π. Νικόλαος Μανώλης

Το μεγαλύτερο εθνικό μας πρόβλημα

εικόνα άρθρου: Το μεγαλύτερο εθνικό μας πρόβλημα

Άρθρο του πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη

Για να γεννάνε οι Έλληνες πρέπει να αποκτήσουν θυσιαστικό πνεύμα

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Το μεγαλύτερο εθνικό μας πρόβλημα

Γράφει ο π.Νικόλαος Μανώλης

Το άρθρο που ακολουθεί αποτελεί μέρος της Ομιλίας μου με θέμα: «Ἐθνική ἀποδόμηση στά μουλωχτά», που πραγματοποιήθηκε τήν Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021 και μεταδόθηκε ζωντανά εδώ.

Το μεγαλύτερο εθνικό μας πρόβλημα είναι χωρίς καμία αμφιβολία το δημογραφικό. Είναι το μόνο πρόβλημα που αν δεν το αντιμετωπίσουμε θα εξαφανιστούμε ως έθνος. Είναι τραγικό. Το έθνος μας που έγραψε χρυσές σελίδες ιστορίας, που δημιούργησε τον πολιτισμό, που πρώτο αυτό δέχτηκε τον χριστιανισμό και τον διέδωσε σε όλη την οικουμένη, που κατά την βυζαντινή χιλιετία έσωσε την Ευρώπη από την βαρβαρότητα, που για άλλα χίλια χρόνια επιβίωσε από τις πιο φοβερές καταστροφές, που έδωσε τόσους και τόσους αγίους, ήρωες, ποιητές και φιλοσόφους, να εξαφανιστεί έτσι, απλά και ήσυχα, από γεράματα.

Οι ειδικοί λένε ότι αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα το δημογραφικό πρόβλημα, το 2100 η Ελλάδα θα έχει 3.5 εκ κατοίκους. Κι αν νομίζετε ότι είναι πολλά τα ογδόντα χρόνια σκεφτείτε ότι τόσο είναι το προσδόκιμο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Δηλαδή ένα παιδί που γεννήθηκε το 2020 στην Ελλάδα των 10 εκ. θα πεθάνει στα ογδόντα του σε μία Ελλάδα των 3,5 εκ γερόντων. Και μόνο να το σκεφτεί κανείς σκιάζεται. Είναι φοβερό. Αλλά ακόμα φοβερότερο, για να μην πω δαιμονικό, είναι ότι κανένας δεν μιλάει γι’ αυτό. Για τους πολιτικούς, τα κανάλια και τον μέσο έλληνα το πρόβλημα αυτό είναι σαν να μην υπάρχει. Που και που, σποραδικά ακούγεται κάτι, ενώ για άλλα “προβλήματα”, προβλήματα σε πολλά εισαγωγικά, μας βομβαρδίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ.

Το δημογραφικό, λοιπόν, είναι συνάρτηση τριών παραγόντων, των γεννήσεων, των θανάτων και της μετανάστευσης. Για κάθε έναν από αυτούς τους παράγοντες θα αναφέρουμε κάποια στοιχεία, προσθέτοντας και τις δικές μας σκέψεις.

Ας δούμε, εν συντομία, αυτούς τους τρεις παράγοντες έναν προς έναν.

Οι γεννήσεις

Για να συνεχίσει μία κοινωνία ή ένας λαός να υπάρχει μέσα στο χρόνο πρέπει να γεννά. Η διακοπή της διαδοχής των γενεών οδηγεί έναν λαό στον αφανισμό. Είναι γνωστό το παράδειγμα του φαραώ της Αιγύπτου που όρισε τα αρσενικά παιδιά των Εβραίων να ρίχνονται στον Νείλο. Σκοπός του ήταν, φυσικά, ο αφανισμός των Εβραίων με την διακοπή της διαδοχής των γενεών. Υπάρχει ένας στατιστικός αριθμός που μας λέει αν οι γεννήσεις είναι αρκετές για να αντικαταστήσουν μια γενιά. Αυτός ο αριθμός λέγεται δείκτης γονιμότητας και ορίζεται ως ο αριθμός των παιδιών που αντιστοιχούν σε κάθε γυναίκα σε αναπαραγωγική ηλικία, από 15 έως 50 ετών. Για να παραμένει ο πληθυσμός μιας χώρας σταθερός αυτός ο δείκτης θα πρέπει να είναι στο 2,1, δηλαδή κάθε γυναίκα σε μία γενιά πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 παιδιά. Στην Ελλάδα από το 1980 και μετά ο δείκτης γονιμότητας έπεσε κάτω από το όριο αναπλήρωσης των γενεών, το 2,1. Και όσο περνούσε ο καιρός και η ελληνική κοινωνία έμπαινε από κρίση σε κρίση, ο δείκτης έπεσε ακόμα χαμηλότερα στο 1,2. Τη φετινή χρονιά, τη χρονιά του κορονοϊού, τα στοιχεία δεν έχουν δει ακόμα το φώς της δημοσιότητας, αλλά αναμένεται νέα δραματική μείωση των γεννήσεων και νέα πτώση του δείκτη γονιμότητας.

Άρα το δημογραφικό οφείλεται πρώτα στη μείωση των γεννήσεων. Στα τέλη της δεκαετίας του 70 οι Ελληνίδες γεννούσαν τον χρόνο 140.000 ελληνόπουλα. Σήμερα οι γυναίκες, όχι οι ελληνίδες, αλλά οι γυναίκες που ζουν στην Ελλάδα γεννάνε περίπου 85.000 χιλιάδες παιδιά. Από αυτά το 20% γεννιούνται από μητέρες που δεν είναι Ελληνίδες, είναι αλλοδαπές. Δηλαδή σήμερα στην Ελλάδα γεννιούνται περίπου 70.000 ελληνόπουλα και γύρω στις 15.000 παιδιά αλλοδαπών που πιθανόν να πάρουν αργότερα ή να δικαιούνται άμεσα την ελληνική ιθαγένεια. Συγκρίνατε μόνοι σας, 140.000 ελληνόπουλα το 1980 και 70.000 το 2020. Οι γεννηθέντες του 80, δηλαδή η κλάση του 2001 έδωσε 70.000 στρατιώτες, ενώ οι γεννηθέντες του 20, η κλάση 2041, θα δώσει 35.000 στρατιώτες. Και μετά λέμε για Ραφάλ και φρεγάτες!!! Μήπως θα έπρεπε να συζητάμε πρώτα για το αν θα έχουμε αξιωματικούς και στρατιώτες να τα χειριστούν;

Οι συνέπειες της υπογεννητικότητας είναι τεράστιες για την οικονομία της χώρας, για το ασφαλιστικό σύστημα, για το κοινωνικό κράτος και για την εθνική ασφάλεια. Υπογεννητικότητα σημαίνει λίγοι νέοι, πρέπει να εργάζονται, να πληρώνουν εισφορές και να σκοτώνονται στο μέτωπο για τους πολλούς γέρους. Και ποιός νέος θα μείνει στη χώρα υπό αυτές τις συνθήκες; Η κατάσταση γίνεται δραματική αν αναλογιστούμε τα δημογραφικά δεδομένα της Τουρκίας η οποία φθάνει τα 80 εκατομμύρια και αναμένεται στο τέλος του αιώνα όταν εμείς θα είμαστε 3,5 έως 5 (με το καλό σενάριο) να φθάσει τα 100.

Λόγω της υπογεννητικότητας έχει αλλάξει και η κατανομή των ηλικιών, δηλαδή λίγα παιδιά και νέοι, πολλοί γέροι. Σε μία γερασμένη κοινωνία όλα τα προβλήματα λύνονται με βάση τα συμφέροντα της πλειοψηφίας δηλαδή των γερόντων. Παρτε για παράδειγμα τον κορονοϊό. Η γερασμένη ελληνική κοινωνία με μέσο όρο ηλικίας τα 43 έτη φοβάται και τον ίσκιο της. 

Τίθεται αμέσως το ερώτημα: γιατί οι ελληνίδες γεννούν τόσα λίγα παιδιά; Οι μελέτες λένε ότι μεγάλο ρόλο παίζει η οικονομική κρίση και η έλλειψη πρόνοιας από την πολιτεία. Πράγματι η οικονομική κρίση, η ανεργία ειδικά των νέων, δηλαδή στις ηλικίες που οι άνθρωποι κάνουν παιδιά, είναι σοβαρός ανασταλτικός παράγοντας. Όμως ο ρυθμός των γεννήσεων δεν έπεσε τώρα, έπεσε όταν υπήρχε μια σχετική άνεση, τις χρυσές δεκαετίες του 80 και του 90. Άρα, χωρίς να αμφισβητούμε ότι και η οικονομική κρίση και η αδιαφορία της πολιτείας παίζουν σημαντικό ρόλο, τα κύρια αίτια της υπογεννητικότητας πρέπει να αναζητηθούν άλλού. 

Αυτό που άλλαξε είναι ότι αλλοιώθηκε δραματικά το περιβάλλον στο οποίο γεννιούνται τα παιδιά, το οικογενειακό περιβάλλον και το οικογενειακό περιβάλλον άλλαξε γιατί αλλάξαμε εμείς ως άνθρωποι. Το πρότυπο ανθρώπου που κυριάρχησε τις τελευταίες δεκαετίες δεν είναι αυτό που ταιριάζει με τον ρόλο του συζύγου και του γονέα. Οι νέοι άνθρωποι δεν έχουν την απαιτούμενη καλλιέργεια και το πνευματικό απόθεμα για να δημιουργήσουν σταθερές οικογένειες που είναι προϋπόθεση για την απόκτηση πολλών τέκνων. Απόδειξη τα διαζύγια. Τα μισά ζευγάρια πλεον χωρίζουν. Και φθάσαμε στο σημείο σχεδόν τα μισά παιδιά να είναι από μονογονεϊκές οικογένειες δηλαδή με χωρισμένους γονείς. Αυτά τα παιδιά που δεν βίωσαν το υγιές περιβάλλον της οικογένειας πως θα δημιουργήσουν δική τους οικογένειας; Φυσικά τα πάντα ανατρέπονται όταν μπει ο Θεός, και οι πιό μεγάλες πληγές κλείνουν και γίνονται βάλσαμο για να γιατρευτούν και πληγές άλλων. 

Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για τις ευθύνες μας ως ανθρώπων και ως κοινωνίας και ως Εκκλησίας για το κατάντημα της οικογένειας, αλλά θα περιοριστούμε στην στάση που κρατάει η πολιτεία. ΤΙ κάνει λοιπόν η πολιτεία για να στηρίξει τον θεσμό της οικογένειας; Κάνει τον συζυγικό δεσμό ακόμα πιο χαλαρό, να μπορεί κάποιος να τον λύσει εύκολα, χωρίς πολλές σκέψεις και τύψεις. Διαζύγιο στον συμβολαιογράφο. Τι λέει δηλαδή η πολιτεία στους νέους; Τους λέει μείνετε ανώριμοι, τα λάθη επιτρέπονται, δεν χρειάζεται στο κάτω κάτω να δένεστε μεταξύ σας με τόσο ισχυρό δεσμό όπως αυτόν του γάμου, μπορείτε να κάνετε και σύμφωνο συμβίωσης. Ή, ακόμα, μπορείτε να συμβιώνεται και με άτομα του ίδιου φύλου. Αληθινή καταρράκωση του ιερού θεσμού της οικογένειας και του ιερού δεσμού του γάμου. Οπότε το πρόβλημα είναι και ιδεολογικό το πρόβλημα.

«Πάρε προφυλάξεις»

«Θα χαλάσεις το σώμα σου»

«Με την καριέρα σου, τι θα γίνει;»

«Είναι καταπίεση και κοινωνικό ασφυκτικό στερεότυπο να προβάλλεται ότι η γυναίκα πρέπει να κάνει παιδιά»

«Τι παιδιά, αφού έχουμε σκυλιά»

Ο κιναιδισμός ως παρά φύσιν διαδικασία είναι αδύνατον να βοηθήσει την κατάσταση. Οι κίναιδοι υιοθετούν, δε γεννούν.

Έρχεται μετά η πολιτεία και νομιμοποιεί τις εκτρώσεις. Ο θεός στέλνει παιδιά στους έλληνες, αλλά οι έλληνες δεν τα γεννάνε. Αλήθεια, αυτό δεν είναι έγκλημα; Δεν είμαστε άξιοι τιμωρίας; Δεν είμαστε άξιοι εξαφανίσεως και μάλιστα βασανιστικής δια της δημογραφικής εξουθενώσεως; Θυμάμαι πριν από ένα χρόνο ένα σωματείο έκανε καμπάνια για το αγέννητο παιδί, για το πώς μεγαλώνει το έμβρυο στην κοιλιά της μητέρας του, τόσο είναι τις πρώτες μέρες, τότε χτυπάει η καρδούλα του κτλ και είχε η αφίσα στο κάτω μέρος τη φράση “διάλεξε τη ζωή”. Όλοι οι δαίμονες της κολάσεως έπεσαν για να κατέβει η αφίσα. Και φυσικά κατέβηκε αυθορί και παραχρήμα με εντολή του αρμόδιου υπουργού, γιατί δήθεν θίγει τα δικαιώματα των γυναικών. Και τα δικαιώματα του αγέννητου παιδιού που δεν έχει φωνή, ποιος θα τα υπερασπιστεί αν όχι η πολιτεία; Τα δικαιώματα του Θεού πάνω σε αυτό το παιδί από ποιον θα ζητηθούν;

Αλλά η πολιτεία φαίνεται ότι ούτε τα γεννημένα παιδιά αγαπά περισσότερο από τα αγέννητα. Αν ήθελε να αντιμετωπίσει το δημογραφικό με την τόνωση των γεννήσεων θα προσπαθούσε μέσω του παιδαγωγικού συστήματος να δημιουργήσει προσωπικότητες κατάλληλες για τον υψηλό ρόλο του γονέα. Προσωπικότητες που μπορούν να δημιουργήσουν μια υγιή οικογένεια που θα δώσει πολλούς και καλούς απογόνους. Μπορεί κανένας να μου πει αν τα μαθήματα για τις έμφυλες ταυτότητες και το κοινωνικό φύλο προσφέρονται για τη δημιουργία τέτοιων χαρακτήρων; Ως πνευματικός, ξέρετε πόσα προβλήματα αντιμετωπίζω με παιδιά που έχουν μπερδευτεί από όλα αυτά τα μηνύματα που λαμβάνουν από το σχολείο; Πώς να φτάσουν τα παιδιά αυτά σε έναν γάμο, σε μια καλή οικογένεια και στην τεκνογονία όταν τα μπερδεύουμε από την νηπιακή ακόμα ηλικία με τέτοιες δαιμονικές βλακείες;

Οι θάνατοι

Ο δεύτερος παράγοντας που επηρεάζει το δημογραφικό είναι οι θάνατοι. Ενώ οι γεννήσεις έχουν κάτι το δυναμικό, οι θάνατοι έχουν κατι το αναγκαστικό. Όποιος γεννήθηκε, κάποτε θα πεθάνει. Το πολύ πολύ να παραταθεί η ζωή του μέχρι τα βαθιά γεράματα. Η βελτίωση της ιατρικής πέτυχε όντως την αύξηση του προσδόκιμου ζωής, όμως για μας τους ορθοδόξους η μακροζωία και η υγεία είναι ευλογίες τους Θεού αλλά από τις κατώτερες. Οι θάνατοι στην Ελλάδα μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν λιγότεροι από τις γεννήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι τα τελευταία 40 χρόνια αυξήθηκε το προσδόκιμο ζωής από τα 70 στα 80 έτη. Όμως η αθανασία δεν κατακτήθηκε. Έτσι φθάσαμε 2019 οι θάνατοι να είναι 40.000 περισσότεροι από τις γεννήσεις. Όχι μόνο δεν γεννιούνται αρκετά παιδιά αλλα και ο πληθυσμός είναι πλέον γερασμένος με αποτέλεσμα να πεθαίνουν πολλοί.

Η μετανάστευση

Ο τρίτος παράγοντας που επηρεάζει το δημογραφικό είναι η μετανάστευση. Η μετανάστευση μεταβάλλει την δημογραφία μιας κοινωνίας προσθέτοντας ή αφαιρώντας από αυτήν πληθυσμό. Κατά την περίοδο που η χώρα μας είχε πολλές γεννήσεις η μετανάστευση πολλών ελλήνων στο εξωτερικό από το 50 έως το 70 μείωσε σημαντικά την αύξηση του πληθυσμού. Αντίθετα, από την δεκαετία του 1990, όταν άνοιξαν τα σύνορα με τις ανατολικές χώρες, αυξήθηκε η μετανάστευση αλλοδαπών προς την Ελλάδα, γεγονός που στήριξε δημογραφικά την χώρα. Η εγκατάσταση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μεταναστών αυτής της περιόδου στην Ελλάδα δεν έγινε με νόμιμες διαδικασίες. Εισήλθαν παράνομα στην χώρα, η οποία τους ανέχθηκε, πιθανόν και τους εκμεταλλεύτηκε, και εκ των υστέρων με σειρά νόμων τους νομιμοποίησε. Η νομιμοποίησή τους ήταν εκ των υστέρων και εξ ανάγκης. Το δεύτερο προσφυγικό- μεταναστευτικό κύμα που κατέκλυσε την χώρα εμφανίστηκε μετά το 2011. Με το κύμα αυτό μπήκε στη Ελλάδα άγνωστος αριθμός ανθρώπων από όλες τις μουσουλμανικές χώρες της γης, τη Συρία, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, τις χώρες του Μαγκρέπ και την υποσαχάρια Αφρική (Μαγκρέπ: η περιοχή της Βορειοδυτικής – Βόρειας Αφρικής που περιλαμβάνει το Μαρόκο, την Αλγερία και την Τυνησία. Με τον όρο Μεγάλο Μαγρέμπ περιλαμβάνονται επιπλέον οι περιοχές της Δυτικής Σαχάρας, Μαυριτανίας και της Λιβύης.) Πόσοι είναι αυτοί, πόσοι είναι ακόμα στην Ελλάδα και πόσοι έχουν περάσει σε άλλες χώρες, κανείς δεν ξέρει. Οι κυβερνήσεις μας λένε τους αριθμούς των καταγεγραμμένων στα hot spot, ότι είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες, άλλοι λένε 2 εκ. Την αλήθεια μάλλον δεν θα την μάθουμε ποτέ, γιατί δεν είμαστε σοβαρή χώρα με σοβαρά σύνορα. Σιγά σιγά και αυτοί νομιμοποιούνται με διαδικασίες σκούπα.

Οι πληθυσμοί που εισέρρευσαν στην χώρα με το δεύτερο κύμα είναι όπως είπαμε μουσουλμανικής θρησκευτικής πεποίθησης. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα, η Ελληνική κοινωνία είναι σε θέση να τους αφομοιώσει; Δυστυχώς όχι. Πρώτον γιατί ο μουσουλμανισμός είναι θρησκεία μπετόν αρμέ. Απαγορεύει επί ποινή θανάτου να αλλαξοπιστήσεις. Για να γίνει χριστιανός ένας μουσουλμάνος χρειάζεται θαύμα. Και δεύτερον, όταν ο αρχιεπίσκοπός σου βγάζει τον σταυρό για να μην προκαλέσει τους μουσουλμάνους πρόσφυγες – μετανάστες, σημαίνει ότι ο σταυρός όχι μόνο δεν μπορεί να αφομοιώσει την ημισέληνο αλλά ντρέπεται να σταθεί και να αντιπαρατεθεί πνευματικά με την ημισέληνο. 

Τέλος, δεν μας έφθανε η εισροή αλλοδαπών αγνώστου προελεύσεως, έχουμε και τη μετανάστευση των νέων ελλήνων που φεύγουν για το εξωτερικό. Το λεγόμενο brain drain. Υπολογίζεται ότι από το ξέσπασμα της κρίσης το 2011 μέχρι σήμερα πάνω από 400.000 νέοι έχουν εκπατριστεί. 40.000 κάθε χρόνο. Αυτοί οι νέοι όσο η κατάσταση στην Ελλάδα δεν αλλάζει προς το καλύτερο, είτε δεν θα κάνουν οικογένεια, είτε θα ριζώσουν στις χώρες που δουλεύουν και θα γίνουν οι νέες τους πατρίδες και θα γυρίσουν στην Ελλάδα ως συνταξιούχοι δηλαδή ως φύρα, ενώ τα παιδιά τους θα συνεχίζουν να ζουν στο εξωτερικό.

Το δημογραφικό εκτός από πρόβλημα αριθμών είναι ποιοτικό πρόβλημα. Δηλαδή οι μεταβολές αυτές, η μείωση και γήρανση του γηγενούς πληθυσμού, η μετανάστευση του πιο δυναμικού τμήματος στο εξωτερικο και την εισδοχής μεταναστών από άλλα έθνη, θα αλλάξουν το ελληνικό έθνος σε κάτι άλλο από αυτό που είναι σήμερα και θα το αναγκάσουν σε μια οδυνηρή υποταγή. Για τις ελληνικές κυβερνήσεις αυτό δεν είναι βέβαια πρόβλημα. Έχουν ξεπεράσει προ πολλού την έννοια του έθνους. Το έθνος είναι παλαιομοδίτικη έννοια, η θέση του είναι στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Σήμερα έννοιες φρέσκιες είναι ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, τα δικαιώματα. Σε αυτούς τους άξονες κινείται και η ελληνική νομοθεσία για την απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας και την πολιτογράφηση. Δηλαδή πότε ένας άνθρωπος γίνεται με την γέννησή του Έλληνας πολίτης ή αποκτά την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη υπό προϋποθέσεις σε κάποια φάση της ζωής του; Η λογική του νόμου είναι πρώτον, ότι το παιδί αυτού που ζει νόμιμα στην Ελλάδα, (όχι που ήρθε νόμιμα αλλά που ζει νομιμα αδιάφορα πως ήρθε, δηλαδή κολλάει ένσημα κτλ,) εφόσον το παιδί του φοιτήσει σε ελληνικό σχολείο, θα πολιτογραφηθεί Έλληνας και, δεύτερον, ότι το τέκνο που θα γεννηθεί στην Ελλάδα αν με τη γέννησή του δεν αποκτά ιθαγένεια άλλου κράτους, αποκτά την Ελληνική Ιθαγένεια. Δηλαδή, όποιος έχει το καθεστώς του πρόσφυγα και γεννά τέκνο στην Ελλάδα, το παιδί του παίρνει την ελληνική ιθαγένεια.

Στο θέμα του δημογραφικού λοιπόν, η πολιτεία αντιμετωπίζει το πρόβλημα με μια συγκεκριμένη ηθική. Οι μετανάστες μπορούν να δώσουν δημογραφική ανάσα στη χώρα, η Ελλάδα είναι σύγχρονο κράτος όπου είναι ανεκτές όλες οι κουλτούρες και οι θρησκευτικές πεποιθήσεις άρα όσοι ζούν νόμιμα με η χωρίς εισαγωγικά καλό θα ήταν να γίνουν Έλληνες. Είναι άραγε σωστή αυτή η στάση της Ελληνικής πολιτείας; Eίναι προς όφελος της Ελλάδας και του ελληνικού έθνους; 

Όπως γνωρίζετε, η διαφορά των φυσικών επιστημών από τις λεγόμενες ανθρωπιστικές επιστήμες έγκειται στο ότι οι μεν φυσικές επιστήμες έχουν ως βοηθό το πείραμα, ενώ στις ανθρωπιστικές επιστήμες το πείραμα γίνεται στον ίδιο τον άνθρωπο και την κοινωνία του. Δηλαδή μια θεωρία ή μία φιλοσοφία ή ένα οικονομικό σύστημα, θα αποδειχθεί αν είναι καλό ή κακό όταν εφαρμοστεί στην πράξη. Αν μεν είναι καλό θα δώσει καλά αποτελέσματα, αν μεν είναι κακό τότε τις συνέπειες θα τις υποστεί όχι αυτός που έκανε το πείρα αλλά το πειραματόζωο δηλαδή ο άνθρωπος και η κοινωνία του.

Εμείς οι ορθόδοξοι δεν έχουμε ανάγκη το πείραμα γιατί έχουμε την Αγία Γραφή τον Λόγο του Θεού που μας κατευθύνει. Όλες τις θεωρίες τις δοκιμάζουμε με τον λόγο του Θεού και ξέρουμε αν κάτι είναι προς το καλό ή το κακό. 

Επίσης, για να γεννάνε οι Έλληνες πρέπει να αποκτήσουν θυσιαστικό πνεύμα. Η υλοφροσύνη που προωθείται με όλους τους τρόπους δημιουργεί ανθρώπους ανίκανους ακόμα και να φροντίσουν τους εαυτούς τους πόσο μάλλον άλλες αθάνατες και μοναδικές υπάρξεις που εξαρτώνται κατά απόλυτο τρόπο από τους γονείς τους. Για να γεννηθούμε εμείς κάποιοι πολύ πριν από εμάς σε συνθήκες απείρως δυσκολότερες από τις δικές μας, εν μέσω πολέμων και γενοκτονιών, σε συνθήκες φτώνιας και δυστυχίας, δημιούργησαν οικογένειες και έκαναν παιδιά, και τα ανέθρεψαν για να φτάσουμε να γεννηθούμε εμείς. Ας μην ξεχνάμε από που ήρθαμε. Δεν φυτρώσαμε, είμαστε ένας από τους τελευταίους κρίκους μιας μακράς αλυσίδας που φτάνει χιλιετίες πίσω από τον Αδάμ και την Εύα που άκουσαν τον θεϊκό λόγο αυξάνεσθε και πληθύνεσθε.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Με αλλοεθνείς και αλλόθρησκους μετανάστες θέλει να λύσει το δημογραφικό μας η Νέα Τάξη
«Μανιφέστο» στρατιωτικών: «Να σταματήσει η παράνομη μετανάστευση» – «Υπάρχει εθνικός κίνδυνος»
– Μεταναστευτική βόμβα, Κυβέρνηση και λαός στα χαρακώματα
– Ποια λύση βρήκε η Κυβέρνηση για το Μεταναστευτικό!
Μιχαηλίδου: Επίδομα γέννησης και σε μετανάστες
– Η «ωρολογιακή βόμβα» του προσφυγικού: Ξεπερνούν τα 2,5 εκ. οι Μουσουλμάνοι στην Ελλάδα σήμερα..
– Άλωσις «εκ των έσω» με άοπλη εισβολή
Να διορθώσουμε το δημογραφικό με γεννήσεις μεταναστών, που θα μας βοηθήσουν και στην Aνάπτυξη!!!

Σχετικά άρθρα

Πώς αντιμετωπίζουμε το μάτι και τα μάγια (βίντεο)

Ομιλία του μακαριστού π. Νικολάου Μανώλη Ἔχει ἡ μαγεία ἐπίδραση στή ζωή μας; Γιατί κάποιοι ματιάζονται συνεχῶς; Μπορεῖ νά ὁρίζει τήν καθημερινότητά μας δαιμονική ἐνέργεια; Ὑπάρχει τρόπος νά ἀποφύγουμε ἡ νά ἀντιμετωπίσουμε τίς μαγεῖες;

Παναγία η “Μυρτιδιώτισσα” [ΒΙΝΤΕΟ 2013]

Ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ π. Νικολάου Μανώλη "Λαοί νῦν κροτήσωμεν, δεῦτε τάς χεῖρας πιστῶς καί ἄσωμεν ἄσμασι τῇ Θεομήτορι ἐν πόθῳ κραυγάζοντες˙ Χαῖρε ἡ προστασία πάντων τῶν δεομένων Χαῖρε ἡ σωτηρία τῶν τιμώντων σε πόθῳ, Χαῖρε ἡ τῷ παραλύτῳ τήν ἴασιν βραβεύσασα" (Ἀπολυτίκιον)

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.