“Αυτοί που θέλουν να κατακρίνουν Επισκόπους και διάφορους, αυτοί δεν κρίνουν τον εαυτό τους” (Ηγούμενος Ι.Μ. Βατοπεδίου Γέροντας Εφραίμ για την υποδοχή του Πάπα στην Ελλάδα)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Στις 23 Οκτωβρίου 2019, στα πλαίσια της 18ης ημέρας των εκδηλώσεων «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019» πραγματοποιήθηκε ομιλία του ηγουμένου της Ι.Μ. Βατοπαιδίου Εφραίμ εντός του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου του Δήμου Αγίου Δημητρίου Αττικής. Το βράδυ ακολούθησε Ενοριακό Αρχονταρίκι στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού με τον Γέροντα Εφραίμ, ο οποίος απάντησε σε πληθώρα πνευματικών ερωτημάτων που του υπέβαλε το ακροατήριο.

Μία από τις ερωτήσεις που απευθύνθηκε προς τον Γέροντα Εφραίμ αφορούσε και την εκ διαμέτρου αντίθετη αντιμετώπιση που είχαν ως προς το ζήτημα της επίσκεψης του Πάπα στην Ελλάδα, ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Ο γέροντας Εφραίμ, όχι μόνο δεν πήρε θέση κατά της υποδοχής του Πάπα στην Ελλάδα, αλλά προκειμένου να δικαιολογήσει αντορθόδοξες και προδοτικές πράξεις ως προς την Ορθόδοξη Πίστη και Ιερά Παράδοση, μετονόμασε τον αναγκαίο και Πατερικά επιβαλλόμενο έλεγχο πάνω σε βασικότατα και θεμελιώδη θέματα της Πίστεως μας (όπως είναι η επίσκεψη του αιρεσιάρχη στην Ελλάδα), ως «κατάκριση» προς τους Επισκόπους.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση: «Που δεν έκανε υπακοή ο μακαριστός Σεραφείμ και δεν υποδέχθηκε τον Πάπα και που έκανε υπακοή ο μακαριστός Χριστόδουλος και υπεδέχθη τον Πάπα;», ο Γέροντας Εφραίμ απέφυγε ουσιαστικά να απαντήσει, αναφέροντας ότι: «Δεν ήρθαμε εδώ να κρίνουμε μεμονωμένα και συγκεκριμένα πρόσωπα της διοικούσης Εκκλησίας. Εμείς ήρθαμε να πούμε τι λέει ο λόγος του Θεού», ενώ αργότερα τόνισε ότι:
«Αυτοί που θέλουν να κατακρίνουν Επισκόπους και διάφορους, αυτοί δεν κρίνουν τον εαυτό τους. Και αυτό είδα σε πολλούς ανθρώπους που κατακρίνουν τους εκκλησιαστικούς ταγούς ότι έχουν πολύ μεγάλο εγωισμό και είναι σκληροί άνθρωποι και δυστυχώς εφαρμόζουν, τι εφαρμόζουν; Είναι αυστηροί στους άλλους και επιεικής στον εαυτό τους».

Από ότι φαίνεται στο σχετικό βίντεο, τη συζήτηση συντονίζει ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού π. Ματθαίος Χάλαρης. Για λόγους ενημέρωσης του αναγνωστικού μας κοινού προβάλλουμε ένα απόσπασμα από το σχετικό βίντεο από ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ. Στη συνέχεια παραθέτουμε το σχετικό απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από αυτή την συζήτηση :

Ο γ. Εφραίμ Βατοπαιδινός σε σχέση με την υποδοχή του Πάπα στην Ελλάδα αιρετίζει…

Ολόκληρο το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ.

[31:56] Ακροατής: – Εδώ παρατηρούμε σύγχρονα ένα παράξενο σκανδαλώδες φαινόμενο. Που δεν έκανε υπακοή ο μακαριστός Σεραφείμ και δεν υποδέχθηκε τον Πάπα και που έκανε υπακοή ο μακαριστός Χριστόδουλος και υπεδέχθη τον Πάπα; Διότι οι σύγχρονοι του Πατριαρχείου και της Ιεράς Συνόδου στην Ελλάδα δεν συνάδουν καν με τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό ή τον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό.

π. Ματθαίος Χάλαρης: – Ακούστε με λίγο, συγχωρέστε με γέροντα, η ερώτηση είναι εκτός θέματος. Θα ρωτήσετε ιδιαιτέρως τον γέροντα και θα σας πει.

Ακροατής: – Για υπακοή μιλάγαμε πριν.

Ηγούμενος Ι.Μ. Βατοπαιδίου Εφραίμ: – Ακούστε, με δυο λόγια να σας πω.

Ακροατής: – Δεν διαφωνώ να μην απαντήσετε.

Ηγούμενος Ι.Μ. Βατοπαιδίου Εφραίμ: Δεν ήρθαμε εδώ να κρίνουμε μεμονωμένα και συγκεκριμένα πρόσωπα της διοικούσης Εκκλησίας. Εμείς ήρθαμε να πούμε τι λέει ο λόγος του Θεού. Πρότυπα η Εκκλησία έχει και ορίστε: το ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης προς τιμήν του, με την μέριμνα που έχει, το ότι είπε επισήμως ότι προβάλλει έτερους τέσσερις ανθρώπους που είναι άγιοι της Εκκλησίας, αυτό λίγο είναι; Αλλά έχουν πρότυπα. Και να […] κάποιον η Εκκλησία, ο οποίος δεν είναι σωστός στα καθήκοντα του, ας είναι και Επίσκοπος, ας είναι και παπάς, ας είναι και μοναχός. Απορρίπτω την ιατρική επιστήμη γιατί υπάρχουν μερικοί κακοί γιατροί; Για όνομα του Θεού! Είναι μία πλάνη από τα δεξιά! Αυτοί που θέλουν να κατακρίνουν Επισκόπους και διάφορους, αυτοί δεν κρίνουν τον εαυτό τους. Και αυτό είδα σε πολλούς ανθρώπους που κατακρίνουν τους εκκλησιαστικούς ταγούς ότι έχουν πολύ μεγάλο εγωισμό και είναι σκληροί άνθρωποι και δυστυχώς εφαρμόζουν, τι εφαρμόζουν; Είναι αυστηροί στους άλλους και επιεικής στον εαυτό τους. Πρέπει να είναι επιεικής στους άλλους και αυστηροί στον εαυτό τους. Λοιπόν άλλη ερώτηση.

Ακροατής: […]

Ηγούμενος Ι.Μ. Βατοπαιδίου Εφραίμ:Μάθημα δεν θέλουμε να μας κάνετε.

Δυστυχώς ο Γέροντας Εφραίμ όχι μόνο δεν καταδικάζει απερίφραστα την απαράδεκτη επίσκεψη του αιρεσιάρχη Πάπα στην Ελλάδα που έλαβε μέρος το 2001, αλλά καταφέρετε εναντίων το πιστού που διετύπωσε μία ερώτηση που του επέβαλε η ορθόδοξη συνείδηση του, μετονομάζοντας ταυτόχρονα τον απαραίτητο έλεγχο και αγωνία του πιστού για θέματα Πίστεως, σε κατάκριση που προέρχεται από εγωισμό.

Όμως η πλανεμένη αυτή διδασκαλία περί κατακρίσεως, δηλαδή το να μετονομάζεται ο έλεγχος για την πλάνη και την αίρεση σε κατάκριση και ιεροκατηγορία, είναι γνώρισμα όλων των αιρετικών και των σημερινών οικουμενιστών. Θα πρέπει να γίνει σαφές πως άλλο είναι η κατάκριση και η ιεροκατηγορία και άλλο ο αυστηρός έλεγχος και η ομολογιακή και απολογητική αντιπαράθεση με την αίρεση και τον αιρετικό. Σε θέματα Πίστεως, ουδείς επιτρέπεται να σιωπά «κινδυνευούσης της Πίστεως». Διαβάζουμε χαρακτηριστικά στο άρθρο του π. Νικολάου Μανώλη με τίτλο «Άλλο κατάκριση και ιεροκατηγορία και άλλο αυστηρός έλεγχος της αίρεσης και του αιρετικού» (2013):

«Πολύ σοφά τα λόγια του Αγίων που μας ομιλούν για το βαρύτατο αμάρτημα της Κατάκρισης. Όμως παρεξηγούνται από τους αιρετικούς Οικουμενιστές.
Είναι γνώρισμα, όλων των
αιρετικών και των σημερινών οικουμενιστών, να μετονομάζουν τον αυστηρό έλεγχο για την πλάνη και την αίρεσή τους σε κατάκριση και ιεροκατηγορία. Πρέπει να κάνουμε σαφές πως είναι άλλο η κατάκριση και η ιεροκατηγορία και άλλο ο αυστηρός έλεγχος και η ομολογιακή και απολογητική αντιπαράθεση με την αίρεση και τον αιρετικό.
Δεν ασχολούμαστε με τα κρύφια της ψυχής και της ζωής κανενός. Δεν καταγγέλλουμε τον ιερέα ως κλέφτη, ως αμαρτωλό, πόρνο, απατεώνα και κανέναν άλλον. Αυτό είναι κατάκριση και ιεροκατηγορία. Να ασχολείσαι με τις ποικίλες αμαρτίες του συνανθρώπου σου και να τις καταμαρτυρείς ή και να συκοφαντείς λέγοντας οικτρά ψέματα, προσβάλλοντας την ιερότητα του προσώπου του αδελφού σου.
Όμως, όταν κηρύττει κάποιος δημόσια, με έργα και λόγους την πλάνη και την αίρεση, τον οικουμενισμό και την μασονία, τότε έχουμε υπ
οχρέωση και εντολή από τους Πατέρες (έχω πολλές φορές αναφέρει τα πατερικά χωρία σε άρθρα μου) να τον ελέγχουμε, να τον καταγγέλλουμε και να αντιδρούμε απέναντί του.
Στην δημόσια έκφραση της αίρεσης, ακόμα και από Σύνοδο, είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδράσουμε δημόσια. Αν δεν το κάνουμε, είναι βαρύτατη αμαρτία. Και αυτό όχι μόνο για τους κληρικούς, αλλά οι πατέρες ζητούν
και από τους λαϊκούς να αντιδρούν με δημόσιο λόγο δυναμικά στην αίρεση και στον αιρετικό θεολόγο, ιερέα, επίσκοπο ή πατριάρχη.
Τελειώνω τη σύντομή μου αναφορά, κάνοντας μια σύνοψη των παραπάνω γραφομένων μου με την εξής διατύπωση που πηγάζει από την εμπειρία της Εκκλησίας:
Σε θέματα Πίστεως, υπερβαίνονται τα όρια των εκκλησιαστικών δικαιοδοσιών και ουδείς επιτρέπεται να σιωπά «κινδυνευούσης της Πίστεως», ακόμη και οι εκκλησιαστικώς υφιστάμενοι.
Αυτά προς διευκρίνιση για τα διλλήματα και την
πλανεμένη διδασκαλία περί κατακρίσεως που προσπαθούν να μας επιβάλλουν οι πάσης φύσεως Οικουμενιστές».

Σε αντιπαράθεση με την απαράδεκτη στάση του Ηγουμένου της Ι.Μ. Βατοπαιδίου Εφραίμ ως προς την υποδοχή του Πάπα, υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα, τον Μάϊο του 2001, υπήρξε ένας πραγματικός πνευματικός ξεσηκωμός για τη λανθασμένη απόφαση του αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και της Ιεράς Συνόδου, εκ μέρους πολλών αρχιερέων, της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους, πλήθους μοναστηριών εκτός του Αγίου Όρους, σωματείων και πλήθος λαού που πλαισίωσαν όλες τις αντιπαπικές εκδηλώσεις, ώστε αναγκάστηκαν να κρύψουν τον Πάπα στα συνοδικά και αρχιεπισκοπικά μέγαρα, φοβούμενοι τις αντιδράσεις των Ορθοδόξων πιστών. Όσοι Επισκοποι τον δέχθηκαν δεν εκπροσωπούσαν τὴν Εκκλησία, γιατί δεν ήταν με το Αρνίο της Αποκαλύψεως και το Χριστό, αλλὰ με το Θηρίο και με τον Αντίχριστο. Διαβάζουμε χαρακτηριστικά στο άρθρο του π. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ Ο ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΘΕΟΙ. ΟΛΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ, ΧΑΜΕΝΗ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» (2016):

«1. Πνευματικὸς ξεσηκωμὸς ἐναντίον τοῦ πάπα τὸ 2001
[…] Ἦταν τέτοιος ὁ πνευματικὸς ξεσηκωμὸς γιὰ τὴν λανθασμένη ἀπόφαση τοῦ ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καὶ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐκ μέρους πολλῶν ἀρχιερέων, τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους, πλήθους μοναστηριῶν ἐκτὸς τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀνδρικῶν καὶ γυναικείων, πανεπιστημιακῶν, σωματείων καὶ χιλιάδων λαοῦ ποὺ πλαισίωσαν ὅλες τὶς ἀντιπαπικὲς ἐκδηλώσεις, ὁμιλίες, ἀγρυπνίες, συγκεντρώσεις, ὥστε στὴν κυριολεξία, ὅταν δυστυχῶς ἦλθε ὁ πάπας, τὸν ἔκρυψαν στὰ συνοδικὰ καὶ ἀρχεπισκοπικὰ μέγαρα, φοβούμενοι τὶς ἀντιδράσεις τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν.
Ἤμασταν ἡ μόνη Ὀρθόδοξη χώρα ἀπὸ ὅσες ἐπισκέφθηκε ὁ πάπας, ποὺ δὲν ἔγινε δημόσια ἐμφάνιση τοῦ ποντίφηκα, καὶ παντοῦ ὅπου χρειάσθηκε νὰ κινηθεῖ, αὐτὸ ἔγινε μὲ τὴν συνοδεία ἰσχυρῆς ἀστυνομικῆς δύναμης. Γράψαμε τότε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀπουσίαζε ἀπὸ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ πάπα, γιατὶ ὅσοι ἐπισκοποι τὸν δέχθηκαν δὲν ἐκπροσωποῦσαν τὴν Ἐκκλησία· δὲν ἦσαν μὲ τὸ Ἀρνίο τῆς Ἀποκαλύψεως, ἀλλὰ μὲ τὸ Θηρίο, δὲν ἦσαν μὲ τὸν Χριστό, ἀλλὰ μὲ τὸν Ἀντίχριστο[1]. Τὴν Ἐκκλησία τὴν ἐκπροσώπησε τὸ ὑγιὲς ποίμνιο, στὰ ἴχνη τῶν μεγάλων ἀντιπαπικῶν Ἁγίων».

Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές του Ιανουαρίου 2020, είχε δημοσιευθεί η είδηση ότι η Κυβέρνηση, το Οικουμενικὸ Πατριαρχείο και η Αρχιεπισκοπή, σε συνεργασία με την Ουάσιγκτον και το Βατικανό, προετοίμαζαν πυρετωδώς επίσημη επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στην Ελλάδα μέσα στὸ 2020. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου θα ξεκινούσε από τον αρχαιολογικὸ -προσκυνηματικό χώρο των Φιλίππων, παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Αρχιεπισκόπου και το πρόγραμμα θα περιελάμβανε και τον Λαγκαδά, τη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια, Θεσσαλικές πόλεις, την Αθήνα και την Κόρινθο. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε περιφέρειες της Μακεδονίας, όπως λ.χ. της Καβάλας είχαν φθάσει οι απαραίτητες εντολές του υπουργείου με την ένδειξη των εγγράφων «ἄκκρως ἀπόρρητο», έτσι ώστε να διαφυλαχθεί η επίσκεψη του Πάπα από τυχόν αντιδράσεις ορθοδόξων χριστιανών και κυρίως του Αγίου Όρους. 

Η λεγόμενη «πανδημία» του κορωνοιού, έχει προς το παρών μεταθέσει για κάποιο διάστημα αυτή την επίσκεψη του αιρεσιάρχη Πάπα στην Ελλάδα. Επίσης, στην Κύπρο μόλις πριν λίγες μέρες (7 Μαΐου 2020), ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Πάπα Φραγκίσκο, απηύθυνε εκ νέου πρόσκληση προς αυτόν για πραγματοποίηση επίσημης επίσκεψης του στην Κύπρο, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν και ο αιρεσιάρχης Πάπας απάντησε ότι «είναι δική του χαρά και υποχρέωση να επισκεφθεί το ταχύτερο δυνατόν μια χώρα, όπως η Κύπρος, που παρόλα όσα έχει περάσει είναι πάντοτε φιλόξενη και γενναιόδωρη». Την ίδια ώρα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ενημέρωσε τον Πάπα για την απόφαση της Κυβέρνησης να συνεισφέρει στην Παπική Κοινότητα του Αγίου Αιγιδίου και την Οργάνωση Caritas, ποσό συνολικού ύψους €40.000, ως έμπρακτη απόδειξη αλληλεγγύης και συμπαράστασης (;), καθώς επίσης και ως ένδειξη της βαθιάς φιλίας και των δεσμών που συνδέουν την Κύπρο με την “Αγία” Έδρα.

Καθώς βλέπουμε καθαρά ότι η πολιτική εξουσία μαζί με την διοικούσα Εκκλησία παίζουν ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στην άλωση της Ορθόδοξης Πίστης με τα ανοίγματα που κάνουν προς τον αντίχριστο Πάπα και τις αιρέσεις, εμείς για ακόμη μία φορά δηλώνουμε απερίφραστα την έντονη και κάθετη αντίδραση μας σε μία ενδεχόμενη επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα και επαναλαμβάνουμε τη θέση που είχαμε καταθέσει στο άρθρο με τίτλο «Να ξεσηκωθούμε για να εμποδίσουμε τον ερχομό του Πάπα στη Μακεδονία!»: «Ξέρουμε να αντιδρούμε! Έχουμε προϊστορία στις κινητοποιήσεις κατά του ερχομού του Πάπα την εποχή του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου. Θα ξεσηκώσουμε λαό, και θα προσπαθήσουμε να σταθούμε εμπόδιο στα δόλια σχέδιά τους. Τους καταραμένους τους θέλουμε έξω από τη Μακεδονία μας».

Ελπίζουμε ο ηγούμενος της Ι.Μ. Βατοπεδίου Γέροντας Εφραίμ να ακολουθήσει την Ορθόδοξη Πίστη και Ιερά Παράδοση, λαμβάνοντας μία διαφορετική, ξεκάθαρη και Αγιοπατερική θέση ως προς μία ενδεχόμενη επίσκεψη του αντίχριστου Πάπα στην Ελλάδα, ενθυμούμενος τη ρήση του Αγιορείτου και Μεγάλου Διδασκάλου και Εθναποστόλου Αγίου Κοσμά του Αιτωλού: “Τον πάπα να καταράσθε».

Δείτε σχετικά:
Ανυπόφορη πια η πνευματική δυσκαμψία και τυφλότητα του Γέροντα Εφραίμ Βατοπαιδινού
Ποιοι ηγούμενοι του Αγίου Όρους σχίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία ικανοποιώντας τον Πάπα της Ανατολής
Στις Καρυές οι Καθηγούμενοι των Ιερών αγιορείτικων Μονών για την επίσημη υποδοχή του Πατριάρχη (φώτο)