Επικαιρότητα
Τι ήθελε η αντιπροσωπεία από το Βατικανό που επισκέφθηκε τον Αρχιεπίσκοπο
15 Απρ 2023
Άρθρο της Πασχαλίδου Μαρίας
Επειδή όμως στις λεπτομέρειες κρύβεται ο διάβολος, χρειάζεται να διαβαστεί το κείμενο πολλές φορές και προσεκτικά, υπό το πρίσμα της πολιτικής αντίληψης
Σε δημοσίευμα του επίσημου διαδικτυακού τόπου της Εκκλησίας της Ελλάδας της 24-3-2023, γίνεται αναφορά στην επιστροφή τριών θραυσμάτων του Παρθενώνα, μετά από δωρεά του Βατικανού προς τον Αρχιεπίσκοπο Ελλάδας κ. Ιερώνυμο, τα οποία και ενσωματώθηκαν εν συνεχεία με τελετή επανένωσης στα αριστουργηματικά γλυπτά.
Το εν λόγω δημοσίευμα, στη συνέχεια, αναφέρεται λεπτομερώς στα ονόματα των συμμετεχόντων στην αντιπροσωπεία του Βατικανού καθώς και στην υπηρεσιακή θέση του κάθε ενός, μη παραλείποντας να αναφερθεί λεπτομερώς και στην Ελληνορθόδοξη εκπροσώπηση. Κλείνοντας, το ρεπορτάζ αναφέρεται στον τελικό στόχο της όλης κίνησης, που είναι η επανένωση των δωρηθέντων γλυπτών με τα γλυπτά του Παρθενώνα στις μετόπες, την ζωφόρο και τα αετώματα.
Το κείμενο με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται σχεδόν τυπικό, στα όρια του ενδιαφέροντος. Διαφαίνεται καταρχήν ένας άκρατος συναισθηματισμός, κινούμενος γύρω από τη χαρά και τη συγκίνηση που εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμος για την χειρονομία του Πάπα Φραγκίσκου περί της επιστροφής των θραυσμάτων, εκτιμώντας ιδιαιτέρως την απόφαση της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας για την προσφορά της.
Γίνεται μνεία με τρόπο αφαιρετικό σε προβλήματα που μπορούν να λυθούν – μέσα από το πνεύμα του Χριστιανισμού- από τις ηγεσίες των εκκλησιών, εστιάζοντας στα σημεία που τις ενώνουν.
Και το τρίτο σημείο συναισθηματισμού είναι η επίμονη επισήμανση της χαράς και της ικανοποίησης των Ελλήνων προς την ηρωική αυτή απόφαση του Πάπα της Ρώμης να δωρίσει αυτό το θησαυρό.
Επειδή όμως στις λεπτομέρειες κρύβεται ο διάβολος, χρειάζεται να διαβαστεί το κείμενο πολλές φορές και προσεκτικά και να δοθεί βάρος στο ρόλο των προσώπων και των θέσεών τους, εκτός του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου και του Νούντσιου του Βατικανού στην Ελλάδα.
Ο επίσκοπος Braian Farrel και ο π. Andrea Palmieri είναι αντίστοιχα ο γραμματέας και ο υπογραμματέας της επιτροπής του Βατικανού για την προώθηση της ενότητας των Χριστιανών, οι οποίοι έχουν πολύ καλές σχέσεις με το Φανάρι και συμμετέχουν στο θεολογικό διάλογο μεταξύ Ρωμαιοκαθολικής και Ορθοδόξου εκκλησίας.
Ο π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης είναι εκπρόσωπος των Διορθόδοξων και Διαχριστιανικών σχέσεων στην συνοδική επιτροπή, άρα λοιπόν η παρουσία του ήταν εντός των καθηκόντων του.
Μέλος της αντιπροσωπείας του Βατικανού ήταν επίσης η καθηγήτρια Dr Barbara Jatta, διευθύντρια των μουσείων του Βατικανού. Μελετώντας την υπόλοιπη ειδησεογραφία συναντούμε τον Καρδινάλιο Fernando Vérgez Alzaga, που είναι πρόεδρος του Κυβερνείου του Κράτους της πόλης του Βατικανού, ο οποίος και αναφέρει χαρακτηριστικά : «η πιο σημαντική αξία αυτής της πράξης είναι να δούμε για άλλη μια φορά, πώς οι συλλογές τέχνης του Πάπα γίνονται προνομιακό σημείο φιλίας μεταξύ λαών, θρησκειών, Εκκλησιών, ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια. Γνωρίζοντας τα όσα προηγήθηκαν της ιστορικής απόφασης του Πάπα Φραγκίσκου, επιτρέψτε μου να επισημάνω πόσο καθοριστική ήταν η συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου. Οι ευχαριστίες μας στο πρόσωπό του είναι ευγνώμονες και διαρκείς. Η χειρονομία του Ποντίφικα έρχεται αρωγός στο δίκαιο και ηθικό αίτημα σύμπαντος του ελληνικού λαού αλλά και στην εργώδη προσπάθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού, για οριστική επιστροφή και επανένωση του συνόλου των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα».
Η επανένωση αυτή πραγματοποιήθηκε χάρη στις προσπάθειες των συμβαλλομένων μερών, της Αγίας Έδρας, των μουσείων του Βατικανού, της Ελληνικής κυβέρνησης , του μουσείου Ακροπόλεως και κυρίως στη συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Τελικά τι ακριβώς εξυπηρετούσε αυτή η προσφορά από το Βατικανό προς τους Έλληνες;
Μήπως ήταν μια ακόμη κίνηση προσέγγισης του προκαθημένου της Ρώμης, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο το κλεμμένο ελληνικό παρελθόν;
Για ποιες συλλογές του Πάπα μιλά ο καρδινάλιος Fernando Vergez. Αυτές που αποκτήθηκαν με ύπουλες και αιματηρές σταυροφορίες των Ρωμαιοκαθολικών εναντίον της Κωνσταντινούπολης των Ορθοδόξων ή που με άτιμο χρήμα τις εξαγόρασαν από τους βάνδαλους βεβηλωτές της Ελληνικής αρχαιότητας;
Θα είχε το κράτος του Βατικανό τα περίφημα μουσεία του και τις εκθέσεις του, αν δεν υπήρχαν οι Έλληνες και ο πολιτισμός τους, αν δεν υπήρχε η Ορθοδοξία με τον αληθινό πολιτισμό της!
Τι είδους προνομιακό σημείο φιλίας μεταξύ λαών και θρησκειών είναι η καταλήστευση του Ελληνικού πνευματικού πλούτου, και η δωρεά αυτού κατόπιν σε συγκεκριμένα πρόσωπα, προκειμένου να θεωρηθεί πως συμβάλλουν στο διάλογο για την ειρήνη, την αδελφοσύνη!!
Ποια συμφιλίωση και αδελφοσύνη, αυτή του «οικουμενιστικού μονοπατιού της αλήθειας», όπως έχει επισημάνει ο Πάπας Φραγκίσκος στις 16 – 12 – 2022!! Πρόσωπα, λοιπόν, θρησκευτικοί ηγέτες, οι οποίοι τελικά προβάλλονται ως έχοντα πολιτικές εξουσίες, ουσιαστικές και καθοριστικές!!
Τι σκοπό έχει αυτή η διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας από τα πολιτικά πρόσωπα και η συνειδητή συγχρόνως ένταξη των εκκλησιαστικών ηγετών στην πανταχού παρούσα, καταστρεπτική για το Ορθόδοξο πνεύμα, διπλωματία! Μήπως την προώθηση μιας μεταδημοκρατικής αντίληψης διακυβέρνησης των πολιτών, οι οποίοι έχοντας χάσει την ιστορική και πολιτική τους ταυτότητα και παραπλανημένοι από την σύγκλιση των μορφών ηγεσίας και εξουσίας, ακολουθούν ένα «αδειανό πουκάμισο, μια Ελένη»!!
Μήπως οι πολίτες ακολουθούν ένα «κύμβαλο αλαλάζον», μια Ελληνική Δημοκρατία- πολιτεία που κρατά εξωτερικά μόνο τους θεσμούς, αλλά έχει μετατραπεί σε μια σκιά σε ένα είδωλο- «και στην Τροία; Τίποτα στην Τροία, -ένα είδωλο. Έτσι το θέλαν οι θεοί. Και ο Πάρης με έναν ίσκιο πλάγιαζε σαν να ήταν πλάσμα ατόφιο. Κι εμείς σφαζόμασταν για την Ελένη δέκα χρόνια».
Μήπως ο Χριστεπώνυμος λαός αφέθηκε «από τ αηδόνια» που «δεν σ αφήνουνε να κοιμηθείς στις Πλάτρες», από μία Ελληνική Εκκλησιαστική διοίκηση που στέκει άβουλη εμπρός στην εκκοσμίκευση, και στο λατινοκρατούμενο ενοποιητικό οικουμενιστικό πνεύμα διακυβέρνησης των Ελλήνων!
Μήπως τελικά ο Ευριπίδης και ο Σεφέρης έχουν δίκαιο!!
ΕΛΕΝΗ
“Οὐκ ἦλθον ἐς γῆν Τρῳάδ’, ἀλλ’ εἴδωλον ἦν”.
ΑΓΓΕΛΟΣ
“Τί φῄς;
Νεφέλης ἄρ’ ἄλλως εἴχομεν πόνους πέρι;”
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ, ΕΛΕΝΗ
Γιώργος Σεφέρης «Ελένη»
«Τ’ αηδόνια δε σ’ αφήνουνε να κοιμηθείς στις Πλάτρες».
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI