Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες απαγορεύεται αυστηρά η κοινωνία με τους σχισματικούς…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η ανά την Ελλάδα τουρνέ του ψευδεπισκόπου Ολβίας

Ο πρώην κληρικός της Ι.Μ. Δημητριάδος και Αλμυρού και πλέον σχισματικός ψευδεπίσκοπος Ολβίας της νέας Ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας, Επιφάνιος Δημητρίου, μολύνει την Ορθοδοξία «λειτουργώντας» σε διαφορετικές Ι. Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Ο σχισματικός Επιφάνιος με μιερά «συλλείτουργα» και «συμπροσευχές» επιχειρεί να προετοιμάσει το έδαφος για την «αποδοχή» και «αναγνώριση» του ψευδεπισκόπου της σχισματικής «Εκκλησίας» της Ουκρανίας, Επιφανίου Ντουμένκο, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες, θα επισκεφτεί στις αρχές του Σεπτεμβρίου τη Θάσο (όπου θα παρευρίσκεται ο Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαίος, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος).

Σύμφωνα όμως με τους Ιερούς Κανόνες, η κοινωνία με τους σχισματικούς απαγορεύεται αυστηρά, ενώ όσοι κοινώνησαν ή κοινωνούν προσευχητικά με τους σχισματικούς της Ουκρανίας, ουσιαστικά είναι ακοινώνητοι και πρέπει να αποφεύγεται η κοινωνία με αυτούς. 

«Χειροτονία» του σχισματικού ψευδεπισκόπου Ολβίας από τον χωρίς ιεροσύνη και αποστολική διαδοχή, ψευδεπίσκοπο Κιέβου, Επιφάνιο Ντουμένκο 

Στις 22 Μαΐου 2019, η «Ιερά» Σύνοδος της νέας Ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας εξέλεξε τον αρχιμανδρίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού, Επιφάνιο Δημητρίου, σε «Επίσκοπο» Ολβίας. 

Στις 26 Μαΐου 2019, ο εξ Ελλάδος αρχιμανδρίτης Επιφάνιος χειροτονήθηκε σε «Επίσκοπο» Ολβίας από τον (χωρίς ιεροσύνη και αποστολική διαδοχή) ψευδεπίσκοπο της νέας σχισματικής «Εκκλησίας» της Ουκρανίας, Επιφάνιο Ντουμένκο, παρουσία πλειάδας σχισματικών (καθηρημένων, αναθεματισμένων, αχειροτόνητων και αυτοχειροτόνητων) Ουκρανών «Ιεραρχών», στον Ι.Ν. Αγίου Μιχαήλ Κιέβου,. 

Στη «χειροτονία» συμμετείχε ο ψευδοηγούμενος της νέας Εσφιγμένου Αγίου Όρους Βαρθολομαίος, καθώς και αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αποτελούμενη από τον τότε Μητροπολίτη Γαλλίας (και νυν Χαλκηδόνος) Εμμανουήλ και τον Μητροπολίτη Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιο.

Μιαρά «συλλείτουργα» και «συμπροσευχετικές» παρουσίες με Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδας και της Κρήτης – Η λίστα της αισχύνης

Ο σχισματικός ψευδεπίσκοπος Ολβίας Επιφάνιος Δημητρίου έχει «συλλειτουργήσει» στη χώρα μας με τους Μητροπολίτες:

  • Αρκαλοχωρίου Ανδρέα από την Εκκλησία της Κρήτης (14/09/19, Ι.Ν. Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία Θραψανού Ηρακλείου)
  • Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιο (20/10/19, Μητροπολιτικός Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Βόλου, πρώτο συλλείτουργο με τον κ. Ιγνάτιο)
  • Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμων (23/01/20, Ιερά Μονή Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω, προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας ο κ. Παντελεήμων)
  • Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Ιωήλ (23/01/20, Ιερά Μονή Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω)
  • Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος Γεώργιο (23/01/20, Ιερά Μονή Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω).

Είχε «συμπροσευχητική» παρουσία ή παρουσία με τους Μητροπολίτες:

  • Γρεβενών Δαβίδ, Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητο, Σισανίου και Σιατίστης Αθανάσιο (06/08/21, Ιερά Μονή Αγίου Νικάνορος Ζάβορδας, «συμπροσευχητική» παρουσία στο Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό που ετελέσθη υπό του Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Εμμανουήλ)
  • Καρπενησίου Γεώργιο (12/07022, Ιερά Μονή Αγίου Σπυρίδωνος Προμυρίου Μαγνησίας, παρουσία στον Πανηγυρικό Εσπερινό που ετελέσθη προς τιμήν του θαύματος του Αγίου Σπυρίδωνος και στη Ρασοφορία του πατρός Παϊσίου από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιο).

Ακόμα, έχει «συλλειτουργήσει» και με τον/τους:

  • Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής του Οσίου Νικάνορος Ζάβορδας Αρχιμανδρίτη Σεραφείμ και τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Σπαρμού Ολύμπου Αρχιμανδρίτη Νικάνωρ (23/01/20, Ιερά Μονή Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω)
  • Κληρικούς Ιεράς Μητροπόλεως Λαγκαδά (15/09/19, Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου Λαγκαδά)
  • Κληρικούς Ιεράς Μητροπόλεως Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου (25/07/22 «λειτούργησε» στο Παρεκκλήσι της Αγίας Παρασκευής στη Μύρινα της Λήμνου, 26/7/2022 «λειτούργησε» στο χωριό Θάνος της Λήμνου, 27/7/2022 «λειτούργησε» στον Άγιο Παντελεήμονα Ανδρωνίου της Λήμνου).

Ιεροί Κανόνες: Απαγορεύεται αυστηρά η κοινωνία με τους σχισματικούς – Διακοπή μνημόνευσης

Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες απαγορεύεται αυστηρά η κοινωνία με τους σχισματικούς, ιδιαίτερα η προσευχητική, η λειτουργική. Όσοι κοινωνούν με ακοινωνήτους, καθίστανται και αυτοί ακοινώνητοι, ενώ όσοι κοινωνούν με καθηρημένους κληρικούς, πρέπει να καθαιρούνται. Η χορήγηση αυτοκεφαλίας στην λεγομένη Ουκρανική Εκκλησία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο έγινε κατά παράβαση πλήθους ιερών κανόνων και δεν καθιστά τους σχισματικούς Εκκλησία.

Επομένως, οι Ιεράρχες/κληρικοί που κοινώνησαν ή κοινωνούν προσευχητικά με τους σχισματικούς της Ουκρανίας, ουσιαστικά είναι ακοινώνητοι και πρέπει να αποφεύγεται η κοινωνία με αυτούς

Συνεπώς, οι κληρικοί και οι λαϊκοί δεν πρέπει να εκκλησιάζονται εκεί που λειτουργούν Ιεράρχες/κληρικοί που κοινώνησαν προσευχητικά με τους σχισματικούς της Ουκρανίας ή να έχουν άλλες σχέσεις. Επιπροσθέτως, οι κληρικοί στα πλαίσια της μη κοινωνίας πρέπει νά διακόψουν τη μνημόνευση: οι μεν επίσκοποι του πατριάρχου και της Ιεράς Συνόδου, οι δε πρεσβύτεροι και διάκονοι των επισκόπων, ως μη «ὀρθοτομούντων τόν λόγον τῆς ἀληθείας».

Σχετικά με το ποια πρέπει να είναι η στάση των κληρικών και των λαϊκών, απέναντι σε όσους κοινώνησαν προσευχητικά με τους σχισματοαιρετικούς της Ουκρανίας, η Σύναξη Ορθοδόξων Μοναχών και Κληρικών υπογραμμίζει στη «Διακήρυξη αφύπνισης και αντίστασης: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»» (Δεκέμβριος 2019):

«Ἀπαγορεύεται ἑπομένως αὐστηρά ἡ κοινωνία μέ τούς σχισματικούς, ἰδιαίτερα ἡ προσευχητική, ἡ λειτουργική. Ὅσοι κοινωνοῦν μέ ἀκοινωνήτους καθίστανται καί αὐτοί ἀκοινώνητοι, ἰδιαίτερα δέ ὅσοι κοινωνοῦν μέ καθηρημένους κληρικούς πρέπει νά καθαιροῦνται καί αὐτοί.

Γιά τήν ἐφαρμογή αὐτῶν τῶν Κανόνων πού εἶναι σαφέστατοι πρέπει νά ληφθοῦν ὑπ᾽ ὄψιν τά ἑξῆς. Οἱ δικοί μας κληρικοί, οἱ Ἑλλαδίτες, ἀλλά καί τῶν ἄλλων δικαιοδοσιῶν τῆς Κωνσταντινούπολης καί τῆς Ἀλεξάνδρειας, πού ἐκοινώνησαν προσευχητικά μέ τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, οὐσιαστικά εἶναι ἀκοινώνητοι, καί πρέπει νά ἀποφεύγεται ἡ κοινωνία μέ αὐτούς, δηλαδή οἱ ἄλλοι κληρικοί καί οἱ λαϊκοί δέν πρέπει νά ἐκκλησιάζονται ἐκεῖ πού λειτουργοῦν ἤ νά ἔχουν ἄλλες σχέσεις. Οἱ κληρικοί μάλιστα πρέπει στά πλαίσια τῆς μή κοινωνίας νά διακόψουν τήν μνημόνευση, οἱ μέν ἐπίσκοποι τοῦ πατριάρχου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, οἱ δέ πρεσβύτεροι καί διάκονοι τῶν ἐπισκόπων ὡς μή «ὀρθοτομούντων τόν λόγον τῆς ἀληθείας». Ἡ δικαιολόγηση τοῦ σχίσματος καί ἡ ἐκκλησιοποίησή του δέν εἶναι ὀρθοτόμηση τοῦ λόγου τῆς ἀληθείας. Ἀλλιῶς ψεύδονται ἐνώπιον τοῦ Θυσιαστηρίου».

Απέναντι στο σχίσμα, την αίρεση και την πλάνη, ο πιστός κλήρος και λαός καλούνται να προασπίσουν τα Ιερά και τα Όσια της Μίας, Αγίας και Αποστολικής Εκκλησίας, από τους αιρετικούς και αιρετίζοντες ψευδοδιδασκάλους και λυκοποιμένες.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
π.Θεόδωρος Ζήσης: Απειλείται η ενότητα της Εκκλησίας. Αδύναμος κρίκος η Εκκλησία της Ελλάδος
Στα μουλωχτά… Μιαρό συλλείτουργο στην Ι. Μονή Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω
2016-2020: Άγιο Όρος και η αλλοίωση της Ορθοδόξου Πίστεως (Μέρος Β΄): Ψευδοαυτοκέφαλο των Ουκρανών Σχισματικών (Ιανουάριος 2019)