του Δήμου Σερκελίδη
γραμματέα του συλλόγου Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Παρακαλώ τους δύο νέους αγίους, Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη και Ιερεμία, να εξαναγκάσουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη να αναγνωρίσει τους αντιλατίνους και αντιπροτεστάντες αγίους…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 10 Ιανουαρίου το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανακοίνωσε την αγιοκατάταξη δύο νέων αγίων, του γέροντα Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη και του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία του Α’. 

Η πρώτη μου σκέψη, μόλις έμαθα για τις νέες αγιοκατατάξεις, ήταν διφορούμενη: “Καλά, σκέφτηκα, τον γέροντα Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη το καταλαβαίνω. Αλλά τον Ιερεμία, αυτόν τον υπέρμαχο της Ορθοδοξίας, τον αλάστορα της προτεσταντικής αίρεσης, πώς ο φιλοπροτεστάντης Βρθολομαίος τον αναγνώρισε ως άγιο;” 

Ο άγιος Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης έζησε στις μέρες μας, κοιμήθηκε το 1991 και είναι  γνωστός σε όλους τους ψάλτες χάρη στις χιλιάδες ακολουθίες που συνέθεσε. Αποτελεί τον σπουδαιότερο υμνογράφο του 20ου αιώνα, του οποίου το έργο χρησιμοποιήθηκε αμέσως από την Εκκλησία.. Επί είκοσι χρόνια, στο αναλόγιο του Προφήτη Ηλία Άνω Πόλης, ψάλλαμε με τον γέροντά μας π. Νικόλαο Μανώλη από τις φυλλάδες του γέροντα Γερασίμου τις ακολουθίες αγίων και μαρτύρων, που δεν υπήρχαν στο τυπικό. Και στα σπίτια μας, όλα τα πνευματικοπαίδια του π. Νικολάου είχαμε το βιβλίο του γέροντος Γερασίμου, τον Ενιαύσιο Στέφανο του όλου ενιαυτού με τα απολυτίκια, τα κοντάκια και τα μεγαλυνάρια των αγίων της κάθε ημέρας, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν γραμμένα από τον ίδιο.

Ο γέροντας Γεράσιμος, παρά τον τεράστιο σεβασμό που τρέφει για το έργο του όλη η Εκκλησία, δεν ήταν στη συνείδηση του πιστού λαού άγιος, όπως λχ. ο Άγιος Παϊσιος ή ο άγιος Πορφύριος. Ωστόσο η Ορθοδοξία του είναι άμωμος, έχαιρε της εκτίμησης άλλων μεγάλων μορφών της αγιορείτικης μοναστικής κοινωνίας,  και προσωπικά πιστεύω πως το τεράστιο ποιητικό του ταλέντο και η ανεξάντλητη έμπνευσή του μαρτυρούν ότι είχε την χάρη του Αγίου Πνεύματος. 

Εκεί που αποδείχθηκε λανθασμένη η πρώτη μου σκέψη ήταν στην αγιοκατάταξη του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία του Α’. Γρήγορα διαπίστωσα πως ο αγιοκαταταχθής Πατριάρχης δεν ήταν αυτός που είχα κατά νου. Διαβάζοντας τα διάφορα αφιερώματα τον βίο του νέου αγίου, σε τίποτα δεν μου θύμιζε τον χαρακτήρα και τα κατορθώματα του Πατριάρχη Ιερεμία που γνώριζα από την Εκκλησιαστική Ιστορία. 

Ο Ιερεμίας που είχα κατά νου ήταν ο επονομαζόμενος Τρανός. Μεγάλος θεολόγος αλλά και σπουδαίος εκκλησιαστικός ηγέτης και εθνάρχης, στα πιο δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς. Ανάμεσα στα άλλα κατορθώματά του εκείνο που ξεχωρίζει είναι η ορθοδοξότατη ομολογία του στον επιστολικό διάλογο που είχε με τους προτεστάντες Θεολόγους της Τυβίγγης (Τύμπιγγεν) της Γερμανίας. Με την Έκθεση της Ορθοδόξου Πίστεως που συνέταξε αναίρεσε όλες τις κακοδοξίες τους και ξεκαθάρισε ότι η Ορθοδοξία δεν έχει ανάγκη καμίας μεταρρύθμισης. 

Ελέγχοντας τον κατάλογο των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως διαπίστωσα ότι ο Ιερεμίας που είχα κατά νου δεν ήταν ο Α’, αλλά ο Β᾿. Συνεπώς δεν έκανε λάθος ο κ. Βαρθολομαίος. Ο βίος του άρτι αγιοκαταταχθέντος Ιερεμία του Α’ δεν συγκρίνεται με τον μεγαλειώδη σε εκκλησιαστικό και θεολογικό έργο βίο του συνονόματού του Ιερεμία Β᾿. 

Δεν γνωρίζω για ποιον ιδιαίτερο λόγο αγιοκατατάχθηκε ο Ιωακείμ Α’. Δεν έχω υπόψη μου κάποιο θεολογικό του έργο που να μαρτυρά την αγιότητά του ή αν το λείψανά του είναι θαυματουργά. Ίσως η αναγνώρισή του να οφείλεται στο ότι  υπήρξε κτίτορας της μονής Σταυρονικήτα, η οποία διαχρονικά είναι φιλοπατριαρχική. Εκεί στο Πατριαρχείο θα γνωρίζουν καλύτερα. 

Πάντως μου έμεινε το παράπονο, γιατί ο Ιερεμίας Α’ και όχι ο Ιερεμίας Β᾿; Γιατί ο Ιερεμίας Α’ και όχι ο ήδη άγιος στην συνείδηση της Εκκλησίας, λόγιος μοναχός, Ιωσήφ Βρυέννιος, που πολέμησε την λατινική κακοδοξία, προείδε την άλωση της Πόλης και, ως άλλος προφήτης Ιερεμίας, κήρυξε την μετάνοια;

Για να αποσείσω, λοιπόν, κάθε κατηγορία για αδικαιολόγητη εφεκτικότητα στις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, δηλώνω τη χαρά μου για τις νέες αγιοκατατάξεις και παρακαλώ τους νέους αγίους, Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη και Πατριάρχη Ιερεμία Α΄, να πρεσβεύουν υπέρ ημών. 

Αλλά και τους ζητώ να μεριμνήσουν ή μάλλον να εξαναγκάσουν τον κ. Βαρθολομαίο και την Σύνοδό του να συμπεριλάβει στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας και τους αντιλατίνους και αντιπροτεστάντες αγίους, Ιωσήφ Βρυέννιο και Πατριάρχη Ιωακείμ Β’ τον Τρανό. Προς δόξαν της Εκκλησίας και καταισχύνη των αιρετικών φρονημάτων του οικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra