Επικαιρότητα

Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Εξαιρέτως του Αρχιεπισκόπου ημών Ιερωνύμου…»

εικόνα άρθρου: Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Εξαιρέτως του Αρχιεπισκόπου ημών Ιερωνύμου…»
Άρθρο της Παναγιώτας Κεμανετζή

Μια «διαφορετική» θεώρηση του Μητροπολίτη για την διοικούσα Εκκλησία του χθες και του σήμερα


Εκκινούμενος από μια ανάγκη για απόδοση τιμής σε Προκαθήμενους του Αρχιεπισκοπικού θρόνου, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος θέλησε να κάνει έναν απολογισμό [1] της προσφοράς της διοικούσας Εκκλησίας της Ελλάδος, σκιαγραφώντας συνοπτικά τον χαρακτήρα και το σύνολο των δρώμενων των Αρχιεπισκόπων Αθηνών και πάσης Ελλάδος από το 1974 έως και σήμερα.

Σε ένα ευσύνοπτο άρθρο αποτύπωσε τη δυναμική πορεία της θητείας των τριών Αρχιεπισκόπων Σεραφείμ Τίκα, Χριστόδουλου Παρασκευαΐδη και του Ιερώνυμου Λιάπη, καθώς και την συνολική προσφορά των Ποιμεναρχών απέναντι στην Εκκλησία και στην Πολιτεία .

Υπογράμμισε την «πυγμή» τους απέναντι στο κατεστημένο, όταν υπήρχε υπόνοια υπονόμευσης συμφερόντων της Εκκλησίας από την Πολιτεία, αιτιολογώντας τον ισχυρισμό του για την ορθοπραξία των Εκκλησιαστικών ηγετών.

Παράλληλα με διπλωματικό τρόπο αποτόλμησε την ομαλή σύνδεση της διοικούσας  Εκκλησίας του παρελθόντος με την Εκκλησία του σήμερα, εξωραΐζοντας τους ήρεμους υπό-τονους της αντιμετώπισης επίκαιρων κρίσιμων ζητημάτων, που σε άλλες εποχές θα ξεσήκωναν θυελλώδεις αντιδράσεις από τον Κλήρο..

Τι γνωρίζουμε για τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας [2]:

Μετά τις σπουδές του στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, έλαβε μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο “έπειτα από υποτροφία της παπικής “εκκλησίας”, ενώ στην πορεία της θητείας του μετράει εκτός από τη θέση του Προέδρου της Θεολογικής του ΕΚΠΑ και αρκετές συμμετοχές ως τακτικό μέλος σε επιτροπές διαθρησκειακού χαρακτήρα.

Επί εποχής καραντίνας είχε ταυτιστεί απόλυτα με την κυβερνητική πολιτική και στήριξε τις καινοτομίες εντός της Ορθοδοξίας.

Δειγματοληπτικά θυμίζουμε το Τρισάγιο που “έριξε” στους Μουσουλμάνους- θύματα του ναυαγίου στην Πύλο [3], τις δηλώσεις περί ομοφυλόφιλων, ότι είναι και εκείνοι δημιουργήματα του Θεού, αφήνοντας ανοικτά διάφορα περιθώρια ερμηνείας [4],  ότι είναι φωτισμένοι όσοι δέχονται τους σχισματικούς [5], ενώ στήριξε σθεναρά τα διάφορα υγειονομικά μέτρα άκριτα [6].

Εξηγείται η σύμπλευση με τα δρώμενα του Ιερώνυμου;

Ο νυν Αρχιεπίσκοπος στο κείμενο του Μεσσηνίας περιγράφεται συνοπτικά ως ένας Ιεράρχης με ξεχωριστή προσωπικότητα και θητεία μακράν διαφορετική από αυτή του προκατόχου του Χριστόδουλου.

Χαρακτηρίζεται ως «συνετός» και «μεθοδικός» χειριστής διαφόρων θεμάτων που αφορούν τις σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας και όχι μόνο. Όμως στο κειμενο του Ιεράρχη  αποσιωπάται ότι σίγησε εκκωφαντικά, ότι δεν έφερε ούτε μιαν αντίρρηση για το σφράγισμα των Ιερών Ναών και την απαγόρευση των λιτανειών των Ιερών Εικόνων κατά τη διάρκεια των υγειονομικών απαγορεύσεων, όταν το ίδιο χρονικό διάστημα η Ασούρα των Μουσουλμάνων [7], η παρέλαση Υπερηφάνειας και η βόλτα της μαριονέτας Αμάλ [8] διεξάγονταν κανονικά, χωρίς κανένα περιορισμό.

Επιπλέον, ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα, που υποδέχτηκε σε πολύ φιλικό κλίμα τον Ποντίφικα, δεν προβληματίζεται αν το να είναι δεκτικός στους αιρετικούς συμβαδίζει με τις Πατερικές νουθεσίες. Ένας μόνο σεβάσμιος ηλικιωμένος ιερέας είχε το θάρρος να το καταγγείλει και τον περιμάζεψε η αστυνομία, τραβολογώντας τον σαν να ήταν απλώς ένα ταραχοποιό στοιχείο [9]. Και εκεί η «σιωπώσα δύναμη», για να μην επέλθει διαθρησκειακή ρήξη, προτίμησε τις τιμές και την ησυχία του Πάπα από το να στηρίξει τον κληρικό του και να διασφαλίσει την ενότητα εντός της Ορθοδοξίας. 

Και σχετικά με το θέμα των ημερών, την ομοφυλοφιλία, ο Προϊστάμενος Επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος, που άφησε με ερωτηματικά ακόμα και τις κοσμικές στήλες [10] με την ανοχή του στη συμβίωση ομόφυλων ζευγαριών, κόντρα στα λεγόμενα των Αγίων Πατέρων, είναι προσεκτικός και δεν έρχεται σε ρήξεις γενικά, γιατί στοχεύει στην ειρηνική επίλυση(;) των θεμάτων με διάλογο .

Γιατί, για λόγους που δεν έχουν γίνει γνωστοί ακόμα, η πορεία του Ιερώνυμου έχει «διαφορετικό» χαρακτήρα, ξεχωριστό από εκείνο του Θεού που εκδηλώνει την τέλεια αποστροφή Του για πρώτη φορά στους κατοίκους των Σοδόμων και Γομόρρων, τους οποίους και εξοντώνει ρίχνοντας από τον ουρανό πυρ και θειάφι, σύμφωνα με τη Γένεση (κεφ.19). Εμφανίζει μιαν άλλη «διαφορετικότητα» εν συγκρίσει με την στάση των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, του Αποστόλου Παύλου, του Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας, του Μεγάλου Βασιλείου (που μιλάει ακόμα και για επιτίμιο 15 ετών στους ομοφυλόφιλους), του Αγίου Ιωάννη του Νηστευτή, οι οποίοι στηλιτεύουν ομόφωνα και χωρίς περιστροφές το ανθρώπινο πάθος της προαναφερόμενης παρέκκλισης [11].

Και ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος την περίτεχνη και διπλωματική προσέγγιση του Ιεράρχη, ο οποίος δεν τολμάει τις ρήξεις με το πολιτικό κατεστημένο, δίνοντας πολλάκις την εντύπωση της απόλυτης υποταγής σε εκείνο, την χαρακτηρίζει «ορθοπραξία».

Και γιατί όλη αυτή η σύμπλευση και η εξιδανίκευση της στάσης του Αρχιεπισκόπου μας από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας;

Μια εκδοχή είναι ότι έχοντας διασυνδέσεις με πολιτικό πρόσωπο, μοιραία στηρίζει όλη την Πολιτική που στηρίζει και ο κ. Ιερώνυμος, προς επίτευξη μιας αρμονικής συνεργασίας «για το γενικό καλό» [12].

Μια άλλη εκδοχή είναι ότι ο κ. Χρυσόστομος, που παρουσιαζόταν ως υποψήφιος για την Αρχιεπισκοπή Αθηνών με τον κ. Ιερώνυμο, σκέφτεται την διαδοχή του μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τους ομοφυλόφιλους [13]. Και ένας Μητροπολίτης που είναι πιθανός διάδοχος του Αρχιεπισκόπου, τον καιρό των νεωτερισμών θεωρεί ότι χρειάζεται να συμβαδίζει με τον εκσυγχρονισμό και ότι οφείλει να υπερτονίζει τα θετικά του προκατόχου του, ακόμα και αν η στάση του δεν είναι συνακόλουθη με τα πατροπαράδοτα βήματα της Ορθοδοξίας.

Όποια και αν είναι τα πιθανά σενάρια, η πεποίθηση που έχουμε εμείς οι ανήκοντες στο Ποίμνιο του Χριστιανισμού είναι η εξής: Η ισχυρή αντιπαράθεση για τον Λόγο του Κυρίου δεν φόβισε ποτέ τους Αγίους της Ορθοδοξίας και δεν σταμάτησε ούτε τον ίδιο τον Κύριο, όταν χρειάστηκε να εκδιώξει τους εμπόρους μέσα από τον Οίκο του Πατέρα Του: «…καὶ ποιήσας φραγγέλιον ἐκ σχοινίων πάντας ἐξέβαλεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ, τά τε πρόβατα καὶ τοὺς βόας, καὶ τῶν κολλυβιστῶν ἐξέχεε τὸ κέρμα καὶ τὰς τραπέζας ἀνέστρεψε,…» (κατά Ιωάννην 2:15, Αποστολική Διακονία της Ελλάδος).

Για εμάς, Ορθοδοξία και Ορθοπραξία σημαίνει ό,τι μας όρισε ο Κύριος μέσω των Αποστόλων και των Αγίων Του. Όλα τα υπόλοιπα είναι συγγένειες εκ του πλαγίου με αυτό το θρησκευτικό ιδεολογικό… κατασκεύασμα που ονομάζεται Οικουμενισμός και που εξακολουθεί να δρα μολυσματικά ενάντια στην Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Τι δεν είπε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας
Υπακοή στην Οικουμενιστική «Εκκλησία»

Σχετικά άρθρα

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.