Ελένη Παπασταματάκη

Σταθερά η Βουλγαρική Εκκλησία στο πλευρό του διωκόμενου Μητροπολίτη Κιέβου Ονουφρίου

εικόνα άρθρου: Σταθερά η Βουλγαρική Εκκλησία στο πλευρό του διωκόμενου Μητροπολίτη Κιέβου Ονουφρίου
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη

Ο Πατριάρχης Δανιήλ απέστειλε ευχετήριο μήνυμα


Αμετακίνητος και σταθερός ως προς το Ουκρανικό ζήτημα ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ. Δανιήλ, έδωσε για ακόμα μία φορά σαφή και ξεκάθαρη τη θέση του προς πάσα κατεύθυνση. Το ότι αναγνωρίζει δηλαδή ως κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας τον Μητροπολίτη Ονούφριο.

Αφορμή για το γεγονός αυτό ήταν ο εορτασμός της επετείου της ενθρόνισης του Μητροπολίτη Κιέβου κ. Ονουφρίου και η συμπλήρωση δεκαετούς ποιμαντορίας, κατά την οποία ο Προκαθήμενος της Βουλγαρικής Εκκλησίας απέστειλε ευχετήριο μήνυμα. [1]

Εξάρει την προσωπικότητα του κ. Ονουφρίου, ως άξιου διαδόχου μεγάλων Επισκόπων και Ομολογητών, με την παροιμιώδη σεμνότητα, ταπεινοφροσύνη και αγάπη για τον μοναχισμό και την προσπάθεια για την αυστηρή τήρηση των Ιερών Κανόνων των Αγίων Πατέρων.

Η Ορθοδοξία ενώνει, δεν διαιρεί!

Αν και η περίοδος ποιμαντορίας του συνέπεσε με σκληρές δοκιμασίες για τον ουκρανικό λαό, ο μητροπολίτης Ονούφριος αντιτάσσεται με την βοήθεια του Θεού σε κάθε διχαστική ενέργεια, και παραμένει ειρηνοποιός και ενωτικός για τον λαό του”, τόνισε μεταξύ άλλων ο Πατριάρχης Βουλγαρίας.

Και έτσι έχουν τα πράγματα, καθώς τα σχίσματα και τις διαιρέσεις τα προκαλούν αυτοί που αποκόβονται από την Εκκλησία του Χριστού, αυτοί που εφαρμόζουν άλλους κανόνες και άλλη εκκλησιολογία από αυτά που μας παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Πατριάρχης Βουλγαρίας διατήρησε την ίδια στάση από όταν ήταν μητροπολίτης Βιδινίου, σε σχέση με την απόδοση αυτοκεφαλίας στις σχισματικές ομάδες από τον π. Βαρθολομαίο.

Το Άγιο Πνεύμα ενώνει, δεν διαιρεί- στην αντίπερα όχθη βρίσκεται το Φανάρι

Ωστόσο πέντε επίσκοποι της Εκκλησίας της Βουλγαρίας, ο Φιλιππουπόλεως Νικόλαος, ο Στάρας Ζαγόρας Κυπριανός, ο Δοροστόλου Ιάκωβος, ο Βελίκης Σιώνιος και ο Σμόλιαν Βησσαρίων, συλλειτούργησαν τον περασμένο Μάιο στο Φανάρι με τους σχισματικούς της Ψευδοαυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας υπό τον Επιφάνιο, πράγμα το οποίο οδήγησε σε διακοπή κοινωνίας της Ρωσικής Εκκλησίας με τους συγκεκριμένους Επισκόπους.

Εκ των πραγμάτων αποτελεί μεγάλο σκάνδαλο η στάση του οικουμενικού πατριάρχη, ο οποίος προβάλλεται ως ειρηνοποιός και πασχίζει να ενώσει τους αιρετικούς κάθε λογής και σχισματικούς με την Αγία Ορθοδοξία απροϋπόθετα, χωρίς προηγουμένως να μετανοήσουν για την αίρεση ή το σχίσμα που επέφεραν οι υπαίτιοι.

Τέτοια ένωση δεν την θέλει ο Θεός! Το “ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς ἕν ἐσμὲν”, που είπε ο Κύριος και το έχουν κάνει σημαία οι οικουμενιστές, ουδεμία σχέση έχει με το πνεύμα τους.

Όλα αυτά διασαφηνίζονται άψογα στο κείμενο του αγωνιστή και Ομολογητή Πρωτοπρεσβυτέρου π.Θεοδώρου Ζήση, Ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής του ΑΠΘ, με τίτλο «Το Άγιο Πνεύμα ενώνει, δεν διαιρεί». [2]

Λέει ο σεβαστός πατήρ «Μία σπουδαία διάσταση τῆς ἐνεργείας καί δράσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι ἡ ἑνότητα ὅσων ἀνθρώπων γίνονται μέλη τῆς Ἐκκλησίας διά τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος καί ἐνσωματώνονται στό ἕνα καί μοναδικό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, πού ἔχει κεφαλή τόν Χριστό. Ἔχει γραφῆ ὅτι ὁ μέν Χριστός εἶναι ἡ κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας, τό δέ Ἅγιο Πνεῦμα ἡ ψυχή τῆς Ἐκκλησίας, πού ζωοποιεῖ τό σῶμα καί συνδέει, ἑνώνει, τά μέλη μέ τήν κεφαλή καί μεταξύ τους. Ἐκκλησία καί Ἅγιο Πνεῦμα συνδέονται ὀντολογικά· δέν ὑπάρχει ᾽Εκκλησία, ἐκεῖ ὅπου δέν ἐνεργεῖ τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ὅπως ἐμφαντικά τονίζει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ο Χρυσόστομος «εἰ μή Πνεῦμα παρῆν οὐκ ἄν συνέστη ἡ Ἐκκλησία, εἰ δέ συνίσταται ἡ Ἐκκλησία, εὔδηλον ὅτι τό Πνεῦμα πάρεστιν».

Συνεχίζοντας παρακάτω, γράφει έναν εξίσου σπουδαίο λόγο που πρέπει πολύ να τον προσέξουμε, και να προφυλαγόμαστε από λογισμούς αμφιβολίας και ανασφάλειας. « Ἡ ἀποκοπή τῶν αἱρετικῶν καί σχισματικῶν ἀπό τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας δέν παραβλάπτει τήν ἑνότητα, ἀλλά τήν ἐνισχύει, καί τήν προφυλάσσει, ὅπως στήν πράξη ἀποδεικνύεται ἀπό ὅλες τίς συνοδικές ἀποφάσεις ἐναντίον τῶν αἱρέσεων καί τῶν σχισμάτων, καί ὅπως μέ ἔμφαση διατυπώνει ὁ 15ος κανών τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου τοῦ Μ. Φωτίου (861 μ.Χ.), ὁ ὁποῖος ὑπερασπιζόμενος τούς κληρικούς οἱ ὁποῖοι διακόπτουν τήν μνημόνευση τοῦ ὀνόματος τοῦ αἱρετικοῦ ἤ αἱρετίζοντος ἐπισκόπου ἀποφαίνεται ὅτι αὐτοί οἱ κληρικοί, ὄχι μόνο δέν πρέπει νά κατακρίνονται, ἀλλά ἀντίθετα νά ἐπαινοῦνται καί νά τιμῶνται. Διότι δέν ἐστράφησαν ἐναντίον ἀληθινῶν καί γνησίων ἐπισκόπων, ἀλλά ἐναντίον ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων. Καί δέν διήρεσαν μέ σχίσμα τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά φρόντισαν νά γλυτώσουν τήν Ἐκκλησία ἀπό σχίσματα καί μερισμούς: «Οἱ τοιούτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑπόκεινται πρό συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτούς τῆς πρός τόν καλούμενον Ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλά καί τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς Ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γάρ Ἐπισκόπων, ἀλλά ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καί οὐ σχίσματι τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλά σχισμάτων καί μερισμῶν τήν Ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ρύσασθαι».

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας λίγο πριν την εκλογή του κατακεραυνώνει τον Κων/πόλεως Βαρθολομαίο
Ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας Δανιήλ και η «άτακτη φυγή» (;) του Πατριάρχη Βαρθολομαίου

Σχετικά άρθρα

Πλήθος Ορθοδόξων Εκκλησιών στο πλευρό της διωκόμενης Ουκρανικής Εκκλησίας (Β’ Μέρος)

Επιστολές υποστήριξης απέστειλαν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και η Εκκλησία Τσεχίας και Σλοβακίας - Το αμερικανόπνευστο Φανάρι και οι τρεις ελληνόφωνες Εκκλησίες σιωπούν…

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.