Επικαιρότητα

Το Φανάρι ως κέντρο διαθρησκειακού και διαχριστιανικού Συγκρητισμού

εικόνα άρθρου: Το Φανάρι ως κέντρο διαθρησκειακού και διαχριστιανικού Συγκρητισμού

Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Μέρος της διακονίας και αποστολής μας η προώθηση του διαχριστιανικού και διαθρησκευτικού διαλόγου 

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το Φανάρι απεργάζεται πυρετωδώς την αποδόμηση της Ορθόδοξης Πατερικής Θεολογίας, οικοδομώντας ταυτόχρονα ένα κέντρο διαθρησκειακού και διαχριστιανικού Συγκρητισμού, ευθυγραμμισμένο με την ατζέντα και τη στοχοθεσία της Νέας Εποχής και των Παγκόσμιων Οικονομικών Φόρουμ.

Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Μέρος της διακονίας και αποστολής μας η προώθηση του διαχριστιανικού και διαθρησκευτικού διαλόγου 

Την 29η Αυγούστου 2023, ο Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαίος υποδέχθηκε στο Φανάρι, τους συμμετέχοντες στην διαθρησκειακή Συνάντηση «Συνεργασίες για Δράση: Προς μία Γη, μία Οικογένεια, ένα Μέλλον» [1].

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην σύγκληση της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης, το 2016, η οποία όπως σημείωσε, υπερασπίστηκε τη σημασία των χριστιανικών αξιών ως αποτελεσματικού μέσου για την αντιμετώπιση των σημερινών παγκόσμιων προκλήσεων.

«Αυτό είναι ένα ουσιαστικό μέρος της δικής μας διακονίας και αποστολής στον σύγχρονο κόσμο, όπου προωθούμε τον διαχριστιανικό και διαθρησκευτικό διάλογο, τη θρησκευτική ανεκτικότητα, τη θρησκευτική ελευθερία και τον πολιτισμό της αλληλεγγύης σε μια περίοδο αναταραχής, διχασμού και πολέμου», επισήμανε ο κ. Βαρθολομαίος.

Συγκρητιστικό μανιφέστο

Συνεχίζοντας το συγκρητιστικό του μανιφέστο, σημείωσε ότι το Φανάρι πρωτοστατεί στην προώθηση του διαχριστιανικού διαλόγου, αλλά και του διαλόγου ανάμεσα στον Χριστιανισμό με τις άλλες δύο μονοθεϊστικές θρησκείες, τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ

Υπενθυμίζεται ότι η διαθρησκειακή συνάντηση διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Πατριάρχη Κων/πόλεως, Βαρθολομαίου, με την υποστήριξη της Διεθνούς Οργανώσεως «Διαθρησκειακή Συμμαχία για Ασφαλέστερες Κοινότητες» (Interfaith Alliance for Safer Communities).

Συμμετείχαν εκπρόσωποι Πατριαρχείων και Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, μουσουλμάνοι θρησκευτικοί ηγέτες, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών για την προώθηση του διαθρησκευτικού διαλόγου, της ειρήνης και της προστασίας των παιδιών, καθώς και ακαδημαϊκοί από διάφορες χώρες.

Κείμενο-οδοδείκτης του φωτισμένου Αρχιμανδρίτη Γεωργίου Καψάνη 

Διακρίνοντας τα σημεία των καιρών και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από το θρησκευτικό συγχρωτισμό και τις διαχριστιανικές/διαθρησκειακές συναντήσεις, ο φωτισμένος μακαριστός καθηγούμενος της Ι.Μ. Γρηγορίου, Γεώργιος Καψάνης, συνέταξε το ομολογιακό κείμενο-οδοδείκτη, «Περί των διαθρησκειακών εκδηλώσεων» [2].

Ακολουθώντας τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, επισημαίνει ότι μόνο ο Κύριος Ιησούς Χριστός σώζει τον ανθρωπο, και ότι κάθε παραχώρηση προς τις άλλες θρησκείες ή αιρέσεις, αποτελεί άρνηση και προδοσία του Χριστού και γι’ αυτό ακυρώνει την σωτηρία των ανθρώπων:

«Ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων. Γι’ αὐτό στήν Ἐκκλησία μας δέν αὐτοσχεδιάζουμε οὔτε ἀκολουθοῦμε τό λογισμό μας, ἀλλά «ἑπόμεθα τοῖς θείοις Πατράσιν» (Δ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος), ὅπως καί ἐκεῖνοι ἥποντο τοῖς ἁγίοις Ἀποστόλοις καί Προφήταις.

Θά πρέπει λοιπόν καί στό θέμα τῶν διαθρησκειακῶν σχέσεων καί ἐκδηλώσεων νά ἀκολουθοῦμε τούς Προφήτας, τούς Ἀποστόλους καί τούς Πατέρας. Ὅπως διδάσκει καί ὁ ἱερός Ἰωσήφ Βρυέννιος: «Ἀμήχανον ἄλλως τήν ἀλήθειαν γνῶναι ἤ θεολογίας ἅπτεσθαι, μή τοῖς ἁγίοις ἑπόμενον».

Εἶναι γνωστό ὅτι τό κήρυγμα τῶν Προφητῶν ἦταν κήρυγμα ἀνενδότου καί ἀνυποχωρήτου ἀγῶνος κατά κάθε μορφῆς ἀναμίξεως ἤ θρησκευτικοῦ συγχρωτισμοῦ μέ τους περιβάλλοντας τότε τόν Ἰσραήλ εἰδωλολατρικούς λαούς. Καί μόνο τό παράδειγμα τοῦ προφήτου Ἠλία, τοῦ ὁποίου κατ’ αὐτάς ἑορτάζουμε τήν μνήμη, φθάνει νά μᾶς πείσῃ γιά τήν ἀλήθεια αὐτή.

Ἀνένδοτοι ἐπίσης ἦσαν καί οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι, ὄχι μόνον κατά τῶν εἰδωλολατρικῶν θρησκειῶν ἀλλά καί κατά τοῦ ἀρνουμένου τόν Χριστόν ὡς Θεόν ἐνανθρωπήσαντα καί μοναδικόν Σωτῆρα τῶν ἀνθρώπων Ἰουδαϊσμοῦ

[…]

Οἱ ἅγιοι Πατέρες ἐπίστευαν ὡς γνωστόν ἀκραδάντως ὅτι μόνον ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός σώζει τόν ἄνθρωπο, ὅτι κάθε παραχώρησις πρός τίς ἄλλες θρησκεῖες ἤ αἱρέσεις ἀποτελεῖ ἄρνησι καί προδοσία τοῦ Χριστοῦ καί γι’ αὐτό ἀκυρώνει τήν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Λόγῳ τῆς πίστεως αὐτῆς οἱ ἅγιοι Πατέρες ἐτέλεσαν μεγάλους ἀγῶνας κατά τῆς εἰδωλολατρίας καί κατά τῶν λεγομένων μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν, τις ὁποῖες θεωροῦσαν ἐξ ἴσου ἐπικίνδυνες μέ τήν εἰδωλολατρία καί ὡς «μία κεκαλυμμένη ἀσέβεια πού εὐκόλως δύναται νά ἀπατήσῃ τόν νοῦν» (ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης).

Ἐτέλεσαν ἐπίσης μεγάλους ἀγῶνας κατά τῶν αἱρετικῶν παραχαράξεων τῆς ὀρθῆς Πίστεως καί ὑπέστησαν χάριν τῆς Ἀληθείας διωγμούς, φυλακίσεις, ἐξορίες, βασανιστήρια καί πικρούς θανάτους. Ὅλοι αὐτοί οἱ ἅγιοι Πατέρες μακαρίζονται ἀπό τήν Ἐκκλησία ὡς Ὁμολογηταί τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί ἰσοστάσιοι μέ τούς ἁγίους Μάρτυρας, παλαιούς καί νέους. Μελετῶντες τούς βίους τῶν Ἁγίων πού ἦρθαν σέ ἐπαφή καί συζητήσεις μέ τούς Μουσουλμάνους, ὅπως ὁ ἅγιος Φώτιος καί ὁ μαθητής του Κωνσταντῖνος (μετέπειτα ἅγιος Κύριλλος, ἀπόστολος τῶν Σλαύων), ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ὁ ἱερός Γεννάδιος ὁ Σχολάριος, διαπιστώνουμε ὅτι, ἐνῶ ἡ μουσουλμανική πλημμυρίς ἀπειλοῦσε τό Βυζάντιο, οἱ θεοφόροι αὐτοί ἄνδρες στίς συζητήσεις τους μέ τούς μουσουλμάνους ἐτόνιζαν ὅτι ἀληθής Θεός εἶναι ὁ Τριαδικός Θεός, ὅτι ὁ μόνος Σωτήρ τῶν ἀνθρώπων εἶναι ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός καί ὅτι ὁ Μωάμεθ εἶναι ψευδοπροφήτης.

Τίς ἀλήθειες αὐτές ὑπεστήριξαν, γιά νά μή ἀθετήσουν τήν ὁμολογία τοῦ Χριστοῦ καί φανοῦν ἔνοχοι ἀρνήσεώς Του, ἀλλά καί ἐξ ἀγάπης πρός τους μουσουλμάνους, μήπως τυχόν πιστεύσουν στόν Χριστό καί σωθοῦν.

Στούς συγχρόνους διαλόγους δίδεται δυστυχῶς ἡ ἐντύπωσις ὅτι τό θέμα τῆς Πίστεως εἶναι δευτερεῦον ἤ καί μπορεῖ τελείως νά παρασιωπᾶται, προκειμένου νά ἐπιτύχουμε πρακτικούς σκοπούς, ὅπως εἶναι ἡ συνεργασία γιά την εἰρήνη ἤ τήν οἰκολογία.

[…]

Ὁ εὐσεβής ἀλλά δοκιμασμένος λαός μας ἔχει ἀνάγκη νά τόν στηρίξουμε στήν πατροπαράδοτο εὐσέβεια. Πολλά γύρω του τόν ἐπηρεάζουν ἀρνητικά. Οἱ Χριστιανοί μας κινδυνεύουν ἀπό τό διαδιδόμενο γενικώτερα συγκρητιστικό πνεῦμα. Ἄς μή τούς προκαλοῦμε σύγχυσι καί ἄς μή συντελοῦμε στήν ἄμβλυνσι τῆς δογματικῆς τους εὐαισθησίας μέ τίς διαθρησκειακές ἐκδηλώσεις, ἀλλά ἄς τούς βοηθήσουμε νά πιστεύουν ἀκράδαντα ὅτι «Οὗτος (ὁ Χριστός) ἐστίν ὁ λίθος ὁ ἐξουθενωθείς ὑφ’ ὑμῶν τῶν οἰκοδομούντων (τῶν ἀρχόντων τοῦ Ἰσραήλ), ὁ γενόμενος εἰς κεφαλήν γωνίας καί οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενί ἡ σωτηρία· οὐδέ γάρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπό τόν οὐρανόν τό δεδομένον ἐν ἀνθρώποις, ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς» (Πράξ. δ΄ 12)».

Το Φανάρι και οι οικουμενιστές Ιεράρχες του, βρίσκονται υπόλογοι απέναντι στο ευσεβές πλήρωμα της Εκκλησίας, και κυρίως, απέναντι στον ιδρυτή και Κεφαλή Της, Κύριο Ιησού Χριστό.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Η ουμανιστική περιβαλλοντική θρησκειολογία του Χαλκηδόνος Εμμανουήλ και το Ισλάμ
Τα άνομα συνέδρια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου

Σχετικά άρθρα

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.