Επικαιρότητα

Περί ελεύθερης και αβίαστης απόφασης για το Ουκρανικό διατείνεται η Ιερή Σύνοδος (με τις ευλογίες του Πάιατ βεβαίως)

εικόνα άρθρου: Περί ελεύθερης και αβίαστης απόφασης για το Ουκρανικό διατείνεται η Ιερή Σύνοδος (με τις ευλογίες του Πάιατ βεβαίως)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

…Η Εκκλησία της Ελλάδος ελεύθερα και αβίαστα και στα πλαίσια της συνοδικότητός της απεφάσισε την αποδοχή της υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακηρύξεως του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας…

Μας έχει συνηθίσει η Εκκλησία της Ελλάδας, κυρίως μετά την ψευδοσύνοδο της Κρήτης, να μας φλομώνει με ψέμματα. Σε σχέση με την δήθεν αβίαστη απόφασή της για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο, τη διαψεύδουν οι μητροπολίτες Κυθήρων και Πειραιώς. Ας μη γράψουμε εμείς άλλα, αρκετό μελάνι χύσαμε τον καιρό της παλιοαπόφασης. Μετά την είδηση της ολοκλήρωσης των εργασιών της Ιερής Συνόδου που ακολουθεί, παραθέτουμε ένα αιχμηρό σχόλιο του κ. Λυκούργου Νάνη, σχετικά με το συνοδικό ανακοινωθέν.

Διαβάσαμε στο ecclesia.gr:

————————————————————————–

Ολοκλήρωσε τις εργασίες της η Ιερά Σύνοδος

Συνήλθε από την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου έως και σήμερα η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ηςΣυνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου…….

Ακολούθως, η ΔΙΣ λαβούσα υπ’ όψη της τα κατά καιρόν λεγόμενα, γραφόμενα, και διά των ηλεκτρονικών μέσων μεταφερόμενα περί του ότι η Εκκλησία της Ελλάδος, επειδή απεδέχθη συνοδικώς την υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακήρυξη του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας, θα είναι τυχόν υπεύθυνη για την οποιανδήποτε γεωπολιτική μεταβολή και για τα όποια προβλήματα μπορούν να ανακύψουν στην περιοχή μας

ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ :

• Η Εκκλησία της Ελλάδος ελεύθερα και αβίαστα και στα πλαίσια της συνοδικότητός Της απεφάσισε την αποδοχή της υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακηρύξεως του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας. Η συγκεκριμένη Απόφασή Της βασίζεται απολύτως στην Κανονική και Εκκλησιαστική Παράδοση και δεν έχει οιανδήποτε σχέση με «εθνικισμούς» και άλλες «άνωθεν» παρεμβάσεις, όπως άκριτα και εντελώς αβίαστα διαδίδεται από κάποιους.

• Η αγία μας Εκκλησία σέβεται πλήρως και ουσιαστικώς την ελευθερία και την ευθύνη εκάστου ανθρώπου, τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών κάθε χώρας, και το θρησκευτικό «πιστεύω» των πιστών όλων των Ομοδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών, και εύχεται πάντοτε «υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου».

Τέλος, η ΔΙΣ δηλώνει υπευθύνως ότι οιαδήποτε άλλη αντίθετη άποψη, διατύπωση και αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα είναι άκαιρη, άκριτη, και προέρχεται εντελώς «εκ του πονηρού».

Διαβάστε περισσότερα εδώ



Σχετικά με αυτή την απαράδεκτη ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου λάβαμε το ακόλουθο σχόλιο προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση από τον κ. Λυκούργο Νάνη:

ΘΡΑΣΥΤΑΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΑΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Λυκούργος Νάνης

Ο ολισθηρός κατήφορος της καθ Ελλάδα εκκλησιαστικής διοικήσεως, με αιχμή του δόρατος το Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, συνεχίζεται. Το ίδιο και ο σκανδαλισμός του εκκλησιαστικού πληρώματος. Και όλα αυτά, παραμονές Χριστουγέννων…

Με μία επιεικώς φαιδρή, θρασεία και προκλητική ανακοίνωση, η λεγόμενη Διαρκής Ιερά Σύνοδος, επιχειρεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, καταφεύγοντας σε ευτελείς σοφιστείες και προφάσεις εν αμαρτίαις.

“Ακολούθως, η ΔΙΣ λαβούσα υπ’ όψη της τα κατά καιρόν λεγόμενα, γραφόμενα, και διά των ηλεκτρονικών μέσων μεταφερόμενα περί του ότι η Εκκλησία της Ελλάδος, επειδή απεδέχθη συνοδικώς την υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακήρυξη του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας, θα είναι τυχόν υπεύθυνη για την οποιανδήποτε γεωπολιτική μεταβολή και για τα όποια προβλήματα μπορούν να ανακύψουν στην περιοχή μας”, ισχυρίζεται ο συντάκτης του φαιδρού και απαράδεκτου, προκλητικού και θρασύτατου, συνοδικού ανακοινωθέντος.

Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν εγκαλείται για την “οποιανδήποτε γεωπολιτική μεταβολή και τα όποια προβλήματα ανακύψουν στην περιοχή μας”, αλλά για τη σύνταξη της πλειοψηφίας των μητροπολιτών της με την εκ βάθρων κατάλυση της κανονικής τάξεως στην Ουκρανία, καθώς και για την εκκλησιαστική κοινωνία του αρχιεπισκόπου Αθηνών και ενίων Ελλαδιτών επισκόπων με σχισματικούς, αχειροτονήτους, αυτοχειροτονήτους και καθηρημένους ψευδο-κληρικούς, όπερ και τους καθιστά κανονικώς υποδίκους και αιτίους τορπιλισμού της πανορθοδόξου ενότητος.

Ας αφήσει, λοιπόν, ο συντάκτης της συνοδικής ανακοινώσεως, τα περί “γεωπολιτικών μεταβολών” και τα συναφή, διότι προκαλεί αφόρητη θυμηδία…

“Η Εκκλησία της Ελλάδος ελεύθερα και αβίαστα και στα πλαίσια της συνοδικότητός Της απεφάσισε την αποδοχή της υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακηρύξεως του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας. Η συγκεκριμένη Απόφασή Της βασίζεται απολύτως στην Κανονική και Εκκλησιαστική Παράδοση και δεν έχει οιανδήποτε σχέση με «εθνικισμούς» και άλλες «άνωθεν» παρεμβάσεις, όπως άκριτα και εντελώς αβίαστα διαδίδεται από κάποιους”, συνεχίζει το εν θέματι ανακοινωθέν.

“Ελεύθερα και αβίαστα”, ισχυρίζονται οι συνοδικοί, αποφάσισαν να ταυτίσουν την αρχιερατική τους τιμή με πρακτικές “νομιμοποιήσεως” εκκλησιαστικών πραξικοπημάτων και άρδην ανατροπής του Κανονικού Δικαίου.

Εάν ο ισχυρισμός τους αυτός ευσταθεί, προς τιμήν τους είναι κάτι τέτοιο ή προς καταισχύνη τους; Διακηρύσσουν επισήμως ότι ελεύθερα και αβίαστα προσχώρησαν προς την πλευρά του κατακουρελιάσματος της κανονικής τάξεως!!! Μήπως θέλουν να τους πούμε και μπράβο;

Εάν πάλι, αναγκαστικώς και πιεστικώς, έπραξαν ό,τι έπραξαν (βλέπε τις επισκέψεις του πρέσβεως των ΗΠΑ Πάιατ στις ελληνικές μητροπόλεις…), εις βάρος των επιταγών της αρχιερατικής τους συνειδήσεως, τότε αποδεικνύονται ανάξιοι και ανίκανοι να φέρουν το βάρος του αρχιερατικού αξιώματος και δούλοι της επαράτου σκοπιμότητος.

Τι δε να πει κανείς και για τη θρασεία και προκλητική καταφυγή του συντάκτου του εξοργιστικού ανακοινωθέντος στην “Κανονική και Εκκλησιαστική Παράδοση”, προκειμένου να καλύψει “εκκλησιαστικά και κανονικά”, την άφρονα πράξη της πλειοψηφίας των Ελλαδιτών μητροπολιτών, να “αναγνωρίσουν” ως κληρικούς, στερούμενα της ιερωσύνης πρόσωπα;

Μα δεν καταλαβαίνουν, ότι ο εν λόγω ισχυρισμός λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε βάρος του προσωπικού τους κύρους και εν τέλει αποβαίνει μπούμεραγκ για αυτούς; Δυστυχώς, μαζί με το προσωπικό τους κύρος, ζημιώνεται και το κύρος της Εκκλησίας. Δεν γνωρίζω, όμως, κατά πόσον τους απασχολεί και τους συνέχει κάτι τέτοιο, τόσο αυτούς όσο και τους υποστηρικτές τους, δημοσιογράφους και μη…

Εν συνεχεία διατυπώνεται ο “βαρύγδουπος” ισχυρισμός 

Η αγία μας Εκκλησία σέβεται πλήρως και ουσιαστικώς την ελευθερία και την ευθύνη εκάστου ανθρώπου, τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών κάθε χώρας, και το θρησκευτικό «πιστεύω» των πιστών όλων των Ομοδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών, και εύχεται πάντοτε «υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου»”.

Μήπως “γνωρίζουν” οι άγιοι συνοδικοί, τον αρξάμενο και συνεχιζόμενο στραγγαλισμό της θρησκευτικής ελευθερίας στην Ουκρανία, με αφορμή την επαίσχυντη χορήγηση, από το παπάτο του Βοσπόρου, του ευτελίζοντος το Κανονικό Δίκαιο “τόμου της Αυτοκεφαλίας” της εκτρωματικής ψευτο-εκκλησίας, του λαϊκού και στερουμένου ιερωσύνης κυρίου Επιφανίου Ντουμένκο; (βλέπε https://www.vimaorthodoxias.gr, https://oukraniko.blogspot.com, https://oukraniko.blogspot.com).

Πώς σέβεστε, σεβασμιώτατοι, τη θρησκευτική ελευθερία όταν συντάσσεστε με τους στραγγαλιστές της;

Η λύση του Ουκρανικού, που πλέον έχει καταστεί μονόδρομος, μετά το τραγικό αδιέξοδο στο οποίο οδήγησε την όλη κατάσταση ο άκρατος ηγεμονισμός του μονίμως παραπαίοντος παπάτου της Ανατολής, συνίσταται στην άμεση σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου, όχι βεβαίως κατά το πρότυπο της ζηζιούλειας καρικατούρας του Κολυμπαρίου, όπως ζήτησαν ορθοφρονούντες Ελλαδίτες μητροπολίτες αλλά και ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας.

Οι συγκεκριμένοι επίσκοποι (και τινες έτεροι, ολίγοι σχετικώς, εν συνόδω), διέσωσαν την αξιοπρέπεια της Ελλαδικής Εκκλησίας, εν αντιθέσει με τους πολλούς, τους θλιβερούς υπηρέτες της αντικανονικότητας. Ειδικώς, για τους λεγόμενους “Νεοχωρίτες” μητροπολίτες, μονάχα ένας, ο Δρυινουπόλεως και Κονίτσης Ανδρέας, άξιος διάδοχος του μακαριστού Σεβαστιανού, δεν υπήκουσε στα αντικανονικότατα κελεύσματα του εσβεσμένου Φαναρίου και στην αρχή της επαράτου σκοπιμότητος, αλλά συντάχθηκε με την κατίσχυση της κανονικής τάξεως.

Οι συνοδικοί, βάλθηκαν, παραμονές Χριστουγέννων, να αναστατώσουν το λαό του Θεού, με το θλιβερό και επαίσχυντο ανακοινωθέν τους. Δεν φθάνει που εγκλημάτισαν προ καιρού, “αναγνωρίζοντας” την Ουκρανική ψευδο-εκκλησία, προσπαθούν, εκ των υστέρων, φαιδρώς και ανεπιτυχώς, να δικαιολογήσουν το κανονικό τους έγκλημα. “Και έσται τα έσχατα αυτών, χείρονα των πρώτων”. Ακόμη μία φορά, αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, ολίγιστοι και ανίκανοι να διασφαλίσουν την πανορθόδοξη ενότητα.

Σεβασμιώτατοι, καλόν θα ήταν, να αφήσετε τις σοφιστείες και τις εν αμαρτίαις προφάσεις, και να εγκύψετε με προσοχή και ταπείνωση, έστω και τώρα, στο μνημειώδες κείμενο του αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου (βλέπε Αλβανίας Αναστάσιος: «Η αυτοκεφαλία σε σχισματικούς ελλιπώς αποκαταθέντες προκάλεσε ταραχή και διαιρέσεις σε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο», και να συντονίσετε, αναλόγως, την πρακτική σας.

Σχετικά άρθρα

Το Μήνυμα της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ από τον Μητροπολίτη Κυθήρων κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ηχητικό μήνυμα) ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (19-2-2023) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@neodevgmail.com από την “ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ” το...

Αντικατάσταση Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους από τριανδρία; «Εκατοντάχειρες» κατά Αγίου Όρους;

«Ἔθος ἐγχρονίζον, εἰς νόμον τελεῖ»2 (Συνήθεια ποὺ χρονίζει στὸ τέλος γίνεται νόμος) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com το ακόλουθο άρθρο των Αγιορειτών Κελλιωτών Πατέρων Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.