Επικαιρότητα
Το ΙΖ’ Διαχριστιανικό Συμπόσιο με άρωμα… Κολυμπαρίου
6 Σεπ 2024
της Ειρήνης Ιωαννίδου
Μέτρο των πάντων… ο άνθρωπος ή ο Θεός;
Το ΙΖ’ Διαχριστιανικό Συμπόσιο, με γενικό θέμα: «Τί έστιν άνθρωπος; (Ψλ 8,5)… στην εποχή της ανθρωπολογικής αλλαγής», πραγματοποιήθηκε από 28 έως 30 Αυγούστου στην πόλη Trani της Νότιας Ιταλίας.
Το Συμπόσιο συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Ποντιφικό Πανεπιστήμιο Antonianum της Ρώμης (Pontificia Universita Antonianum).
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Οικουμενικός Πατριάρχης προς τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, κ. Χρυσόστομο Σταμούλη, καθώς και ο Πάπας Φραγκίσκος προς τον Καρδινάλιο Kurt Koch.
Στη νέα εποχή, επιχειρείται να χαρακτηριστεί ο άνθρωπος ως δημιουργός της ιστορίας που εξαιρεί όμως την Θεία μεγαλειότητα και παντοδυναμία. Επιδιώκεται δηλαδή να ισχύει το “μέτρον πάντων άνθρωπος”, δηλαδή ο άνθρωπος είναι το μέτρον όλων των όντων και πραγμάτων.
Υπό το πρίσμα αυτό ο άνθρωπος μπορεί και λειτουργεί ο ίδιος σαν θεός στη θέση του Αληθινού Θεού και πλάθει νέες σωτηριολογικές θεωρίες και αναγνωρίζει σωστική ικανότητα στις κάθε λογής αιρέσεις.
Τον χαιρετισμό του Πάπα μπορεί κανείς να τον διαβάσει εδώ, ενώ αξίζει να σταθεί σε ένα σημείο του χαιρετισμού του Οικουμενικού Πατριάρχη: «Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη 2016) θεαρέστως διεκήρυξεν ότι το δόγμα της Ενανθρωπίσεως του προαιωνίου Λόγου του Θεού είναι ανεξάντηλητος πηγή πάσης χριστιανικής προσπαθείας δια την περιφρούρησιν της αξίας και του μεγαλείου του ανθρώπου».
Στην πραγματικότητα, η Ψευδοσύνοδος αυτή επιβεβαίωσε αυτό που διακήρυξε ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: «Άνευ του Θεανθρώπου ο άνθρωπος είναι πράγματι άνευ κεφαλής και επί πλέον άνευ του εαυτού του, άνευ του αιωνίου εαυτού του, άνευ του αθανάτου, του θεοειδούς εαυτού του. Εκτός του Θεανθρώπου δεν υπάρχει άνθρωπος, αλλά πάντοτε υπάνθρωπος ή ημιάνθρωπος ή μη άνθρωπος. Εδώ πρέπει να προστεθή και η εξής αλήθεια: άνευ του Θεανθρώπου ο άνθρωπος είναι πάντοτε δούλος του θανάτου, δούλος της αμαρτίας, δούλος του διαβόλου».
Απάντησε λοιπόν η ψευδοσύνοδος στο ερώτημα τι εστί άνθρωπος. Τι εστί άνθρωπος μακριά από την Ορθοδοξία. Κατέστησε τους ανθρώπους δέσμιους μίας κολάσιμης κατάστασης.
Αυτού του είδους το “μεγαλείο”, η ψευδαίσθηση δηλαδή, μετέτρεψε τον άνου άνθρωπο του Κολυμπαρίου σε θεραπαινίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη, του πρώτου άνευ ίσων (σύμφωνα με την νέα αιρετική εκκλησιολογία του Φαναρίου), και επικύρωσε πως όλες οι αιρέσεις μπορούν να ονομάζονται εκκλησίες.
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI
Δείτε σχετικά:
–Το Φανάρι ως κέντρο διαθρησκειακού και διαχριστιανικού Συγκρητισμού