Ελένη Παπασταματάκη

Κατηγορείται για παπικές αξιώσεις ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος από τον δεύτερο τη τάξει του Πατριαρχείου Μόσχας

εικόνα άρθρου: Κατηγορείται για παπικές αξιώσεις ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος από τον δεύτερο τη τάξει του Πατριαρχείου Μόσχας

Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Συνεχίζοντας την εκκλησιαστική αποδόμηση και τις δογματικές αλλοιώσεις ο Οικουμενικός Πατριάρχης εισηγείται μια αναθεώρηση της εκκλησιολογίας μας, ώστε να μη γίνουμε ομοσπονδία Εκκλησιών προτεσταντικού τύπου.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Κατηγορείται για παπικές αξιώσεις ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος από τον δεύτερο τη τάξει του Πατριαρχείου Μόσχας

Της Ελένης Παπασταματἀκη

Αναντίρρητα, όσα διαδραματίστηκαν με επίκεντρο την Ορθόδοξη Ουκρανία και συνεχίζουν να εξελίσσονται, αποτελούν γεγονότα ιδιαζόντως πολύπλοκα με αρκετά ένοχο παρασκήνιο. Το αποκορύφωμα ήταν φυσικά η χορήγηση Τόμου Αυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Μια κίνηση που επέφερε βαθιές πληγές στο ήδη καταπληγωμένο σώμα της φίλτατης Ορθοδοξίας μας.

Μπορεί τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τα τεκταινόμενα στην Ουκρανική γη συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανικής Εκκλησίας, να έχουν πολιτικό αντίκτυπο, να είναι γεωστρατηγικής σημασίας, να εξυπηρετούν αμαρτωλές ανάγκες και πόθους άσβεστους, ταυτόχρονα όμως έχουν να κάνουν και με το απολύτως πνευματικό κομμάτι της υπόθεσης και αυτό είναι εν τέλει που έχει σημασία.

Οι βλέψεις, οι σκοποί, οι κυριαρχικές τάσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας, κρατούν το μερίδιό τους, εάν και εφόσον υπάρχουν. Από την άλλη μεριά μιλούν τα γεγονότα ξεκάθαρα και είναι κατακριτέο και ανήθικο να αποσιωπούνται, αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι η αποδοχή αυτής της σχισματοαίρεσης επιφέρει βαρύτατες πνευματικές αλλοιώσεις και πτώσεις. Η παραχώρηση Αυτοκεφάλου σε αυτό το μόρφωμα της Ουκρανίας, η αναγνώριση των αχειροτόνητων, σχισματικών ως Εκκλησία, η αποδοχή προσώπων που τους έχει επιβληθεί ανάθεμα από εκκλησία άλλης δικαιοδοσίας, η εισπήδηση του κ. Βαρθολομαίου σε ξένο εκκλησιαστικό έδαφος, θέτουν τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως εκτός κανονιστικών ορίων, απόλυτα και μοναδικά υπεύθυνο για τη διατάραξη και διαρραγή της εκκλησιαστικής ενότητας. Ο αγαπητός μας π. Θεόδωρος Ζήσης, μας καταρτίζει άριστα και μας διαφωτίζει περί του θέματος στο βιβλίο του «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο». Σημειώνει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: «Το χειρότερο είναι ότι η Κωνσταντινούπολη, της οποίας ο αναγνωρισμένος από όλους συντονιστικός ρόλος αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ενότητας των Ορθοδόξων, προκαλεί η ίδια διαιρέσεις και σχίσματα και έτσι υπονομεύει και… πριονίζει η ίδια το ψηλό κλαδί, την υψηλή θέση, πάνω στην οποία την ανέβασαν οι Ιεροί Κανόνες και η εκκλησιαστική Παράδοση».

Ακριβώς όμως, επειδή υπέπεσε σε σοβαρότατα ολισθήματα το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, όπως αυτά που προαναφέρθηκαν και πλήθος άλλων, έχει παντελώς απωλέσει το μέτρο και τον στόχο, με αποτέλεσμα να προκαλεί σε κάθε δημόσια τοποθέτησή του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τοποθέτηση που σχολίασε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας στη συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο RIA Novosti.

Αρχικά, ορμώμενος από τον ισχυρισμό του κ. Βαρθολομαίου ότι θα πρέπει οι Ορθόδοξοι να κάνουμε μία αυτοκριτική και να επανεξετάσουμε την εκκλησιολογία μας, εάν δεν θέλουμε να γίνουμε μια ομοσπονδία εκκλησιών προτεσταντικού τύπου, ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ έκανε τη ρητορική ερώτηση ποια ακριβώς είναι η προτεινόμενη εκ του Οικουμενικού εκκλησιολογία εκτός της δυτικής. Ξεκαθάρισε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία ουδέποτε εφαρμόστηκε η πρακτική του Πάπα και του Πρωτείου του με τις ειδικές ευθύνες και αρμοδιότητες. Ενώ τόνισε πως το μοναδικό Πρωτείο είναι αυτό της Κωνσταντινούπολης ένεκα τιμής.

Δεν ξεχνάμε φυσικά ότι ο Πάπας της Ανατολής με τους συνεργάτες του, που επισταμένως και με επιμέλεια εργάζονται πάνω στην Οικουμενιστική ατζέντα, αναζητούν το θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα χτιστεί η κάθε καινοφανής ιδέα τους. Στην ίδια γραμμή πλεύσης κινείται και ο Αμερικής Ελπιδοφόρος, ο στενός συνεργάτης του Φαναρίου, όπου σε σχετική εργασία περιγράφει και επιχειρηματολογεί πάνω στο ότι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως είναι όχι πρώτος μεταξύ ίσων όπως γνωρίζαμε πάντα, αλλά πρώτος άνευ ίσων (Primus sine paribus).

Στη συνέχεια ο κ. Ιλαρίων αποδεικνύει πως η Ορθοδοξία ουδεμία σχέση έχει με το θεσμό της παποσύνης, αλλά αντίθετα η Ορθόδοξη Εκκλησία πάντοτε ήταν δομημένη ως μία οικογένεια των κατά τόπους Εκκλησιών, χωρίς επίγεια κεφαλή παρά μόνο τον Ιησού Χριστό.

Στην ακόλουθη ερώτηση του δημοσιογράφου, αν αυτές οι αξιώσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη προέκυψαν αιφνιδίως ή σταδιακά, απαντά ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ ότι αυτό σταδιακά ωρίμασε μέσα από τους θεολογικούς διαλόγους με τους ρωμαιοκαθολικούς. Όπως ήταν φυσικό σε αυτήν τη νεωτερίστικη ιδέα αντιστάθηκε τότε η Ρωσική Εκκλησία. Καταλυτική ήταν η παρέμβαση σε αυτό το κατασκεύασμα, του Ιωάννη Ζηζιούλα.

Μας είναι φυσικά γνωστός και ο έτερος θεωρητικός του Φαναρίου, ο Μητροπολίτης Περγάμου, ο οποίος αναμορφώνει τις πλάνες και τις μετασχηματίζει κατά το δοκούν σε δόγματα της πίστης μας.

Καταλήγοντας, ο Μητροπολίτης της Ρωσικής Εκκλησίας επικαλείται κανόνες Οικουμενικών Συνόδων, όπως τον 28ο και τον 9ο κανόνα της Συνόδου της Χαλκηδόνας, που καταδεικνύουν και περιορίζουν ξεκάθαρα, την οριοθετημένη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριάρχη σε συγκεκριμένες περιφέρειες. Επιπροσθέτως ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναίρεσε την ψευδή άποψη για το δήθεν δικαίωμα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως «να ενεργεί στις διοικήσες και τις περιφέρειες άλλων Πατριαρχείων», ανέφερε συμπληρωματικά.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο κ. Βαρθολομαίος δεν αποδέχτηκε τα όσα του καταλόγισε το δεξί χέρι του Πατριάρχη Μόσχας, και δήλωσε ότι είναι ανυπόστατα όσα διαδίδονται περί παπικών αξιώσεων, όπως διαβάζουμε σε σχετική ανάρτηση. Τα χαρακτήρισε επιπλέον και υποβολιμαία, καθώς και fake news, αφού το Οικουμενικό Πατριαρχείο το μόνο που επιτελεί είναι όσα μαρτυρά η παρακαταθήκη που έχει, τα γεγονότα και τα έγγραφα.

Ποια λέτε να είναι η παρακαταθήκη και τα έγγραφα που επικαλείται ο κ. Βαρθολομαίος; Μήπως κάποιος Συνοδικός Κανόνας ή μαρτυρία αρχαίου κανονολόγου ή Αγίου Πατέρα της Εκκλησίας μας; Μα φυσικά και όχι. Η αναφορά του ακουμπά πάνω στα λεχθέντα του μακαριστού Μητροπολίτη Καισαρείας Καλλίνικου Δελικάνη. «Η κηδεμονική πρόνοια και αντίληψις της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας παρεμβαινούσης – ποί μεν αυτεπαγγέλτως και ως εκ καθήκοντος, ποί δε κατ᾽ επίκλησιν των ενδιαφερομένων – και παρεχούσης την αποτελεσματικήν αυτής συμβολήν προς διαίτησιν και επίλυσιν διαφορών αναφυεισών μεταξύ των αγίων του Θεού Εκκλησιών… ουδέποτε και ουδαμού βραδύνει ή ελλείπει». Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν παραπάνω πληροφορίες για τον Μητροπολίτη Καλλίνικο Δελικάνη.

Να πούμε ότι πειστήκαμε από το επιχείρημα του κ. Βαρθολομαίου; Νομίζουμε η απάντηση περισσεύει…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Η Ρωσία απαντά στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου
Η κατρακύλα του αρχιεπισκόπου της Κύπρου
Μήπως η ουκρανική Εκκλησία βρίσκεται στο στόχαστρο των παγκοσμιοποιητών, με εκτελεστικό όργανο τον Πατρ. Βαρθολομαίο;
Η Εκκλησία της Κύπρου καταποντίζεται στην εσωστρέφεια
– Θύελλα αντιδράσεων! Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου αναγνωρίζει την Ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας αντορθόδοξα, αντισυνοδικά και αυθαίρετα

Σχετικά άρθρα

Το Συναξάρι του Αγίου Ιωσήφ Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης του Ομολογητή και αδερφού του Αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη

Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη. Ποια δύναμη άραγε ανθρώπινη μπορεί να σταματήσει τον ζήλο του Ομολογητή προς ομολογία της πίστεως;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.