Ελένη Παπασταματάκη

Το απύθμενο θράσος του Μητροπολίτη Δημητριάδος άλλα να κηρύττει και άλλα να πράττει!

εικόνα άρθρου: Το απύθμενο θράσος του Μητροπολίτη Δημητριάδος άλλα να κηρύττει και άλλα να πράττει!
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Το κήρυγμα του κ. Ιγνατίου απέχει έτη φωτός από την ποιμαντορική πορεία του…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Μία επικίνδυνη εκκλησιαστικά μορφή Ιεράρχη αποτελεί ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος. Αυτό το έχει περίτρανα αποδείξει όλα τα χρόνια της επισκοπικής του ποιμαντορίας ως εισηγητής πλήθους νεωτερισμών και ως θριαμβευτής της μεταπατερικότητας.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος εφευρίσκει τώρα έναν νέο τρόπο χειραγώγησης του ποιμνίου. Ταυτόχρονα μας αποκαλύπτει ότι μια χαρά γνωρίζει τα της Πίστεως αλλά επιλέγει τον κόσμο και τη δόξα του, αρνούμενος την αιώνια δόξα του Κυρίου!

Στο κήρυγμα της εορτής των Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ζήτησε από τους πιστούς να παραμείνουν στη γραμμή των Αγίων Πατέρων και άλλα σχετικά, εφαρμόζοντας  στο έπακρο την πονηρή τέχνη της διγλωσσίας.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά κάποια σημεία αυτού του κηρύγματος… και ας αντιπαραβάλλουμε τη θεωρία με την πράξη του κ. Ιγνατίου.

Στη θεωρία Νο1

«…Ακούσαμε στο ευαγγέλιο: Υμείς εστέ το φως του κόσμου. Ο πρώτος φωτοδότης είναι ο Χριστός, άλλωστε ο ίδιος μας είπε: Εγώ ειμί το φως του κόσμου…Το φως είναι μέσα στην Εκκλησία γιατί εκεί διασώζεται μία παράδοση που μας παρέδωσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας που σήμερα τιμούμε…

…Κι εμείς καλούμεθα να είμαστε αυτό το φως, γιατί δυστυχώς πολλές φορές υπάρχει ένας μεγάλος κίνδυνος, ο οποίος δεν εξαιρεί ούτε εμάς που καλούμαστε να διδάξουμε αυτό το φως, και να το κάνουμε εμπειρία στους ανθρώπους. Αντί να δίνουμε το Φως του Χριστού, να δίνουμε δικά μας φώτα. Με άλλα λόγια, δικές μας ιδέες, δικές μας προτάσεις, δικές μας διδαχές που ξεφεύγουν από αυτό που είναι ο Χριστός, οι Πατέρες και η Εκκλησία η ίδια…»

Στην πράξη…

Στη Μητρόπολή του δραστηριοποιείται η πηγή της μεταπατερικότητας, η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου, της οποίας προεδρεύει ο ίδιος. Είναι αυτό το ίδρυμα που θεμελίωσε και καθιέρωσε τον όρο της μεταπατερικότητας στην Ελλάδα στο συνέδριο που διοργάνωσε το 2010 με τίτλο «Νεοπατερική σύνθεση ή μεταπατερική θεολογία. Το αίτημα της θεολογίας της συνάφειας στην Ορθοδοξία». Ήδη από τον τίτλο δίνεται το στίγμα του συνεδρίου που μέσα από τις εισηγήσεις πολεμήθηκε το πνεύμα των Πατέρων και εγκαταλείφθηκε η Αλήθεια της Ορθοδοξίας -ως Αποκάλυψη- εξαλείφοντας τελείως τη σωτηριολογική της διάσταση. Οι συμμετέχοντες κάτω από τη μέριμνα του Μητροπολίτη Δημητριάδος έθεσαν τον θεμέλιο λίθο για τη ριζοσπαστική, οικουμενιστική, εκκοσμικευμένη Εκκλησία, θάβοντας ουσιαστικά την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μέσα στον τάφο της “κοινωνίας των εκκλησιών”, της πανθρησκείας και της παγκοσμιοποίησης.

Στο Υπόμνημά της Ι. Μητρόπολης Γλυφάδας προς την Ιερά Σύνοδο, ο τότε Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος καταγγέλλει την Ακαδημία του Βόλου. Ο κάθε πιστός μπορεί να δει αναλυτικά τι φοβερά και αντορθόδοξα ειπώθηκαν σε εκείνο το συνέδριο.

Έκτοτε ο κ. Ιγνάτιος και η Ακαδημία του μέσα από συνέδρια και δράσεις  συνεχίζει το καταστροφικό του έργο προωθώντας τη φεμινιστική θεολογία, τη λειτουργική αναγέννηση, τη μετάφραση των λειτουργικών κειμένων, την πολεμική κατά των Πατέρων και της Παραδόσεως κ.α. Φυσικά η Ακαδημία χρηματοδοτείται από κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και από παπικά και προτεσταντικά πανεπιστήμια.

Σε ομιλία του ο Ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, με τίτλο «Η υποτίμηση των Πατέρων της Εκκλησίας από σύγχρονους κληρικούς και θεολόγους» αναφέρεται μεταξύ άλλων και στην Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το 2012 στον Πειραιά, στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος ως ομιλητής. Ο σκοπός της Ημερίδας αυτής ήταν να παρουσιάσει την καταστροφική δράση της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του κ. Ιγνατίου.

 Ο σεβαστός πατήρ σημειώνει: «…με τα συνεχή αντιπατερικά προγράμματα που εκτελούν οι της “Ακαδημίας”, καθιερώνονται στη συνείδηση της Εκκλησίας ως “πατρομάχοι”. Μάχονται δηλαδή ευθέως και μετωπικά τους Αγίους Πατέρες και μας θυμίζουν τους “εικονομάχους” του Βυζαντίου, αυτή η πατρομαχία είναι χειρότερη και από την εικονομαχία διότι τα ίδια τα ζώντα όργανα της Χάριτος του Θεού, τους Αγίους Πατέρες, τους βγάζεις από τη μέση. Χειρότεροι από τους εικονομάχους είναι αυτοί οι πατρομάχοι…. Και πλήττουν την Ορθόδοξη Θεολογία, διότι η Ορθόδοξη Θεολογία δεν είναι μόνο αποστολική, είναι και πατερική. “Των Αποστόλων το κήρυγμα και των Πατέρων τα δόγματα” η Εκκλησία φυλάττει. Η αποστολική περίοδος συνεχίζεται με τους Πατέρας. Επομένως είναι ξεθεμελίωμα της Ορθοδοξίας, αν θέσουμε στην άκρη τους Πατέρες». 

Αξιομνημόνευτη είναι και η επιστολή που συνέταξε μετά πόνου καρδίας, ο αγωνιστής ιερέας, νυν μακαριστός πατέρας Νικόλαος Μανώλης, όταν πληροφορήθηκε ότι ο Μητροπολίτης Κοζάνης διοργάνωνε εκδηλώσεις προς τιμήν της Ακαδημίας του Βόλου. Έγραφε χαρακτηριστικά  «…μου προκαλεί έκπληξη όσο και αγανάκτηση η απόφασή σας να ευλογήσετε την λειτουργία αυτής της Ακαδημίας… η οποία διδάσκει ανάμεσα σε προτεσταντικά και παπικά αξιώματα και την αιρετική διδασκαλία της μεταπατερικής θεολογίας. Έχει μετατραπεί σε Ακαδημία διαστρεβλώσεως της Ορθοδόξου θεολογίας, όπως παρατηρεί ο πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης».

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι ο κ. Ιγνάτιος δεν προσπαθεί να δίνει το Φως του Χριστού, το Φως της Ορθοδοξίας μας αλλά συμφύρεται με το σκότος, όπως λ.χ. με την εισήγησή του στην Ημερίδα για τα 50 χρόνια από τη Β΄ Βατικάνεια Σύνοδο, όπου τόνισε πόσο σημαντική είναι η επαναφορά της αγάπης των χριστιανών. Και ρωτάμε εμείς: Απροϋπόθετα Δέσποτα;

Δεν ήταν λίγες οι φορές που εξέφρασε τον φιλομουσουλμανισμό του, όπως επί παραδείγματι στο συνέδριο «Ορθοδοξία και Ισλάμ» στο οποίο συμμετείχε ο ίδιος με διοργανώτρια την Ακαδημία του. Ας θυμηθούμε ακόμη την προτροπή του να διαβάσουν όλοι οι πιστοί το Κοράνι ως βιβλίο πολιτισμού! Πού είναι το Φως;

Στη θεωρία Νο2…

Εν συνεχεία στο κήρυγμά του αναφέρει «…Και συμβαίνει δυστυχώς πολλές φορές στην προσπάθεια μας να προσαρμοστούμε στον κόσμο αντί να προσαρμόσουμε τον κόσμο στον Χριστό, γινόμαστε επιλήσμονες της Αληθείας και του Φωτός Του και δίνουμε ένα δικό μας φως, που όμως αναπόφευκτα, ουσιαστικά οδηγεί στο σκοτάδι, γιατί δεν λυτρώνει την ψυχή. Δεν φωτίζει την ψυχή του ανθρώπου. Ακόμα κι αν προς στιγμήν κάποια δική μας παραδοχή, που ξεφεύγει από αυτά που το Ευαγγέλιο μας διασώζει, φαίνεται να αρέσει στον κόσμο, ε αυτό είναι τις πιο πολλές φορές το πιο επικίνδυνο σημείο. Ο Χριστός δεν ήθελε να αρέσει. Ο Χριστός δεν βάζει νερό στο κρασί Του. Δεν θέλει απλώς να προσαρμόζεται ο Λόγος Του. Θέλει να παραμένει ο Λόγος της Αληθείας, της ακριβείας, κι αυτός ο Λόγος πολλές φορές τέμνει και πονάει, όπως το χειρουργικό μαχαίρι…».

Στην πράξη…

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στην πράξη έκανε ακριβώς τα αντίθετα. Καταπάτησε τους κανόνες της Εκκλησίας μας, προκειμένου να προσαρμοστεί με τον κόσμο. Πρόδωσε και αρνήθηκε τον Χριστό μας και τη θεία προστασία και παρηγοριά, ενώ δέχτηκε ευλαβικά κάθε αντίχριστο μέτρο που επέβαλε η άθεη κυβέρνηση για τον κορωνοϊό.

Ουδέποτε αντέταξε τον Ευαγγελικό λόγο απέναντι στους πολεμίους, αλλά θέλοντας να δείξει το καλό παιδί απέναντι στην κοσμική εξουσία επέβαλε και με το παραπάνω τα βλάσφημα μέτρα στους ναούς. Υποχρέωσε μάλιστα και τους ιερείς να μετέχουν σε αυτή την αμαρτία και βλασφημία, λαμβάνοντας το σκεύασμα με τα κύτταρα εκτρωμένων εμβρύων!

Ενδεικτικά και πάλι θα θυμηθούμε τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Ιγνάτιος στην Ιστοσελίδα Akrorama.gr, λίγες μέρες μετά την ανίερη απόφαση της ΔΙΣ για τον εορτασμό των Αγίων ημερών του Πάσχα «κεκλεισμένων των θυρών». Είπε τότε χαρακτηριστικά «…ο λαός μας, όσο και οι Κληρικοί μας, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, έχουν συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Ιεράς Συνόδου και στις εντολές της Πολιτείας… ο λαός μπόρεσε άμεσα να προσαρμοστεί στα έκτακτα δεδομένα και να αυτοπεριοριστεί Η πίστη έχει αξία και είναι αληθινή, όταν εκφράζεται με πνεύμα υπακοής στην Εκκλησία και στους ταγούς Της, που έχουν την γνώση και την ευθύνη, τελικά… φέτος έχουμε την μοναδική ευκαιρία να ζήσουμε την Ανάσταση πιο ουσιαστικά από κάθε άλλη φορά ».

Στη θεωρία Νο3

Κατέληξε μάλιστα και στο ακόλουθο συμπέρασμα: «Να διασώσουμε αυτό που είναι η ενοποιός μας δύναμη, η ορθόδοξη πίστη μας. Να μην την αλλοιώσουμε, να μην την αλλοτριώσουμε να την κρατήσουμε αυθεντική».

Στην πράξη…

Σε αυτό το σημείο μπορούμε να προβάλλουμε τα πραχθέντα του κ. Ιγνατίου με σκοπό να αλλοιώσει την πίστη, να διαβάλλει το δόγμα, να συνεργήσει στο σχίσμα. Ο ίδιος φρόντισε να συλλειτουργήσει με τον σχισματικό ψευδεπίσκοπο Ολβίας Επιφάνιο την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019. Μάλιστα στην ανακοίνωσή του εξέφρασε «την χαρά του για την πρώτη συλλειτουργία με Ιεράρχη της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, μετά την  πρόσφατη θετική στάση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στο ζήτημα της αυτοκεφαλίας». Έκτοτε επανέλαβε παρόμοιο συλλείτουργο αδιαφορώντας για τους Ιερούς κανόνες που απαγορεύουν να λειτουργούν οι ιερείς με σχισματικούς και αιρετικούς. Όμως… τι σημασία έχουν οι αποφάσεις των Αποστολικών και Οικουμενικών Συνόδων για τον Μητροπολίτη Δημητριάδος.

Ως Ορθόδοξοι χριστιανοί προτάσσουμε προς υπενθύμιση στον Μητροπολίτη Ιγνάτιο τον Ευαγγελικό λόγο «Ἐκ τοῦ στόματός σου κρινῶ σε» (Λουκ. 19,22)

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Δημητριάδος: «Δε διώκεται ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία»
Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση), Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)
Το μνημόνιο συνεργασίας του Δημητριάδος Ιγνατίου και του Γ.Γ. Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή
Κρατική επιχορήγηση 100.000 € στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.