Ειρήνη Ιωαννίδου

Σκληρή οικουμενιστική ρητορική από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου 

εικόνα άρθρου: Σκληρή οικουμενιστική ρητορική από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου 
της Ειρήνης Ιωαννίδου

Η μεγαλόνησος χρειάζεται επανακατήχηση στο ζήτημα της διακοπής μνημοσύνου, ώστε να καρποφορήσει ο αντιαιρετικός αγώνας των λιγοστών παραδοσιακών ιερέων και επισκόπων


Με σκληρή οικουμενιστική ρητορική ξεκίνησε την αρχιεπισκοπική του ποιμαντορία ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Γεώργιος. Ο ίδιος, όπως όλα δείχνουν, επιμένει να δηλητηριάζει το ποίμνιο της μεγαλονήσου με το ουκρανικό σχίσμα. Ήδη η ενθρόνισή του με την απουσία όλων των προκαθημένων των Εκκλησιών που δεν αναγνώρισαν το Ουκρανικό Ψευδοαυτοκέφαλο, κατέδειξε το μέγεθος του σχίσματος στην Ορθοδοξίας.

Μέχρι και σήμερα φαίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται τις συνέπειες της επέμβασης του Φαναρίου σε ξένη εκκλησιαστική δικαιοδοσία, της καταπάτησης της αυτονομίας και της πλήρους ανεξαρτησίας της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας και της εν τέλει της απόδοσης της παράνομης αυτοκεφαλίας στην ομάδα των αχειροτόνητων και σχισματικών Ουκρανών.

Πρόσφατα σε συνέντευξη που παραχώρησε για το θέμα της χορήγησης του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος τόνισε πως η Εκκλησία της Κύπρου αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας [1].

Δήλωσε: «Σύμφωνα με τους θεσμούς της Ορθοδοξίας, μέχρι σήμερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης έδωσε και δίνει αυτοκεφαλία σε Εκκλησίες που προηγουμένως ανήκαν στην περιοχή του. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αυτό που χορήγησε το αυτοκέφαλο στη Ρωσία, στην Ελλάδα, στη Σερβία, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία και σε άλλες χώρες.

Επομένως, και όταν η Ουκρανία ζήτησε την Αυτοκεφαλία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο την παραχώρησε. Όταν χορήγησε την Αυτοκεφαλία στη Ρωσία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο όρισε τα γεωγραφικά όρια αυτής της Εκκλησίας, και η Ουκρανία δεν ήταν μέσα σε αυτά.

Ως εκ τούτου, η Εκκλησία της Κύπρου σεβόμενη τα ήθη και τους κανόνες που επικρατούσαν στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, αναγνώρισε την κίνηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χορηγήσει την Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία».

Και κατέληξε: «Είμαστε βέβαιοι ότι σύντομα όλες οι Εκκλησίες θα αναγνωρίσουν τα δικαιώματα του Πρώτου στην Ορθόδοξη Εκκλησία».

Τα μετέωρα και ανυπόστατα επιχειρήματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου έχουν καταρριφθεί ουκ ολίγες φορές από το 2018 έως σήμερα. Παρ’ όλα αυτά θα παραθέσουμε την αλήθεια για όσους καλή τη πίστει πιστούς επιθυμούν να ξυπνήσουν από τον πνευματικό λήθαργο στον οποίο τους υποβάλλει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου.

Συγκεκριμένα ο πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών, επισημαίνει τα εξής: 

«Tό ζήτημα ἐάν ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ὑπάγεται στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο εἶναι κομβικῆς σημασίας, διότι σέ ἀντίθετη περίπτωση το Πατριαρχείο δέν ἔχει κανονικό δικαίωμα νά παρεμβαίνει σέ δικαιοδοσία ἄλλης τοπικῆς Ἐκκλησίας, διότι τότε διαπράττει σοβαρά κανονικά ἀδικήματα (εισπήδηση κ.ά. ) καταδικασμένα ἀπό πολλούς ἱερούς κανόνες (Β-2, Γ-8, Πενθέκτης-39, Ἀντιοχείας-13, -22, Σαρδικῆς-3 κ.ἄ.) καί σύνολη τήν ἐκκλησιαστική παράδοση.

Ασφαλώς, αρχικά η περιοχή της Ουκρανίας, η «Μητρόπολη Κιέβου», η λεγομένη Μικρά Ρωσία, όπως και όλη η Ρωσία, υπαγόταν στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Αργότερα, τον 17ο αι. ο Πατριάρχης Διονύσιος Δ΄ κατόπιν αιτήματος των Ρώσων ηγεμόνων και ακολουθώντας την αρχή του σεβασμού της ενότητος των ρωσικών λαών, την οποία αρχή τήρησαν όλοι οι Πατριάρχες εκχώρησε την Ουκρανία στη δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Ρωσίας.

Όπως έχουμε καταδείξει σε πρόσφατη εργασία μας, σύμφωνα με τα ἐπίσημα στοιχεῖα, ἔγγραφα καί ἐκδόσεις ακόμα και τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου που έχουν εκδοθεί από τό δικό του ἐν Κωνσταντινουπόλει «Πατριαρχικόν Τυπογραφεῖον», σύμφωνα με μελέτες στελεχῶν καί συνεργατῶν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (Ἀρχειοφύλακας τοῦ Οἰκ. Θρόνου Κ. Δελλικάνης, π. Θ. Ζήσης, Β. Σταυρίδης, Βλ. Φειδᾶς, Γρ. Λαρεντζάκης) καθώς καί ἐπίσημα διατυπωμένες θέσεις τοῦ ίδιου του Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου (ἐπιστολές, ὁμιλίες), προκύπτει ὅτι ἡ ἴδια ἡ ἐκκλησιαστική καί κανονική συνείδηση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου τούς τελευταίους τρεισήμισι αἰῶνες μέχρι καί τό 2018, δέν θεωροῦσε ὡς κανονικό του ἔδαφος τήν Οὐκρανία, τήν ὁποία ἀναγνώριζε μέ τόν πλέον ἐπίσημο καί σαφῆ τρόπο ὅτι ὑπάγεται στήν κανονική δικαιοδοσία τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ρωσίας, τό οποίο ἀσκοῦσε τήν πλήρη κανονική δικαιοδοσία του σέ ὅλα τά ζητήματα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.

Επίσης, οι ίδιοι οἱ κάτοικοι τῆς Οὐκρανίας συμμετεῖχαν ἐνεργά σέ ὅλες τίς ἐκφάνσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας (ἐνοριακή ζωή, διωγμούς, μοναχισμός θεολογικές σπουδές, διοίκηση).

Τέλος, και το πλέον καθοριστικό: Στό ἐρώτημα ἂν ὑπάγεται ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας στό Πατριαρχεῖο τῆς Ρωσίας ἔχει ἀποφανθεῖ ἡ πανορθόδοξη ἐκκλησιαστική συνείδηση. Ὅλες, χωρίς καμία ἐξαίρεση, οἱ κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καί τά Πατριαρχεῖα ἀναγνωρίζουν ὅτι ἡ Αυτόνομη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ὑπάγεται στὴν κανονικὴ δικαιοδοσία τῆς Μόσχας. Ὅλες, χωρὶς καμία ἐξαίρεση, οἱ Ἐκκλησίες θεωροῦν ὡς μοναδικὸ κανονικὸ Μητροπολίτη Κιέβου τὸν Ὀνούφριο. Μὲ αὐτὸν καὶ τὴν περὶ αὐτὸν Σύνοδο καὶ μόνο εἶχαν κοινωνία στὰ διορθόδοξα καὶ πανορθόδοξα συλλείτουργα καὶ στὶς Ἐπιτροπὲς ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Αὐτὴ ἡ ὁμοφωνία ἐκφράζει τὴν πανορθόδοξη-οἰκουμενικὴ ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση τῆς Ὀρθοδοξίας, τὴν ὁποία κανένας δὲν ἔχει δικαίωμα νὰ περιφρονήσει χωρὶς σοβαρὲς συνέπειες.

Αυτή η ομόφωνη, αδιάκοπη και αστασίαστη επί τρεισήμισι αιώνες ἐκκλησιαστική ἐμπειρία καί ζωή δημιούργησε αὐτό τό ὁποῖο στήν κανονική παράδοση ἔχει χαρακτηριστεῖ ὡς «εκκλησιαστικό ἔθιμο», τό οποίο εἶναι σεβαστό ὡς κανόνας δικαίου καί συνεπῶς ἔχει ἐφαρμογή ἀκόμα καί σέ ζητήματα κανονικῆς δικαιοδοσίας. Παραδείγματος χάριν στο εκκλησιαστικό έθιμο θεμελιώθηκε τό αὐτοκέφαλο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου που ἐπικύρωσε η Γ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος με τον κανόνα Γ-8».

Ταυτόχρονα, εκτός από τον μεγαλύτερο, σύγχρονο πόλεμιο της Ορθόδοξης πίστης, Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο κ.Γεώργιος διατηρεί άριστες σχέσεις με τον Πάπα Φραγκίσκο. 

Πρόσφατα δήλωσε σε διαδικτυακή εφημερίδα του Βατικανού ότι «η Εκκλησία της Κύπρου διατηρεί άριστες σχέσεις με το Βατικανό. Αυτοί οι δεσμοί πηγάζουν από τον σεβασμό μας για την αρχαία Ρώμη και τη βοήθεια που λάβαμε από αυτήν μετά την τουρκική εισβολή» [2].

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επισκέψεις των δύο τελευταίων παπών στο νησί «είναι απόδειξη της σημαντικής θέσης της Κύπρου».

«Εάν μπορέσουμε να συνεννοηθούμε αποτελεσματικά με την Αγία Έδρα, σκοπεύουμε να επισκεφτούμε τον Πάπα Φραγκίσκο. Στον σημερινό κόσμο, όπου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις από άλλες θρησκείες, όπως ο μουσουλμανικός φονταμενταλισμός, είναι ζωτικής σημασίας για τους Χριστιανούς να παραμερίσουν μικρές διαφορές και να τονίσουν τις κοινές μας αξίες. Παρουσιάζοντας στον κόσμο ένα ενιαίο μήνυμα χριστιανικής ελπίδας, μπορούμε επίσης να προσκαλέσουμε όσους δεν έχουν γνωρίσει ακόμη τον Χριστό να Τον αποδεχθούν ως Σωτήρα και Λυτρωτή της ανθρωπότητας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε επίσης ότι η Κυπριακή Εκκλησία «γιορτάζει με χαρά» την πεντηκοστή επέτειο των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Κύπρου και Βατικανού και εκφράζει την ετοιμότητά της να συμμετάσχει ενεργά σε όλες τις εορταστικές εκδηλώσεις.

«Είμαστε δεσμευμένοι στην ενίσχυση της σχέσης μεταξύ της Αγίας Έδρας, της χώρας μας και της Εκκλησίας μας», κατέληξε ο Αρχιεπίσκοπος.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι εκκλησίες της Ρωσίας και της Σερβίας, διέκοψαν την κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη, όπως και με τις Εκκλησίες Ελλάδος και Κύπρου εξαιτίας της συγκοινωνίας τους με το ουκρανικό σχίσμα. 

Όλα δείχνουν ότι στην αγαπημένη και πονεμένη μας Κύπρο ισχύει στα εκκλησιαστικά πράγματα το «καιροί ου μενετοί», γιατί η αίρεση και το σχίσμα μαίνεται κατά Επισκόπων, κλήρου και λαού. Η μεγαλόνησος χρειάζεται μία επανακατήχηση στο ζήτημα της διακοπής μνημοσύνου, ώστε να καρποφορήσει ο αντιαιρετικός αγώνας των λιγοστών παραδοσιακών ιερέων και επισκόπων. Πώς θα μπορούσε άλλωστε ένας συνειδητός ορθόδοξος ποιμένας να ομολογεί έμπροσθεν του Αγίου θυσιαστηρίου πως έχει την ίδια πίστη με τον Αρχιεπίσκοπο Γεώργιο τη στιγμή που ο ίδιος κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή την παπόφιλη νοοτροπία του και την ίδια στιγμή συγκοινωνεί με τους σχισματικούς Ουκρανούς;

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Κύπρου με επιβεβαίωση του πανορθόδοξου σχίσματος
Αρχιεπίσκοπος Κύπρου… Φανάρι και Ουκρανικό σε κοινό παρονομαστή
Η Εκκλησία της Ρωσίας διακόπτει τη μνημόνευση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Γεωργίου

Σχετικά άρθρα

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.