εικόνα άρθρου: 2016-2020: Άγιο Όρος και η αλλοίωση της Ορθοδόξου Πίστεως (Μέρος Δ΄)

Κεφάλαιο 5. Δίωξη Γέροντος Γαβριήλ και Ομολογητών Πατέρων

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Τα τελευταία χρόνια ασκούνται στο Άγιο Όρος πιέσεις, διώξεις και απειλές εναντίον των ομολογητών Αγιορειτών Πατέρων που τολμούν να πράξουν το καθήκον που τους υπαγορεύει η συνείδησή τους, δηλαδή να υπερασπιστούν την Ορθόδοξη Πίστη και την Πατερική Παράδοση και να διακόψουν τη μνημόνευση του ονόματος του αιρετιζόντος οικείου Επισκόπου, δηλαδή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Ακολούθως, παρουσιάζονται συγκεκριμένα γεγονότα σχετικά με τις μεθοδεύσεις και πιέσεις που ασκούνται εις βάρος του Γέροντα Γαβριήλ του Ι. Κουτλουμουσιανού Κελλίου Οσίου Χριστοδούλου της Πάτμου, ο οποίος μετά την Ψευδοσύνοδο της Κρήτης διέκοψε μαζί με άλλους Κελλιώτες τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Τα γεγονότα παρατίθενται κατά χρονολογική σειρά, μέσα από Επιστολές και Ομιλίες του Γέροντα και αποκαλύπτουν τον σύγχρονο διωγμό που υφίσταται λόγω του Ορθοδόξου, ομολογιακού και μαρτυρικού φρονήματός του. 

Συγκεκριμένα:

α) [24/10/2019 (π.ημ.)] Ο Γέροντας Γαβριήλ αποστέλλει ομολογιακή ανοιχτή Επιστολή προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, στην οποία επεξηγεί, βασιζόμενος Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση, τους λόγους για τους οποίους ο Πατριάρχης έχει καταστεί εχθρός του Τριαδικού Θεού και της Παναγίας μας. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει ότι με τις διακριτικές οδηγίες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και των συνεργατών του (και όχι με θεμιτές εκκλησιαστικές διαδικασίες), εκείνοι που αντιστέκονται στις μεθοδεύσεις του Πατριάρχη προς επέλαση του Οικουμενισμού, απομονώνονται εκκλησιαστικά και εξαναγκάζονται είτε σε αποχώρηση είτε σε σιωπή. Επιπλέον, ο Γέροντας Γαβριήλ υπογραμμίζει ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος χρησιμοποιεί, εκεί που είναι δυνατόν, και την πολιτική παρέμβαση, όπως έχει γίνει και στο Άγιο Όρος:
«Δυστυχῶς, ὅπως καλῶς γνωρίζουν ὅσοι ἔλαβαν πεῖρα, μέ διακριτικές ὁδηγίες δικές σας καί τῶν συνεργατῶν σας καί ὄχι μέ τίς θεμιτές ἐκκλησιαστικές διαδικασίες, ἐκεῖνοι πού ἀντιστέκονται στίς μεθοδεύσεις σας πρός ἐπέλαση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀπομονώνονται ἐκκλησιαστικά μέσα στό ἴδιο τό περιβάλλον τους καί ἐξαναγκάζονται εἴτε σέ ἀποχώρηση εἴτε σέ σιωπή. Ἐκεῖ πού εἶναι δυνατόν, χρησιμοποιεῖτε καί τήν πολιτική παρέμβαση, ὅπως ἔχει γίνει καί στό Ἅγιον Ὄρος […]».

β) [06/01/2020 (π.ημ.)] Ο Γέροντας Γαβριήλ αναγκάζεται να αποκαλύψει σε δημόσιο μήνυμά του μια σειρά σοβαρών γεγονότων που συνέβησαν εις βάρος του και να ζητήσει βοήθεια και συμπαράσταση, καθώς διαισθάνεται ότι κινδυνεύει άμεσα η ζωή του:

[02:46] «Τον τελευταίο καιρό συμβαίνουν σοβαρά γεγονότα σε βάρος μου, τα οποία με αναγκάζουν να τα δημοσιοποιήσω και να ζητήσω βοήθεια, γιατί διαισθάνομαι ότι κινδυνεύει άμεσα η ζωή μου».

Στο τέλος του μηνύματός του ο Γέροντας Γαβριήλ υπογραμμίζει πως πιστεύει ακράδαντα ότι τα γεγονότα, τα οποία περιέγραψε στο μήνυμα και που συνέβησαν εις βάρος του, αποτελούν μέρος ενός σχεδίου της φυσικής και ψυχικής του εξόντωσης, επειδή διέκοψε τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου μετά την Ψευδοσύνοδο της Κρήτης:
«Πιστεύω ακράδαντα ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν μέρος ενός σχεδίου της φυσικής και ψυχικής μου εξόντωσης, λόγω του ότι δεν μνημονεύω τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο μετά από τη Σύνοδο της Κρήτης στις 06/06/2016, κατά της οποίας δεν συμφωνώ ότι ο Παπισμός και οι λοιποί αιρετικοί είναι Εκκλησία».

γ) [21/02/2020 (π.ημ.)] Ο Γέροντας Γαβριήλ αποκαλύπτει ότι δέχεται συνεχείς ενοχλήσεις και πιέσεις από προϊσταμένους της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου και τον Πρωτοεπιστάτη, ώστε να υπογράψει έγγραφα ανακλήσεως σχετικά με τις θέσεις που διετύπωσε στο Ορθόδοξο και Πατερικό βιβλίο που συνέταξε με τίτλο «Ο Πάπας και Οικουμενιστές». Ταυτόχρονα όμως, δηλώνει με θάρρος και με μαρτυρικό φρόνημα ότι δεν ανακαλεί ο,τιδήποτε από το Πατερικό βιβλίο του και ότι εμμένει σταθερά στις θέσεις του:

[12:42] «Συμπληρωματικά, σήμερα 21 Φεβρουαρίου 2020, μετά από συνεχείς ενοχλήσεις που δέχομαι και πιέσεις από προϊσταμένους της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου και τον Πρωτοεπιστάτη Συμεών Διονυσιάτη, ιερομόναχο Ι.Μ. Σιμωνόπετρας π. Ιερώνυμο, να υπογράψω έγγραφα ανακλήσεως. Προσωπικά δεν ανακαλώ ο,τιδήποτε από το βιβλίο μου «Ο Πάπας και Οικουμενιστές» και εμμένω σταθερά σ’ αυτές τις θέσεις μου: ότι ο Πάπας Ρώμης και οι Οικουμενιστές είναι αιρετικοί και δεν έχω καμία εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους. Καθιστώ υπευθύνους τους παραπάνω προϊσταμένους για ό,τι μου συμβεί […]».

δ) [09/05/2020 (π.ημ.)] Εις απάντηση προς την διαμαρτυρία της Εκκλησίας της Πολωνίας προς την Ιερά Κοινότητα δια τα γραφέντα στο μεταφρασθέν στη Πολωνική γλώσσα βιβλίο του Γέροντα Γαβριήλ «Πάπας καί οἰκουμενισταί» (περί της κοινωνίας μετά των εκκλησιαστικώς ακοινωνήτων) και έπειτα από ιεροκοινοτική σύσταση προς έγγραφον διευκρίνησιν, ο Γέροντας Γαβριήλ αποστέλλει Επιστολή προς την Ιερά Κοινότητα. Επιπροσθέτως, καταθέτει στην Ιερά Κοινότητα ακριβή και επικυρωμένη μετάφραση του επιμάχου μέρους του βιβλίου του, αποδεικνύοντας ότι η Εκκλησία της Πολωνίας διέστρεψε το νόημα των γραφομένων του.

ε) [26/06/2020 (π.ημ.)] Έπειτα από πληροφορίες που έλαβε από διάφορες έγκυρες πηγές, ο Γέροντας Γαβριήλ αποκαλύπτει ότι και η νέα Ιερά Επιστασία θα προβεί εκ νέου σε πιέσεις εναντίον του, ώστε να απαρνηθεί την ομολογιακή του θέση σε ζητήματα Πίστεως. Ταυτόχρονα σημειώνει ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που είχε, ως μοχλός πίεσης θα χρησιμοποιηθεί η εκδίωξη/απέλαση του διακονητή του Ανδρέα, ο οποίος τον διακονεί πιστά και τον εξυπηρετεί τα μέγιστα στις πολύμορφες και πολυποίκιλες ανάγκες του τα τελευταία 3-4 χρόνια:

[15:40] «Καθώς επίσης σήμερα 26/06/2020, ημέρα των Αγίων Αποστόλων, και εν συνέχεια των όσων έχω μιλήσει προηγουμένως για όλα αυτά που έχουν διαδραματιστεί κατά τη διάρκεια της προηγουμένης Διονυσιάτικης Πρωτοεπιστασίας, προέρχονται από διάφορες έγκυρες πηγές πληροφορίες ότι και η νέα Επιστασία που ανέλαβε με Πρωτοεπιστάτη τον Γέροντα Παύλο Λαυρεώτη, τον Γέροντα Σισώη Ιερομόναχο Ξενοφωντινό και τον Ιερομόναχο Γαβριήλ νέας Εσφιγμένου, ότι θα προβεί εκ νέου σε πιέσεις εναντίον μου, ώστε να απαρνηθώ την ομολογιακή θέση μου στα ζητήματα Πίστεως που αφορούν τον κάθε Αγιορείτη. Τις οποίες θέσεις μου κατέθεσα εγγράφως και επισήμως με πολυσέλιδη ενυπόγραφη επιστολή μου στην Ιερά Κοινότητα στις 09/05/2020. Αφού συζητήθηκε το ζήτημά μου, πληροφορήθηκα ότι θα έρθουν πάλι εκ νέου με μοχλό πίεσης την εκδίωξη, απέλαση του διακονητή μου Ανδρέα, ο οποίος με εξυπηρετεί τα μέγιστα εδώ και 3-4 χρόνια στις πολύμορφες και πολυποίκιλες ανάγκες μου […]».

στ) [Ιούλιος 2020] Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους απελαύνει τον υποτακτικό του Γέροντα, δόκιμο Ανδρέα εκ Πολωνίας, βάσει αποδεδειγμένα ανυποστάτων ισχυρισμών.

ζ) [20/09/2020 (π.ημ.)] Ο Γέροντας Γαβριήλ αποστέλλει σπουδαία, ομολογιακή ανοικτή Επιστολή προς την Ιερά Κοινότητα, με την οποία αναδεικνύει τον οδυνηρό κατήφορο που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια, πρωτίστως τα διοικητικά όργανα του Αγίου Όρους (Ιερά Κοινότητα και Ιερά Επιστασία). Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει το σύγχρονο διωγμό που υφίστανται οι παραδοσιακές Μονές και οι Αγιορείτες Πατέρες που αντιδρούν στην αλλοίωση της Ορθοδόξου Πίστεως. Συγκεκριμένα, ο Γέροντας Γαβριήλ επισημαίνει με πόνο ψυχής στην ανοικτή Επιστολή προς την Ιερά Κοινότητα ότι:

i) Η θλίψη των χριστιανών είναι μεγάλη, καθώς βλέπουν να καταρρέει το τελευταίο κάστρο της Ορθοδοξίας:«Μεγάλη βέβαια εἶναι ἡ θλίψη τῶν πιστῶν χριστιανῶν, πού βλέπουν νά καταρρέει καί τό τελευταῖο αὐτό κάστρο τῆς Ὀρθοδοξίας».

ii) Το Άγιο Όρος σε καίρια και κύρια θέματα Ορθοδόξου Πίστεως είναι: «ὄχι μόνο ἄνευρο καί σιωπηρό ἀλλά συνευδοκοῦν καί συνεργοῦν στήν ἐξάπλωση τοῦ συγκρητιστικοῦ καί οἰκουμενιστικοῦ πνεύματος».

iii) To σύγχρονο Άγιο Όρος έχει μεταλλαχθεί σε ένα χώρο απηνούς διωγμού των παραδοσιακών Ιερών Μονών που αντιδρούν στο ολισθηρό κατήφορό του:
«[…] τό σύγχρονο Ἅγιον Ὄρος, […] ἔχει ἐν πολλοῖς μεταλλαχθεῖ καί ἀλλοιωθεῖ σέ ἕνα χῶρο ἐκκοσμικεύσεως, συγκρητισμοῦ οἰκουμενισμοῦ καί ἀπηνοῦς διωγμοῦ τῶν ἀδυνάτων μέν ἀπό πλευρᾶς ἰσχύος, παραδοσιακῶν δέ Μονῶν, πού ἀντιδροῦν σ’ αὐτόν τόν ὁλισθηρό κατήφορο».

iv) Το Άγιο Όρος είναι σχεδόν ξένο και αγνώριστο, πρόθυμο και υπάκουο σε ξένα και κοσμικά αντορθόδοξα κελεύσματα, τα οποία ενσπείρουν ανάδελφη, διχαστική και σκληρή συμπεριφορά έναντι των μοναχών που αντιδρούν:
«Βλέπουμε σήμερα ἕνα Ἅγιον Ὄρος σχεδόν ξένο καί ἀγνώριστο, πρόθυμο καί ὑπάκουο σέ ξένα καί κοσμικά κελεύσματα, πάντοτε ἀντορθόδοξα, πού ἔχουν σάν ἀποτέλεσμα νά ἐνσπείρουν καί μεταξύ μας ἀνάδελφη, διχαστική καί σκληρή συμπεριφορά τῶν ἀπό θέσεως, τήν ὁποία κατέχουν, ἰσχυροτέρων ἔναντι τῶν ἀσθενεστέρων (νέων καί ἡλικιωμένων) μοναχῶν, πού ἀντιδροῦν».

v) Το σύγχρονο Άγιο Όρος μετά περισσού αναδέλφου ζήλου διώκει και τιμωρεί τους ομολογητές ιερομονάχους και μοναχούς που τόλμησαν να εκτελέσουν το αυτονόητο καθήκον τους, δηλαδή να υπερασπιστούν και να διαφυλάξουν ακέραια την Ορθόδοξη Πίστη. Ο ανάδελφος ζήλος των διώξεων και τιμωριών προς τους ομολογητές Πατέρες εκφράζεται ακόμα και με την απέλαση του υποτακτικού του Γέροντα, ο οποίος τον διακονούσε τα τελευταία χρόνια λόγω του προχωρημένου γήρατός του:
«[…] μετά περισσοῦ ἀνάδελφου ζήλου διώκετε καί τιμωρεῖτε τούς ἐν Χριστῷ ἀδελφούς σας, ἐλάχιστους ἱερομονάχους καί μοναχούς (σέ αὐτόν τόν ζῆλο σας ἔπεσε καί τό «δεκανίκι» μου, ὁ ὑποτακτικός μου, ὁ ὁποῖος, λόγῳ τοῦ προχωρημένου γήρατός μου, ἦταν τό πρόσωπο πού μέ διακονοῦσε). Ποιό ἦταν τό μεγάλο τους ἁμάρτημα, πού σᾶς ἔκανε νά μεταμορφωθεῖτε σέ οἰονεί δημίους; Ἦταν ὅτι τόλμησαν οἱ δυστυχεῖς τό αὐτονόητο καθῆκον τους. Ὄτι δηλαδή ὁ μοναχός (καί μάλιστα ὁ Ἁγιορείτης) ὀφείλει πρωτίστως νά εἶναι ὁμολογητής τῆς πίστεως καί θεματοφύλακας αὐτῆς, ὅταν ὑφίσταται ἀλλοιώσεις καί συνειδητή πλέον ἀποδόμηση».

vi) Ο Σταυρός και το τίμημα των ομολογητών Αγιορειτών Πατέρων είναι ο διωγμός και οι ανυπόστατες κατηγορίες περί υπακοής εκ μέρους προφανώς ψευδαδέλφων αδελφών:
«Συνεπῶς, ὁ διωγμός καί οἱ ἀνυπόστατες περί ὑπακοῆς κατηγορίες ἐκ μέρους προφανῶς ψευδαδέλφων ἀδελφῶν μας (εἶναι ἀπαραίτητο βλέπετε νά βρεθεῖ μιά λογικοφανής αἰτία γιά τίς διώξεις) εἶναι ὁ Σταυρός καί τό τίμημα».

Όμως, ο ομολογητής Γέροντας Γαβριήλ ακόμα και μέσα σε αυτό το κλίμα των μεθοδεύσεων, των πιέσεων, των κατηγοριών και των απειλών που δέχεται εξαιτίας του ομολογιακού φρονήματός του και της διακοπής μνημοσύνου του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, δεν σταματά να εύχεται για όλους με τη φλεγόμενη από αγάπη καρδιά του. Γι’ αυτό και η ολόθερμη ευχή που δίνει ο χαριτωμένος Γέροντας σε αυτούς που τον απειλούν και τον καταδιώκουν, είναι να τους κατακαύσει από κεφαλής έως ποδών «του Θεού η Παν-Αγάπη»:

[19:27] «Εύχομαι αυτοί που με καταδιώκουν, να τους κατακαύσει -τους δίνω μια κατάρα!- να τους κατακαύσει από κεφαλής έως ποδών, εντελώς και αυτό καθόλου, του Θεού η Παν-Αγάπη».

(Συνεχίζεται)

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
2016-2020: Άγιο Όρος και η αλλοίωση της Ορθοδόξου Πίστεως
– Μέρος Α΄:
Κεφάλαιο 1. Ψευδοσύνοδος της Κρήτης (Ιούνιος 2016)
– Μέρος Β΄:
Κεφάλαιο 2. Ψευδοαυτοκέφαλο των Ουκρανών Σχισματικών (Ιανουάριος 2019)
– Μέρος Γ΄:
Κεφάλαιο 3. Συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους
Κεφάλαιο 4. Διακοπή Μνημόνευσης (Ιεροκανονική Αποτείχιση)

Σχετικά άρθρα

Πατερικά

17 Μάι

Στάρετς Ανατόλιος της ‘Οπτινα: Να μη φοβήσαι τις θλίψεις, αλλά μάλλον να φοβήσαι την ολέθριον αίρεσιν

Νὰ μὴ φοβῆσαι τὶς θλίψεις, ἀλλὰ μᾶλλον νὰ φοβῆσαι τὴν ὀλέθριον αἵρεσιν, διότι αὐτὴ εἶναι ποὺ μᾶς γυμνώνει ἀπὸ τὴν Θεία Χάρη καὶ μᾶς χωρίζει ἀπὸ τὸν Χριστόν!

Πατερικά

14 Μάι

Γέρων Αγάθων Κωνσταμονίτης, Το μεγαλείο της Ορθοδοξίας (Πάσχα 2009) [Κείμενο & Βίντεο]

Η πραγματική παρακαταθήκη του μακαριστού γέροντος Αγάθωνος Κωνσταμονίτη ήταν ότι σωτηρία υπάρχει μόνο μέσα στην Ορθοδοξία. Μετά από αυτή τη βασική παραδοχή δίδασκε την υπομονή και την ευχή!

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.