Επικαιρότητα
Θυρανοίξια Ναού από τον Πατριάρχη με πολλά ερωτηματικά
15 Μαρ 2024
Πώς ερμηνεύεται η παρουσία του δημάρχου Κωνσταντινούπολης κ. Ιμάμογλου;
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος τέλεσε το απόγευμα της Πέμπτης, 7 Μαρτίου 2024, τα θυρανοίξια του ριζικά ανακαινισθέντος Ι. Ναού Θείας Αναλήψεως Υψωμαθείων.
Στην τελετή παρέστη ο Δήμαρχος του Μητροπολιτικού Δήμου της Πόλεως κ. Ekrem İmamoğlu, με πολυμελές κλιμάκιο συνεργατών του, καθώς με πρωτοβουλία του ο Μητροπολιτικός Δήμος ανέλαβε τη σεβαστή δαπάνη της ανακαινίσεως του παλαιού Ναού.
Αναμφίβολα ανακαίνιση ενός Ορθοδόξου ναού είναι θεάρεστη πράξη. Όταν δε ένας ολόκληρος Δήμος, μια δημοτική αρχή, αποφασίσει να εγκρίνει μια τέτοια δαπάνη, τότε μπορούμε να μιλάμε για θαύμα.
Όταν όμως ο Δήμος αυτός βρίσκεται στην Τουρκία και τα μέλη του είναι όλοι μουσουλμάνοι, αρχίζει να θολώνει η υπόθεση και μοιραία αναζητώνται πολιτικές σκοπιμότητες στην κίνηση αυτή.
Η Βασιλίδα των πόλεων βιώνει τα τελευταία χρόνια το δράμα της μετατροπής της εκκλησίας της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και μάλιστα όχι μόνον αυτής.
Θα μπορούσε κάποιος επιφυλακτικός να θεωρήσει πως η κίνηση του Μητροπολιτικού Δημάρχου της Πόλης κ. Ιμάμογλου είναι στάχτη στα μάτια.
Τα πραγματικά του κίνητρα τα ξέρει εκείνος και ο Θεός. Εμείς έχουμε την ελπίδα στον Κύριο και κάποια παθήματα στην Εκκλησιαστική μας Ιστορία έχουμε χρέος να γίνονται μαθήματα.
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, στους χρόνους του Άτλαντα της Ορθοδοξίας Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, τότε που ο Αυτοκράτορας προετοίμαζε τη συμμετοχή των Ορθοδόξων στη Φεράρα-Φλωρεντία, θα δούμε ότι ο προκάτοχος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, έκανε μια προφητεία:
“Ο Πατριάρχης Ιωσήφ προλέγει τὰ ἐν Ιταλία συμβησόμενα
Ἐν μιᾷ τῶν ἡμερῶν ὅτε ἐμελετᾶτο αὕτη ἡ σύνοδος, καθήμενος ὁ Πατριάρχης ἐν τῷ κελλίω αὐτοῦ μετὰ ἐκκλησιαστικῶν ἀρχόντων, καὶ δύο ἐκ τοῦ παλατίου ἀρχόντων ἔκαμε μίαν ἀξιοθαύμαστον προφητείαν λέγων ταῦτα.
«Λέγουσι γενέσθαι τὴν Σύνοδον ἐν τῇ Ἰταλία, καὶ ἀπελθεῖν τοὺς ἡμετέρους ἐκεῖσε, καὶ καρτερήσαι ἐν τῇ Συνόδῳ, καὶ ἔχειν τὰς ἐξόδους καὶ τῆς οδοῦ καὶ τῶν σιτηρεσίων παρ᾽ ἐκείνων (έξοδα μετακινήσεως καὶ φαγητοῦ).
Ἐν γοῦν τῷ ἀπελθεῖν οὕτω καὶ ἐκδέχεσθαι καὶ τὴν ἡμερησίαν τροφὴν ἐξ ἐκείνων ἤδη γίνονται δοῦλοι καὶ μισθωτοί, ἐκεῖνοι δὲ κύριοι· καί περ ὁ δοῦλος τὸ θέλημα τοῦ κυρίου αὐτοῦ ὀφείλει ποιεῖν, καὶ πᾶς μισθωτὸς τὴν ἐργασίαν τοῦ μισθοῦντος αὐτὸν ἐργάζεται· καὶ περ ὁ μισθῶν τινα τούτου χάριν τὸν μισθὸν παρέχει ἕνα ὁ μισθούμενος πληροῖ πᾶν ὅπερ ὁ μισθῶν αὐτὸν προστάξει, εἰ δὲ μή γε οὐ παρέχει τὸν μισθόν.
Κατὰ τί οὖν συμφέρει τούτους τοὺς ὁ λίγους τοὺς ξένους, τοὺς πένητας ἀπελθεῖν εἰς τοὺς πολλούς, τοὺς πλουσίους, τοὺς ὑπερηφάνους, τοὺς ἐντοπίους καὶ εἰς αὐτοὺς δουλωθήναι;
Είτα καὶ περὶ πίστεως καὶ εὐσεβείας συζητεῖν καὶ διδάσκειν αὐτούς, οὐκ ἔνι τοῦτο καλόν, οὐκ ἔνι ἐμοὶ δοκεῖ, ὅτι οὐδόλως συμφέρει ἡμῖν τοῦτο». (Συρόπουλος σελ. 13).
(Εις έναντι… Μυρίων, Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και οι αγώνες του, Εκδ. Δ.Παναγόπουλου, Αθήνα, σελ.22)
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI