Ελευθέριος Κοσμίδης

Το “λυπηρόν και πικρόν” μιας τηλεοπτικής συνέντευξης του Μητρ. Νέας Ιωνίας Γαβριήλ

εικόνα άρθρου: Το “λυπηρόν και πικρόν” μιας τηλεοπτικής συνέντευξης του Μητρ. Νέας Ιωνίας Γαβριήλ
Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη

Φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «EQ» της Έλενας Παπαβασιλείου στον τηλεοπτικό σταθμό Action24


Αναμφισβήτητα πρόκειται για έναν Ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος με μεγάλη δημοφιλία, ιδιαιτέρως στους Νέους.


Σχετικά νέος στην ηλικία, δαπανά χρόνο και χρήματα για να έχει επιτυχημένη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.

Πρωταγωνιστεί θα λέγαμε στο re-branding (ανανέωση) των κατηχητικών μεθόδων της Εκκλησίας.

Η παρουσία του στα social media περιλαμβάνει, έκθεση (αν όχι υπερέκθεση) στην κοινή γνώμη, συνεντεύξεις, βίντεο συνήθως μικρής διάρκειας, όλα προσεγμένα, φρέσκα, καλοστημένα, σύμφωνα με τους κανόνες και τα πρότυπα που επιβάλλουν τα ίδια τα μέσα. Δίνεται θα λέγαμε πολλή προσοχή στο θεαθήναι αλλά έχουμε συχνά, σοβαρότατα θεολογικά ζητήματα όσον αφορά στο περιεχόμενο.

Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και η τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στην Έλενα Παπαβασιλείου στο κανάλι Action24 και στην εκπομπή της EQ.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ειπώθηκαν πολλά και θα ήταν χρήσιμο να αναλυθούν εκτενώς, από ορθοφρονούντες ορθόδοξους θεολόγους.

Εμείς θα περιορίσουμε σε κάποιες επισημάνσεις και στη σημειολογία της συνέντευξης.

Ξεκινάμε με την εικόνα της δημοσιογράφου να κάθεται “σταυροπόδι” απέναντι σε έναν Μητροπολίτη. Για άλλους είναι ανεκτό, για άλλους συνιστά τουλάχιστον απροσεξία και για άλλους ασέβεια. Η πρώτη εικόνα λοιπόν χαρακτηρίζεται από μια “άνεση” και μάλιστα δήθεν ακομπλεξάριστη, εκατέρωθεν!

Στη συνέχεια ο Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας επιλέγει να απαντά στις ερωτήσεις και πότε να μας λέει τη γνώμη του, και πότε καθηκόντως, τη θέση της Εκκλησίας.

Η προσωπική γνώμη του κάθε Επισκόπου, αν δεν συμφωνεί με τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας, αν δεν εκφράζει το ήθος της Εκκλησίας, δεν μας ενδιαφέρει και μάλλον δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει κανέναν πιστό.

Ο Επίσκοπος, ως γνήσιος εκφραστής της Αγίας Γραφής, της Ιερής μας Παραδόσεως, της ομοφωνίας των Αγίων Πατέρων της εκκλησίας, των Ιερών Κανόνων και των Οικουμενικών και οικουμενικού κύρους Συνόδων, θα έπρεπε να αναπαράγει την καταγεγραμμένη διδασκαλία της Εκκλησίας.

Όποτε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διατύπωνε μια γνώμη, ως θέση της Εκκλησίας, δεν χρησιμοποίησε παραπομπές. Ούτε στο Ευαγγέλιο, ούτε σε κάποιο από τους Αποστόλους ή στους Αγίους Πατέρες.

Η πρακτική αυτή τις τελευταίες δεκαετίες, σκιαγραφεί και το πνεύμα των περισσότερων Επισκόπων στην Ορθοδοξία: Από τον Οικουμενικό Πατριάρχη (Σκασίλα μου) μέχρι τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής (αιρετικός είναι ο καβγατζής) και από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο (προσωπικά με ενοχλεί η τεκνοθεσία και όχι η συμβίωση) μέχρι τον Ιωνίας Γαβριήλ που δήλωσε στην συνέντευξη αυτή, μεταξύ άλλων πολλών παράξενων θέσεων πως “ο Χριστός σαρκώθηκε και προσέλαβε την ανθρώπινη σάρκα όχι την ανδρική φύση ή τη γυναικεία φύση”, βλέπουμε και ακούμε έκπληκτοι, απίθανες διδασκαλίες.

Έχουμε έτσι Επισκόπους της Εκκλησίας, Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Μητροπολίτες που όχι μόνο αναλώνονται στο πως να φροντίσουν τη δημόσια εικόνα τους, αλλά και να στερούνται μάλλον ορθοδόξου βιώματος και περιεχομένου.

Θα λέγαμε δίχως υπερβολή πως επιδιώκουν μια περισσότερο ινσταγραμική διαποίμανση, με προσοχή στη βιτρίνα, στο πολιτικά ορθό, στη συμμόρφωση, χρησιμοποιώντας μάλιστα τη ρητορική της νέας εποχής.

Ταυτόχρονα μιλούν με εμπάθεια και υποτίμηση για την Ορθοδοξία των Αγίων Πατέρων, ώστε η πατερική διδασκαλία να ατροφήσει, να μαραζώσει και να ξεπεραστεί.

Είναι ακόμα τραγικότερο μάλιστα όταν τα χαρίσματα και τα τάλαντα που τους έχει χαρίσει ο Θεός, δεν τίθενται στην υπηρεσία της υπεράσπισης της πίστεως, αλλά αντιθέτως χρησιμοποιούνται στην υπηρεσία των παγκοσμιοποιητών που επιβάλλουν την ομογενοποίηση, τον συγκρητισμό, την εκκοσμίκευση και τελικά ευαγγελίζονται την παναίρεση του οικουμενισμού.

Στις μέρες μας ο οικουμενισμός κατατρώει τις σάρκες της Εκκλησίας από μέσα.

Δίνουν δικαιώματα στον πιστό λαό να αναρωτιέται, τελικά πιστεύουν στο Θεό;

Παραθέτουμε και τρία χρήσιμα αποσπάσματα “προς επίρρωσιν” των δικών μας προβληματισμών:

1) Από τη διδασκαλία του Αγίου Νεκταρίου στο βιβλίο του Γνώθι Σαυτόν

2) Του Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, για την Πέμπτη Φάλαγγα.

3) Το σημείωμα βιογραφικού του Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας, από τον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Μητροπόλεως Ν Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος.

Καλή Σαρακοστή

Καλή Μετάνοια

Ὁ ἄπιστος ἐν τῇ κοινωνία.

Ὁ ἄνθρωπος, ὡς κοινωνικόν ὄν, ἔχει καθήκοντα πρός ἑαυτόν, πρός τούς γονεῖς, πρός τούς συγγενεῖς, τοὺς φίλους, πρός τήν κοινωνίαν, καί πρός τήν ἀνθρωπότητα ἐν γένει. Τά καθήκοντα ταῦτα ὡς ἠθικά ἐπιβάλλονται τῳ ἀνθρώπῳ ὑπό τοῦ ἠθικοῦ νόμου.

᾿Αλλ’ ὁ μή ἔχων πίστιν πρός τόν Θεόν καί πρός τήν θείαν ἀποκάλυψιν, οὐδὲ τὴν ὕπαρξιν τοῦ ἠθικοῦ νόμου ἀναγνωρίζει.

“Ο ἠθικός νόμος εἶναι νόμος ἠθικῆς ἐλευθερίας, στερεῖται δέ τῶν μέσων τῆς βίας καί τῆς πιέσεως˙ αὕτη ζητεῖ τούς ὀπαδούς ἐθελοντάς καί οὐδένα βιάζεται, οὐδέ βίᾳ στρατολογεῖ τινα.

Ἤδη ἐρωτῶμεν πῶς ὁ ἄπιστος, ὁ ἀποβαλών Θεόν καί ἡθικόν νόμον, θὰ ἀναγνωρίσῃ ἐπ᾿ αὐτοῦ ὑποχρεώσεις ἐκ τοῦ ἠθικοῦ νόμου ἀπορρεούσας;

Τίς θά ἐπιβάλῃ αὐτῷ τὴν ἐκτέλεσιν;

Οὐδείς! Διότι οὐδέν δύναται νά ὑποστηριχθῇ ἠθικόν ἄνευ πίστεως, ἄνευ ἠθικοῦ νόμου.

Τά εὐγενέστερα αἰσθήματα τῶν εὐγενεστέρων καρδιῶν, αἱ κάλλισται διαθέσεις τοῦ ἀγαθωτέρου ἀνθρώπου, στιγμηδόν καταρρέουσιν, ἅμα παραστῇ ἡ ὥρα τῆς δοκιμασίας, ἅμα ἐπιστῇ ἡ ὥρα τοῦ πειρασμοῦ τότε δή τότε, τα πάντα ἐν ριπῇ ὀφθαλμοῦ καταστρέφονται, τά πάντα ἐξαφανίζονται, καί ὁ τέως κατ᾿ ἐπιφάνειαν ἐν ἀρεταῖς περίβλεπτος ἀποβαίνει γυμνός, ἔρημος πάσης ἀρετῆς˙ διότι αἱ ἀρεταί αὐτοῦ πᾶσαι ἦσαν τεθεμελιωμέναι οὐχί ἐπί τῆς στερεᾶς πέτρας τῆς πίστεως, ἀλλ᾽ ἐπί τῆς ἄμμου, καί κατέβη ή βροχή, καί ἦλθον οἱ ποταμοί, καί ἔπνευσαν οἱ ἄνεμοι καί προσέκοψαν τῇ οἰκίᾳ ἐκείνῃ καί ἔπεσεν ἡ οἰκία, καί ἦν ἡ πτῶσις αὐτῆς μεγάλη. Τοιοῦτος ὁ πλοῦτος τῶν ἀρετῶν τοῦ ἀπίστου.

Τίς ἤδη δύναται νά στηριχθῇ ἐπ᾿ αὐτοῦ;

Τί καλόν ἐν τῷ δέοντι δύναται νά ἀπεκδέχηται παρ’ αὐτοῦ ἡ κοινωνία ἤ τό ἔθνος;

Διότι ποία ἀρχή θέλει ὑπαγορεύσῃ εἰς αὐτόν τὴν αὐταπάρνησιν, τήν ἐθελοθυσίαν ἢ ἑτέραν τινά εὐγενῆ καί γενναίαν θυσίαν, ὑπέρ τῆς ἀγάπης τοῦ ἔθνους ἤ τῆς ἀνθρωπότητος ἐν γένει;

Οὐδέ μία ὅλως˙ διότι πλήν τῆς πίστεως, τῆς μόνης διδασκάλου τῶν ἀληθῶς μεγάλων καί εὐγενῶν πράξεων, πλήν τῆς πίστεως τῆς ἐνισχυούσης τούς κάμνοντας ἐν τῇ μεγαλουργίᾳ καί ἀνορθούσης τό ὑπὸ τῶν προσπιπτόντων ἀντιξόων καταβαλλόμενον φρόνημα, πλήν τῆς πίστεως τῆς ἐνθαρρυνούσης ἐν τῷ σταδίῳ τῶν μεγάλων ἄθλων, πλήν τῆς πίστεως τῆς περιθαλπούσης τὰ εὐγενῆ καί ἁγνά αἰσθήματα, τά ὑψηλά καί γενναῖα φρονήματα, τῆς διαθερμαινούσης την καρδίαν προς τον ευγενή τῆς πατρίδος ἔρωτα, τῆς την τε εὐγεν πρός τὸ καθῆκον ἀφοσίωσιν τῆς ζωπυρούσης τὴν ἀ λείπην τοῦ πλησίον, τῆς πλατυνούσης αὐτήν πρός ὅλην τὴν ἀνθρωπότητα, οὐδεμία ἑτέρα ἀρχή δύναται νά ὑπαγ ρεύσῃ τὸν ἱερόν τοῦτον θίασον τῶν μεγάλων ἀρετῶν, τῶν Καταπολεμουσῶν τὸ φρόνημα τῆς σαρκός καί ὑπερμα χουσῶν τοῦ φρονήματος τοῦ πνεύματος.

Οὐδείς ἔτερος ἡ μόνη ἡ ἀρχὴ τῆς πίστεως˙ διότι αὕτη μόνη διδάσκει τον πιστόν, ἵνα τὴν ψυχήν αὐτοῦ θύσῃ ὑπέρ τῆς ἀρετῆς.

Οὐδεμία ἄρα ὠφέλεια ἐκ τοῦ τῆς ἀπιστίας φρονήματος τῇ ἀνθρωπότητι προσγίνεται, οὐδέν γενναῖον ἐξ αὐτῆς ἀναμένεται, οὐδὲν ἀγαθόν ἐλπίζεται.

(Ψηφιοποίηση katanixi.gr)

Αγίου Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη, Πέμπτη Φάλαγγα

Όπως στα χρόνια του χιτλερισμού, του φασισμού, μέσα στο έθνος μας υπήρχαν Έλληνες-πράκτορες του εχθρού, έτσι και τώρα μέσα στους κόλπους του έθνους μας δημιουργήθηκε η πέμπτη φάλαγγα.
Ποια είναι η πέμπτη φάλαγγα; Είναι οι φίλοι του πάπα. Είναι κάτι ψευτοθεολόγοι, είναι κάτι άνθρωποι – ο Θεός να φυλάξη από δαύτους.
Έρχεται η πέμπτη φάλαγγα στο έθνος μας, για να διαλύση την Ορθοδοξία μας. Ποια είναι αυτή η πέμπτη φάλαγγα;Είναι τα παιδιά που πάνε στη Βιέννη, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στο Λονδίνο και σπουδάζουν σε ξένα πανεπιστήμια. Δεν αδειάζουν μόνο τα πορτοφόλια των γονέων τους, ούτε μόνο καταστρέφονται και διαφθείρονται, αλλά κινδυνεύουν ψυχικά. Και εδώ στην Ελλάδα κινδυνεύουν, διότι η φτώχεια τους είναι μεγάλη. Το βλέπουν αυτό οι φραγκοπαπάδες και τα παίρνουν σε σπίτια καθολικά, τα παίρνουν στα οικοτροφεία τους.

Φτωχά παιδιά και δυστυχισμένα είναι. Τους δείχνουν αγάπη και τους δίδουν χρήματα, τα ντύνουν και τα περιποιούνται, για να τους πάρουν το διαμάντι, να τους πάρουν την Ορθοδοξία. Έχω πληροφορία, ότι πολλά παιδιά, φοιτηταί που σπουδάζουν στη Ρώμη, στο Μιλάνο, στη Βενετία, στη Βιέννη, φεύγουν από την ορθόδοξον γραμμή. Και θα’ ρθουν εδώ και θα συνεργασθούν με τους ουνίτες και θα βάλουν δυναμίτη στα σπίτια τους. Θα βάλουν δυναμίτη, για να διαλύσουν την Ορθοδοξία μας. Η πέμπτη αυτή φάλαγγα είναι η πιο θλιβερά. Οι νέοι που την αποτελούν είναι οι νέοι Βησσαρίωνες”.

(Η ομιλία εκφωνήθηκε το 1959, όταν για πρώτη φορά ο βασιλιάς των Ελλήνων Παύλος και η βασίλισσα Φρειδερίκη επισκέφτηκαν το Βατικανό και φίλησαν το χέρι του πάπα).

Βιογραφικό Μητροπολίτου ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ,ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ, ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
κ. Γαβριήλ
  • Ο Σεβ. Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. κ. Γαβριήλ Παπανικολάου (κατά κόσμον Γεώργιος) γεννήθηκε στην Αθήνα (Μοσχάτο) το 1976.
  • Σπούδασε στη Θεολογική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε πτυχίο το έτος 1999.
  • Το 2001 έγινε κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδικεύσεως “CERTIFICAT DE SPECIALISATION EN THEOLOGIE ORTHODOXE” από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Φριβούργου της Ελβετίας του Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
  • Eίναι υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών και Γενεύης, ενώ είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος και διδάκτωρ στις Πολιτικές Επιστήμες του Διεθνούς Εμπορίου (WTC).
  • Χειροτονήθηκε Διάκονος στις 18/2/1996 από τον τότε Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Διαυλείας κ. Δαμασκηνό (νυν Μητροπολίτη Διδυμοτείχου και Ορεστειάδος) και Πρεσβύτερος στις 30/5/2002 από το Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κύρο Χριστοδούλο.
  • Εξελέγη Επίσκοπος Διαυλείας στις 7/10/2011 και τοποθετήθηκε στη θέση του Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου.
  • Στις 10/10/2014 εξελέγη Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος. Η ενθρόνισή του έγινε την 1/11/2014.
  • Από 1/7/2004 έως 31/12/2008 υπηρέτησε ως Συνεργάτης της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων του Κλάδου ΠΕ4 Συνεργατών Συνοδικών Επιτροπών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και εκπροσώπησε αυτή στις 19 – 20/11/2009 στην Συνάντηση του Γραφείου της Ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΡΡΕ) με θέμα: «Μία ταυτότης των Αξιών δια την Ευρώπην», στις 4–6/5/2010 στη Συνεδρία του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών στη Γενεύη και στις 6-9/6/2010 στη Διάσκεψη των Επισκόπων της Αγγλικανικής Εκκλησίας (Bishops Stream) στο Λονδίνο.
  • Το έτος 2004 διετέλεσε συνεργάτης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο γραφείο του Έλληνα επιτρόπου επί Κοινωνικών Θεμάτων.
  • Συμμετείχε της επισήμου Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος τόσο στην Θ΄ όσο και Ι΄ Γενική Συνέλευση του Παγκοσμίου Συμβουλίων Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.).
  • Στην Γ΄ Διεθνή Διάσκεψη των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών στη Βραζιλία (2006) και Γαλλία (2008) αντιστοίχως.
  • Εκπροσώπησε την Εκκλησία μας σε πολλά διαχριστιανικά συνέδρια στο εξωτερικό.
  • Το 2007 συμμετείχε στην επίσημη Αντιπροσωπεία του Π.Σ.Ε. κατά την επίσημη επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα αυτού στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας.
  • Από το 2011 είναι μόνιμο μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Π.Σ.Ε.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Σχετικά άρθρα

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.