Ειρήνη Ιωαννίδου

Η τριπλή κατάδυση αποτελεί «αδίκημα»;

εικόνα άρθρου: Η τριπλή κατάδυση αποτελεί «αδίκημα»;
της Ειρήνης Ιωαννίδου

Καταγγελία στην Ι.Μ. Κηφισίας για ιερέα που βούτηξε στην κολυμβήθρα και το κεφάλι του παιδιού


Ζούμε στην εποχή που δεν διώκονται οι Οικουμενιστές και αιρετίζοντες κληρικοί αλλά οι παραδοσιακοί. Στην εποχή που δεν οδηγείται προς καθαίρεση ένας Αρχιεπίσκοπος, όταν τελεί βάπτιση παιδιών ομοφυλόφιλου ζευγαριού. Αντί αυτού καταγγέλλεται ιερέας, όταν βουτά το κεφάλι του παιδιού κατά το μυστήριο της Βάπτισης.

Γονείς που βάφτισαν την κόρη τους προ ημερών σε ιερό ναό της Κηφισιάς ζήτησαν (πριν από το μυστήριο) από τον ιερέα να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να μην βουτήξει το κεφαλάκι του λίγων μηνών βρέφους τους στην κολυμπήθρα, για να μην ταραχθεί.

Κατά τη διάρκεια του μυστηρίου όμως, όπως καταγγέλλει η μητέρα του παιδιού, συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Ο ιερέας βούτηξε το παιδί με ανοιχτό το στόμα και ανοιχτά τα μάτια στο νερό, πιέζοντας το κεφάλι του, γεγονός που προκάλεσε την οργή των γονέων. «Φώναζα όχι το κεφάλι της μέσα, όχι το κεφάλι της μέσα, αλλά δεν εισακούστηκα σε καμία περίπτωση. Φοβήθηκα πολύ, επειδή το παιδί δεν μπορούσε να πάρει ανάσα. Ένιωσα τρομαγμένη αλλά ταυτόχρονα και παραπλανημένη, καθώς είχαμε συνεννοηθεί σχετικά. Δεν μπορούσα να το πιστέψω», δήλωσε η μητέρα [1] .

Η οικογένεια θέλησε να μην αφήσει το περιστατικό να περάσει έτσι. Έθεσε, λοιπόν, όσα έγιναν στα υπόψη της Μητρόπολης Κηφισιάς και παρέδωσε όλα τα σχετικά τεκμήρια (φωτογραφίες) ηλεκτρονικά.

Ο ιερέας από την πλευρά του αρνήθηκε ότι υπήρξε συνεννόηση πιο πριν με τους γονείς, και σε μεταξύ τους συνομιλία είπε ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν έπρεπε να γίνει το μυστήριο.

Εκ του πονηρού προέρχεται βέβαια ο λογισμός πως το μυστήριο της Βάπτισης μπορεί να εκθέσει ένα βρέφος σε κίνδυνο. Ο ίδιος λογισμός απιστίας φαίνεται ότι οδηγεί ακατήχητους γονείς να ζητούν μυστήρια «κατά παραγγελία». Δυστυχώς, σημείο των καιρών αποτελεί η τάση προς την εκκοσμίκευση, προς την εμπορευματοποίηση των ιερών μυστηρίων, που αποκαλύπτει το χαύνο του ανθρώπου.

Η παράδοση της Εκκλησίας μας, πολλώ δε μάλλον ο τρόπος τέλεσης των μυστηρίων, δεν είναι διαπραγματεύσιμος, όπως για παράδειγμα ισχύει με τα “βαπτίσματα” των αιρέσεων, που αποτελούν ανθρώπινα δημιουργήματα.

«Ἡ Ρώμη δέν ἐνέμεινε στόν τύπο τοῦ βαπτίσματος, πού καθιερώθηκε ἀπό τήν ἴδια τήν Ἀποστολική Παράδοση, ἀλλά «βαπτίζει» μέ ἔκχυση ὕδατος στήν κεφαλή καί, σέ περίπτωση ἀνάγκης, τελεῖ τό «βάπτισμα» μέ ραντισμό. Κι αὐτοί οἱ Παπικοί ἀκόμη ἀναγνωρίζουν ὅτι τό λατινικό «βάπτισμα» εἰσήχθη μεταγενεστέρως στόν παπισμό. Ἡ λατινική καινοτομία ἐμφανίζεται νά διδάσκεται γιά πρώτη φορά μόλις τόν 13ο αἰώ. ἀπό τόν σχολαστικό θεολόγο Ἀλέξανδρο τῆς Χάλλης, ἄρχισε δέ νά ἐπικρατεῖ στή Δύση ἀπό τόν 14ο αἰώ., μολονότι ὁ Θωμᾶς ὁ Ἀκινάτης τάχθηκε ὑπέρ τοῦ βαπτίσματος τῆς τριττῆς καταδύσεως», διαβάζουμε στο άρθρο του Ομότιμου Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, π.Θεοδώρου Ζήση.

Αυτές, λοιπόν, οι άσοφες προσαρμογές στο μυστήριο της Βάπτισης έθεσαν άκυρο το παπικό βάπτισμα και στέρησαν από τους λατίνους τη θεία χάρη. Το λυπηρό είναι ότι σήμερα οι ορθόδοξοι τείνουν να μιμούνται την ελαφρότητα με την οποία προσεγγίζουν οι αιρετικοί τον τρόπο τέλεσης των μυστηρίων.

Και έπειτα διαβάζουμε ότι: «Ὁ νεώτερος λατινικός τύπος τοῦ «βαπτίσματος» δι’ἐπιχύσεως ἤ ραντισμοῦ δέν μπορεῖ νά βρεῖ κανένα ἔρεισμα στήν Ἁγία Γραφή. Ἡ ἔντολή τοῦ Κυρίου γιά τό βάπτισμα, πού δόθηκε στούς Ἁγίους Ἀποστόλους, – «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος» – δέν εἶναι δεκτική καμμιᾶς παρερμηνείας. Δέν εἶπε ὁ Κύριος «ἐπιχέοντες ὕδωρ ἐπί τήν κεφαλήν αὐτῶν ἤ ραντίζοντες», ἀλλά «βαπτίζοντες». Τό ἑλληνικό ρῆμα «βαπτίζω» τῆς ἀρχαίας ἀττικῆς διαλέκτου, ποτέ δέν ἑρμηνεύεται «ἐπιχέω» ἤ «ραντίζω», ἀλλά πάντοτε σημαίνει «βυθίζω τι εἰς τό ὕδωρ ἤ ὑπό τό ὕδωρ.

Ὑπέρ τοῦ βαπτίσματος τῆς καταδύσεως μαρτυροῦν τό βάπτισμα τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ, τό βάπτισμα τοῦ Κυρίου, οἱ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καί οἱ προεικονίσεις τοῦ βαπτίσματος στήν Παλαιά Διαθήκη».

Συνεπώς οι τρεις καταδύσεις είναι αναγκαίες στο βάπτισμα, για να εικονισθεί μέσω αυτών ο τριημερονύκτιος θάνατος, η ταφή κα η Ανάσταση του Σωτήρος Χριστού.

Οι ιερείς από την πλευρά τους έχουν χρέος να σταθούν θεματοφύλακες της ορθόδοξης πίστης και παράδοσης και να μην υποκύπτουν σε τέτοιες δαιμονικές καινοτομίες, ακόμα και αν αυτές αποτελούν προστάγματα των Επισκόπων τους. Σηκώνεται ολόκληρη η κόλαση μπροστά στο σπουδαιότερο μυστήριο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, το άγιο Βάπτισμα, και δεν είναι λίγοι οι ιερείς που κλήθηκαν να απολογηθούν ακριβώς γι’ τον ίδιο λόγο, την τήρηση των τριών καταδύσεων.

«Μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης». Άλλωστε, όποιος δε διώκεται τη σημερινή εποχή, όποιος δεν ομολογεί, μάλλον κάτι κάνει λάθος…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Μητρ Κηφισίας: Θα δεχόμουν μόνο εμβολιασμένους στην Εκκλησία αν το αποφάσιζε η κυβέρνηση
Εκκοσμικευμένα και ακριβοπληρωμένα μυστήρια… Σημεία των καιρών

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.