεωρήθηκε εντέχνως ως πολύτιμος θησαυρός ακόμη και από την Ορθόδοξη Ιεραρχία. Όμως ποιος άλλος θησαυρός μπορεί να είναι μεγαλύτερος και πολυτιμότερος από τα δώρα του Αγίου Πνεύματος, τα οποία προσφέρονται κατά το Άγιο Βάπτισμα; Ιδιαιτέρως ο Ρωσικός κλήρος και λαός φαίνεται πως έχουν ξεχάσει ότι στο βίο του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ, ο Άγιος Σεραφείμ αποκαλύπτει στον Νικόλαο Μοτοβίλωφ ότι ο πραγματικός σκοπός της χριστιανικής ζωής είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος. Στο τέλος του υπέροχου διαλόγου τους, του λέει τα εξής: Η πιο ευχάριστη ευωδία πάνω στη γη δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή που νιώθουμε τώρα, γιατί μας πλημμυρίζει η ευωδία του Αγίου Πνεύματος. Ποιά επίγεια ευωδία μπορεί να συγκριθεί μ’ αυτή; Είπες, θεόφιλε, ότι γύρω μας υπάρχει θερμότητα όπως και στο λουτρό. Κοίτα όμως! Το χιόνι δεν έλιωσε πάνω μας ούτε στη γη που πατάμε. Αυτό σημαίνει ότι η θερμότητα δεν βρίσκεται στην ατμόσφαιρα, αλλά μέσα μας. Είναι αυτή που μας κάνει «τῷ πνεύματι ζέοντες, τῷ Κυρίῳ δουλεύοντες» (Ρωμ, 12, 11), θερμαινόμενοι από αυτή τη θερμότητα οι ερημίτες, άνδρες και γυναίκες, δεν φοβόταν την παγωνιά του χειμώνα. Ένιωθαν σαν να ήταν ντυμένοι με ζεστές γούνες. Αυτό συμβαίνει και με μας τώρα, γιατί μέσα μας αναπαύεται η θεία χάρη του Αγίου Πνεύματος καθώς είπε ο Κύριος: «Ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντός ὑμῶν ἐστι» (Λουκ. 17, 21). Ακριβώς αυτή η βασιλεία του Θεού βρίσκεται τώρα μέσα μας και μας φωτίζει και μας θερμαίνει, ευφραίνει τις αισθήσεις μας και γεμίζει τις καρδιές μας. Να τι σημαίνει να βρίσκεται κανείς μέσα στην πληρότητα του Αγίου Πνεύματος για την οποία ο άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος γράφει: «Βρισκόμουν ὁ ἴδιος στήν πληρότητα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Μ’ αυτό το ίδιο το Άγιο Πνεύμα γέμισε τώρα και μας τους φτωχούς ο Κύριος. Δεν νομίζω πως τώρα πια θα ξαναρωτήσεις, φιλόθεε, με ποιό τρόπο αποκτούν οι άνθρωποι τη χάρη του Αγίου Πνεύματος! Θα θυμάσαι την ανέκφραστη ευσπλαχνία του Θεού που μας επισκέφθηκε σήμερα;

-Δεν ξέρω, Γέροντα, αν με αξιώσει ο Θεός να θυμάμαι τόσο ζωντανά και καθαρά όσα έζησα σήμερα.

Εγώ πιστεύω, απάντησε ο στάρετς, ότι ο Θεός θα σε βοηθήσει να κρατήσεις για πάντα στη μνήμη σου αυτή τη φανέρωση. Γιατί διαφορετικά δεν θα απαντούσε η αγαθότητά Του τόσο γρήγορα στην ταπεινή παράκληση του φτωχού Σεραφείμ. Ακόμα δε, γιατί όλα αυτά δεν δόθηκαν αποκλειστικά σε σένα μόνο, αλλά δια σου σ’ όλο τον κόσμο ώστε και εσύ να στερεωθείς στο δρόμο του Θεού και άλλους να ωφελήσεις. Όσον αφορά το γεγονός ότι εγώ είμαι μοναχός, ενώ εσύ λαϊκός, αυτό δεν πρέπει να τό σκέπτεσαι. Ο Θεός ζητά ορθή πίστη σ᾿ Αυτόν και στον μονογενή Του Υιό. Και τότε προσφέρει από τον ουρανό πλούσια τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Ο Κύριος ζητά μία καρδιά γεμάτη αγάπη για τον Θεό και τον πλησίον. Αυτή είναι ο τόπος, στον οποίον Εκείνος αναπαύεται και εμφανίζεται με την πληρότητα της επουρανίου δόξης Του. Ο,τιδήποτε, λοιπόν φιλόθεε, ζητήσεις από τον Κύριο θα το λάβεις αρκεί να αποβλέπει στη δόξα του Θεού και στο καλό του πλησίον. Γιατί ο Θεός δεν ξεχωρίζει το καλό του πλησίον μας από τη δόξα Του. Αλλά και αν ζητήσεις κάτι για προσωπικό σου όφελος μην αμφιβάλεις ότι θα σου το δώσει πρόθυμα αρκεί αυτό που ζητάς να είναι απολύτως αναγκαίο. Σου είπα και σου έδειξα στη πράξη όλα όσα ο Κύριος και η Παναγία Μητέρα Του θέλησαν να σου πουν και να σου δείξουν μέσα από μένα το φτωχό Σεραφείμ. Τώρα «πορεύου εἰς εἰρήνην». Ο Κύριος και η Παναγία ας είναι μαζί σου”!

(Απόσπασμα από το Ρωσικό βιβλίο του Λ. Ντενίσωφ, «Ο βίος του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ»)

(Το Πνεύμα του Θεού, αναπαύθηκε ξεκάθαρα στον Πατέρα Σεραφείμ του Σάρωφ στη συνομιλία του σχετικά με τον στόχο της χριστιανικής ζωής με τον Νικολάι Αλεξάντροβιτς Μοτοβίλωφ. Εικόνα Ορθόδοξης Ρωσικής βιβλιοθήκης)

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Απολυμαίνουν τους Ι. Ναούς και στη Ρωσία. Ποια όμως είναι η πρακτική των Αγίων…
Για τον Volokolamsk κ. Ιλαρίωνα η «διπλή ανοσία» είναι διπλή προστασία;
Δείτε τον δελφίνο του Πατριαρχείου της Μόσχας πώς βουτάει την αγία Λαβίδα στο ξύδι
Ιλαρίων: Το κουτάλι θα απολυμαίνεται και οι πιστοί θα σκουπίζονται, μόλις κοινωνούν σε πετσέτες…
– Ο Ιλαρίων πρόθυμος εθελοντής στις έρευνες για το Ρωσικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού
Το’ πε και το’ κανε ο Ρώσος, λοιπόν…