Ελευθέριος Κοσμίδης

Επιτρέπεται το τρισάγιο σε μη Ορθόδοξους; 

εικόνα άρθρου: Επιτρέπεται το τρισάγιο σε μη Ορθόδοξους; 
Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη

Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος ακυρώνει τους Ιερούς κανόνες και τους Άγιους 


Στα χνάρια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως1 που τέλεσαν δέηση σε μουσουλμάνο και παραμένουν ατιμώρητοι, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας και ακαδημαϊκός δάσκαλος Χρυσόστομος Σαββάτος επιτέλεσε τρισάγιο για τις ψυχές των τραγικών θυμάτων του κυκλώματος λαθρεμπορίας μεταναστών.

Η εικόνα του Ορθοδόξου Ιεράρχη προξένησε σύγχυση στο πλήρωμα της Εκκλησίας και αν μη τι άλλο θα πρέπει να παραθέσουμε τους Ιερούς Κανόνες και τις θέσεις των Αγίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας που αγνοούν και παραβιάζουν ατιμώρητοι οι σύγχρονοι οικουμενιστές Αρχιερείς.

Περὶ τοῦ μὴ συγχωρεῖν εἰς τὰ κοιμητήρια, ἢ εἰς τὰ λεγόμενα μαρτύρια πάντων τῶν αἱρετικῶν ἀπιέναι τοὺς τῆς ἐκκλησίας, εὐχῆς ἢ θεραπείας ἕνεκα· ἀλλὰ τοὺς τοιούτους, ἐὰν ὦσι πιστοί, ἀκοινωνήτους γίνεσθαι μέχρι τινός. Μετανοοῦντας δέ, καὶ ἐξομολουμένους, ἐσφάλθαι, παραδέχεσθαι.

Ερμηνεία:

Ὄχι μόνον οἱ αἱρετικοὶ δέν πρέπει νά ἐμβαίνουν εἰς τάς Ἐκκλησίας τῶν ὀρθοδόξων, ἀλλ’ οὐδὲ οἱ ἐκ τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι οἱ πιστοὶ λαϊκοὶ καὶ ὀρθόδοξοι πρέπει νά πηγαίνουν εἰς τὰ κοιμητήρια τῶν αἱρετικῶν, ὅπου τινὲς ὀνομαστοὶ παρὰ τοῖς αἱρετικοῖς ἐνταφιάσθησαν, ἢ εἰς τοὺς οἴκους, ὅπου μάρτυρες τῶν αἱρετικῶν ἐτάφησαν• πολλοὶ γὰρ καὶ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ἐν τῷ καιρῷ τοῦ διωγμοῦ καὶ τῆς εἰδωλολατρείας μέχρι θανάτου ἐκαρτέρησαν, τοὺς ὁποίους μάρτυρας ὠνόμασαν οἱ ὁμόδοξοι αὐτῶν. Ἀλλ’ οὐδὲ οἱ ὀρθόδοξοι, λέγω, Χριστιανοὶ πρέπει νά πηγαίνουν εἰς αὐτοὺς ἡ διὰ νά προσευχηθοῦν, ἢ διὰ θεραπείαν, ἠγουν, ἢ διὰ νά τοὺς τιμήσουν, ἢ διὰ να ζητήσουν ἰατρείαν ἀπὸ αὐτοὺς εἰς τάς ἀσθενείας των. Ὅσοι δὲ τοῦτο ἠθελαν κάμῃ, διορίζει ὁ παρών Κανών νά ἀφορίζωνται πρὸς καιρόν, ἕως ὅπου νά μετανοήσουν καὶ νά ἐξομολογηθουν ὅτι ἔσφαλαν. Ὅρᾳ καὶ τὸν με΄. Ἀποστολικόν2. Κανόνας Θ’ εν Λαοδικεία Συνόδου

***

“Ἡ διά τῆς τελέσεως τῆς Νεκρωσίμου Ἀκολουθίας ἐκκλησιαστική ταφή ἀποτελεῖ κατ’ ἀκρίβειαν προνόμιον τῶν ἐν κοινωνίᾳ μετά τῆς Ἐκκλησίας τελειωθέντων ὀρθοδόξων χριστιανῶν, ἰδιότης ἥτις προσκτᾶται, ὡς γνωστόν, διά τοῦ μυστηρίου τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος. Διό καί ἀπαγορεύεται ἡ τέλεσις Νεκρωσίμου Ἀκολουθίας εἰς τούς ἀλλοθρήσκους, τούς κατηχουμένους καί γενικά τούς ἀβαπτίστους. Μέ τήν ἰδίαν ἔννοιαν ἐπιβάλλεται ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τό ἐπιτίμιον τῆς στερήσεως τῶν ἐπικηδείων καί ἐπιμνημοσύνων προσευχῶν εἰς τούς αἱρετικούς καί γενικά τούς διαπράττοντας σοβαρά ἐκκλησιαστικά ἀδικήματα.”3 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

***

“Για τους γονείς σας που πέθαναν μέσα στην αίρεση, μπορείτε να προσεύχεστε, παραδίνοντάς τους στο άπειρο έλεος του Θεού. Στις εκκλησιαστικές ακολουθίες, όμως, και στη Θεία Λειτουργία δεν μπορούν να μνημονεύονται. Η Εκκλησία προσεύχεται για τα παιδιά της στον Κύριο, ικετεύοντάς Τον να τα στερεώσει στην ορθή πίστη και να τα καθοδηγήσει στο δρόμο της ευσέβειας. Για τους απίστους, τους αιρετικούς, τους πλανεμένους και, γενικά, όλους όσοι βρίσκονται έξω από τους κόλπους της, προσεύχεται να επιστρέψουν, γνωρίζοντας τον αληθινό Θεό. Και επειδή δεν μπορούν να επιστρέψουν παρά μόνο εδώ, στη γη, και σ’ αυτή τη ζωή, η προσευχή της περιορίζεται στους ζωντανούς. Οι «κεκοιμημένοι» άπιστοι ή αιρετικοί έχουν χάσει οριστικά κάθε δυνατότητα επιστροφής. Η Εκκλησία είναι το θεανθρώπινο σώμα του Χριστού και οι χριστιανοί, ζωντανοί και «κεκοιμημένοι», μέλη του σώματος.” Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος4

***

“Ἡ Ἐκκλησία, ὡς μήτηρ φιλόστοργος, δέεται πρός τόν νυμφίον Χριστόν ὑπέρ τῶν τέκνων αὐτῆς τῶν πιστῶν, τῶν εὐσεβῶν, τῶν ἐν τῇ κοινωνίᾳ τοῦ τιμίου Σώματος καί Αἵματος τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ τελειωθέντων.” – Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως5

***

“Ρωτάτε: επιτρέπεται η μνημόνευση (στη Θεία Λειτουργία ή σε παρακλήσεις ή με τρισάγια και μνημόσυνα) των αλλοπίστων και των αιρετικών; Η απάντηση είναι: ΟΧΙ. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν τους γνωρίζει, αφού δεν έγιναν ποτέ μέλη της (ή αρνήθηκαν την Ορθόδοξη πίστη και ξεβαπτίστηκαν, με το ενταχθούν ή να συμμετάσχουν σε αιρετικές ή παραθρησκευτικές ομάδες), και γι’αυτό δεν τους μνημονεύει. Βέβαια, προσεύχεται γενικά για την επιστροφή εκείνων που είναι ακόμα ζωντανοί. Μπορούμε, όμως, στην ατομική μας προσευχή, να παρακαλάμε το Θεό για τη σωτηρία επωνύμων, συγγενών και γνωστών, αλλοπίστων, ετεροδόξων, αθέων κλπ.”
Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος6

  • 1 Οἱ Μητροπολῖτες Σταυρουπόλεως καί Νεαπόλεως Βαρνάβας καί Δράμας Παῦλος μαζί μέ τόν Καθηγούμενο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἀρχιμ. Πέτρο ἐπισκέφτηκαν περί τά μέσα Ὀκτωβρίου 2018, εὑρισκόμενοι σέ ἐπίσκεψη μαζί μέ τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο στήν ἀνακαινισμένη Ἱερά Μονή Παναγίας Σουμελᾶ στήν Ματσούκα Τραπεζοῦντας,ἕνα μουσουλμανικό νεκροταφεῖο στήν Τραπεζούντα, καί ἐκεῖ, μαζί μέ τόν ἰμάμη τῆς περιοχῆς, συμπροσευχήθηκαν γιά τόν μουσουλμάνο παπποῦ τοῦ ἐπιχειρηματία Ἐφκάν Μπασκάν, ὁ ὁποῖος ἀπέθανε τό 2017. https://katanixi.gr
  • 2 Κανόνες της εν Λαοδικεία Συνόδου – Βικιθήκη
  • 3 Εγκύκλιος υπ. αρ. 2716: περί ταφής αβαπτίστου τέκνου (3/7/2001) https://www.ecclesia.gr
  • 4 Από το βιβλίο «Χειραγωγία στην πνευματική ζωή», Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, εκδ. Ιερά Μονή Παρακλήτου, σελ. 74-75 https://www.ekklisiaonline.gr
  • 5 Τα Ιερά Μνημόσυνα, Αγίου Νεκταρίου, εκδ. Αθήνα 1892, μέρος Β’, κεφ. 1: Περί των τελουμένων παρά της Εκκλησίας Ιερών Μνημοσύνων, σελ. 29. https://drive.google.com
  • 6 Χειραγωγία στην πνευματική ζωή, του Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, Ιερά Μονή Παρακλήτου, Ωρωπός Αττικής, 2006, έκδοση έβδομη (7η), Η μνημόνευση των νεκρών. Η μνημόνευση των νεκρών, οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Σχετικά άρθρα

Αμερικής Ελπιδοφόρος: Ορθόδοξη (;) προσευχή για τους Δημοκρατικούς

Άρθρο της Παναγιώτας Κεμανετζή Σκέψεις και προσεγγίσεις… εκσυγχρονισμένης οπτικής Την “καθιερωμένη” προσευχή [1] για τις επικείμενες εκλογές απέτεινε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος από το βήμα του συνεδρίου των Δημοκρατικών, ευχόμενος για...

Πρωτοφανές και σοκαριστικό πνευματικό ολίσθημα από την Μητρόπολη Ιταλίας

Άρθρο της Ελένης Καμπούρη. Κι ενώ δεν υπάρχει αγιοκατάταξη από την Ορθόδοξη Εκκλησία, γιατί η Μητρόπολη Ιταλίας τον ενέταξε στο ορθόδοξο εορτολόγιο και τελεί στην μνήμη του Θεία Λειτουργία;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.