Ποια είναι η εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για το Πάσχα με φόντο τον Κορωνοϊό;

0
935
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

«Η Εκκλησία της Ελλάδος εμπιστεύεται απόλυτα την υπεύθυνη ελληνική Πολιτεία που από την πρώτη στιγμή έχει χειριστεί εξαιρετικά αυτή τη μεγάλη δοκιμασία και ακολουθεί τις επιταγές και τις υποδείξεις των αρμόδιων»

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Εμείς αρνούμαστε  να μπούμε στην παγίδα που εξυφαίνεται αυτή την στιγμή μπροστά στα μάτια μας! Εντέχνως οδηγούμαστε σε παγίωση της τέλεσης των Ιερών Ακολουθιών και της Θείας Λειτουργίας κεκλεισμένων των θυρών ενόψει του Πάσχα, με την Πολιτεία και την Ιεραρχία να παίζουν το παιχνίδι του καλού και κακού μπάτσου. Η Πολιτεία εισηγείται πλήρη απαγόρευση της Θείας λατρείας, η Ιεραρχία χρησιμοποιεί τον επιστημολογιώτατο που διατηρεί πνευματική σχέση με τον κ. Τσιόρδα (τυχαίο;) Μεσογαίας Νικόλαο για να διαμαρτυρηθεί και εισηγείται τέλεση της Θείας Λατρείας κεκλεισμένων των θυρών, ενόψει του Πάσχα. Όπερ και θα γίνει πιστεύουμε.

Ούτε ενόψει του Πάσχα, λοιπόν, δεν θα μπορέσει ο ελληνικός λαός, ο πιο υπάκουος λαός της Ευρώπης κατά πως λένε, να συμμετέχει στις Ακολουθίες των Παθών και στην Ανάσταση! Γιατί δε μπαίνει μπροστά για τον λαό του Θεού η Δ.Ι.Σ, αλλά μόνο υπερασπίζεται το δικαίωμα των ιερέων και ψαλτών στη Θεία Λατρεία; Τι διάβολος είναι αυτός να θέτουν σε ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ; Δε θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε: γιατί δεν εισηγείται τρόπους στην Ελληνική Πολιτεία συμμετοχής του λαού στη Λατρεία; Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει λατρεία χωρίς λαό! Τι ελιτισμός είναι αυτός; Πού το είδατε αυτό; 

Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε ότι η Εκκλησία δεν είναι ανθρώπινο εγκαθίδρυμα, για να υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης ασθενειών. Γνωρίζουμε από τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, την οποία έχουν διαδώσει κατά κόρον Ιεράρχες που συμμετέχουν στην Δ.Ι.Σ, όπως ο Ναυπάκτου Ιερόθεος, ότι η Εκκλησία είναι ένα μυστήριο και μόνον έτσι μπορεί να την προσεγγίσει κανείς. Δεν είναι μια ανθρώπινη οργάνωση, αλλά ο Θεανθρώπινος οργανισμός. Εμείς γνωρίζουμε την Εκκλησία, κατά την διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου, ως Σώμα Χριστού. Πέρα όμως από αυτό η Εκκλησία είναι η άκτιστη δόξα και Βασιλεία, όπου κατοικεί ο Θεός και καλούνται να κατοικήσουν μέσα σε αυτήν και οι φίλοι Του. Έτσι, η Εκκλησία είναι άκτιστη και κτιστή, η οποία όμως κτιστότητα δέχεται την άκτιστη Χάρη του Θεού (http://www.immorfou.org.cy/seminario-klirou/1484-esinantisi2017.html).

Αυτή η διδασκαλία δεν έχει πρακτική εφαρμογή στην ζωή της Εκκλησίας, αγαπητή Δ.Ι.Σ.; Είναι μόνο λόγια; Δεν ντρέπεστε να μην υπηρετείτε την Άκτιστη Δόξα του Θεού, αλλά μόνο την κτιστή; Κατά τον ίδιο Ιεράρχη και πρό της δημιουργίας υπήρχε η Εκκλησία η άκτιστη, ως κεκρυμμένη εν Θεώ βασιλεία και δόξα, στην οποία κατοικεί ο Θεός με τον Λόγο και το Άγιον Πνεύμα. Στην περίπτωση αυτή η Εκκλησία είναι άκτιστη, δηλαδή είναι η Άκτιστη Δόξα του Τριαδικού Θεού, η άνω Ιερουσαλήμ, ως μητέρα πάντων ημών (Γαλ. δ´, 26). Γι᾽ αυτό και το πολίτευμά μας εν ουρανοίς υπάρχει (Φιλ. γ΄ 20) και, επομένως, όπως η Βασιλεία του Θεού, έτσι και η Εκκλησία ούκ έστιν εκ του κόσμου τούτου (Ιω. ιη´ 36). Στη συνέχεια διά της ακτίστου αυτής δόξης του Τριαδικού Θεού, δημιουργήθηκε ο κόσμος, στον οποίο φανερώνεται η εν ουρανοίς άκτιστη Εκκλησία. 

Δεν ντρέπεστε να μην συναισθάνεσθε ότι, πάλι κατά τον Ναυπάκτου Ιερόθεο,  όσοι ζουν μέσα στην άκτιστη Εκκλησία, που τώρα φανερώνεται τελειότερα στην σάρκα του Χριστού, αγιάζονται, μετέχοντας στην άκτιστη Χάρη του Θεού, και μεταβαίνουν στην άκτιστη Βασιλεία του Θεού, στον Παράδεισο, την ουράνια Εκκλησία, την άκτιστη δόξα της Αγίας Τριάδος. Με αυτές τις προϋποθέσεις λέμε ότι η Εκκλησία είναι η Βασιλεία του Θεού. Δεν πρόκειται για μια κτιστή πραγματικότητα, αλλά για άκτιστη δόξα.  

Τοιουτοτρόπως, όταν τελούμε τη Θεία Ευχαριστία, κατά τη διδασκαλία των Πατέρων, είναι παρών όχι μόνον ο Χριστός, αλλά και όλοι οι Άγιοι, όπως είναι παρόντες και οι ορθόδοξοι χριστιανοί όλης της οικουμένης. Όταν δε κοινωνούμε ένα μικρό τεμάχιο του αγίου Άρτου, λαμβάνουμε εντός μας ολόκληρο τον Χριστό. Συνερχόμενοι οι Χριστιανοί επί τω αυτώ, συνέρχεται ολόκληρη η Εκκλησία και όχι ένα μέρος αυτής. Για τον λόγο αυτό έχει επικρατήσει στην Πατερική παράδοση, η κεντρική εκκλησία ενός Μοναστηριού να ονομάζεται «Καθολικό». 

Καταλαβαίνετε ότι αναιρείτε την έννοια της Εκκλησίας με τις Ακολουθίες και Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών, που τεχνηέντως μας επιβάλλετε, με άλλοθι την τέλεια απαγόρευση της Θείας Λατρείας, που σας προσέφερε η Πολιτεία;

Το τέλειο έγκλημά σας, δυστυχώς, εξιχνιάστηκε με την χάρη της Ιεράς Αποτειχίσεως: ΕΝΟΧΟΙ !

Διαβάσαμε στο protothema.gr:


Κορωνοϊός: Ακολουθίες κεκλεισμένων των θυρών για το Πάσχα εισηγείται ο Ιερώνυμος

Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς πιστούς, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, λόγω των περιορισμών για τον κορωνοϊό, αποφάσισε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.

Επίσης, η Ιερά Σύνοδος προτρέπει όλους τους πιστούς να παραμένουν στο σπίτι τους, όπως έχει διατάξει και η πολιτεία.

Την τέλεση των ακολουθιών κεκλεισμένων των θυρών για το Πάσχα και με τους απαραίτητους, όπως έναν ψάλτη και έναν νεωκόρο, είχε προτείνει νωρίτερα στην εισήγησή του στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Η πρόταση έγινε δεκτή, με την Εκκλησία να συνιστά στους πιστούς να προσεύχονται σπίτι τους.
Η πρόταση αφορά στην περίοδο του Πάσχα και από τις 12 Απριλίου και μετά.

Σύμφωνα με την εισήγηση: «Η Εκκλησία της Ελλάδος εμπιστεύεται απόλυτα την υπεύθυνη ελληνική Πολιτεία που από την πρώτη στιγμή έχει χειριστεί εξαιρετικά αυτή τη μεγάλη δοκιμασία και ακολουθεί τις επιταγές και τις υποδείξεις των αρμόδιων για την προστασία της υγείας αρχών. Το εκκλησιαστικό καθήκον κλήρου και λαού επιβάλλει τη συμμόρφωση προς τα έκτακτα μέτρα της Πολιτείας και, αποτελεί όχι απλώς νόμιμη αλλά και Κανονική, και θεάρεστη συμπεριφορά. Ο μεγάλος κίνδυνος αυτή τη στιγμή είναι η αποφυγή των μαζικών συναθροίσεων που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Γι’ αυτό ακριβώς από την αρχή και πολλές φορές και η ΔΙΣ και ο Πρόεδρός Της, της έχουν ζητήσει να κάνουν οι πιστοί τα σπίτια τους μικρές Εκκλησίες. Ο περιορισμός της δημόσιας λατρείας δεν θίγει τη θεμελιώδη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας που εδράζεται στο μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας και άρα δε συγκρούεται με το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Η Εκκλησία της Ελλάδος ομολογεί ότι το «Ποτήριον της Ζωής» του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού διαφοροποιεί, ουσιωδώς, την Εκκλησία από κάθε άλλη φιλανθρωπική οργάνωση, ως πηγή ζωής και αθανασίας. Μέχρι τις 11 Απριλίου οι Ακολουθίες θα διεξάγονται κανονικά -κεκλεισμένων των θυρών- υπό την προϋπόθεση της τηλεοπτικής, ραδιοφωνικής ή διαδικτυακής κάλυψης. Από το Σάββατο του Λαζάρου (την Κυριακή των Βαϊων και μετά) οι Ακολουθίες θα διεξάγονται -πάντα κεκλεισμένων των θυρών- με τον ελάχιστο δυνατό αριθμό κληρικών και ψαλτών, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Πολιτείας».

Και αναφέρεται: «Με τη ρύθμιση αυτή της νόμιμης τελέσεως της Θ. Λειτουργίας στους Ι. Ναούς, κεκλεισμένων των θυρών, θα κρατηθεί άσβεστη η λαμπάδα της Θ. Λατρείας, η οποία για την Εκκλησία είναι «κοινή» και «δημόσια» εφόσον λαμβάνει χώρα εντός του Ι. Ναού επί της καθαγιασμένης Αγίας Τραπέζης, ακόμη και αν μετέχει στο Μυστήριο μόνον ένας ιερέας και ένας πιστός.Η Εκκλησία μας αναλαμβάνει πλήρως την πνευματική ευθύνη της μετοχής των πιστών στη Θ. Λατρεία με τη χρήση μέσων που προσφέρει η τεχνολογία, δια του πνευματικού συντονισμού και της ενώσεως της προσευχής όλων από τα σπίτια τους».

Διαβάστε περισσότερα εδώ


Διαβάσαμε στο ecclesia.gr:

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Δ.Ι.Σ. για τον μήνα Απρίλιο

«Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020»….

Συνήλθε σήμερα 1η Απριλίου 2020 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, η οποία ασχολήθηκε με τα θέματα της ημερησίας διατάξεως, ενώ παράλληλα επανεκτίμησε και συζήτησε εκτενώς τις τελευταίες εξελίξεις ως προς την πορεία διάδοσης του κορωνοϊού.

Η συνεδρίαση έγινε με την μέθοδο της τηλεδιασκέψεως, η οποία πραγματοποιήθηκε με βάση την ασφαλή πλατφόρμα e:Presence.gov.gr του Ελληνικού Δημοσίου, με την συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των τεχνικών της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η Δ.Ι.Σ. συζήτησε εκτενώς επί της παρατάσεως ισχύος της Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας έως την 11η Απριλίου 2020 με την προοπτική περαιτέρω τροποποιήσεών της και απεφάσισε ότι:

1) Κατανοεί απόλυτα την αγωνία της Ελληνικής Πολιτείας την κρίσιμη αυτή περίοδο και εκτιμά τον διακριτικό τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη κρίση έχοντας ως κριτήριο πάντοτε την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

2) Προτρέπει όλους να τηρούν απαρέγκλιτα τις υποδείξεις των υγειονομικών αρχών και των ειδικών επιστημόνων και να μην παρασύρονται από εκείνους οι οποίοι τους υποδεικνύουν την παρακοή, η οποία στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν δικαιολογείται ούτε εν ονόματι της χριστιανικής πίστης. Η πίστη στο Χριστό αποτελεί πρόξενο ζωής και όχι θανάτου.

3) Με υψηλό αίσθημα ευθύνης αποδέχεται τις αυστηρές υποδείξεις που προτείνονται από τις υγειονομικές αρχές και την Ελληνική Πολιτεία για την χρονική περίοδο μέχρι της 11ης Απριλίου 2020 και προτρέπει όλους να παραμένουν στο σπίτι τους.

4) Χαιρετίζει τη δήλωση της Αξιοτίμου Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως, της 30ής Μαρτίου 2020 στα Μ.Μ.Ε. Αποτελεί όντως «πηγήν ύδατος ζώντος» στην «λειτουργική ερημία» των Κληρικών μας, η πρόταση λειτουργίας των Ιερών Ναών και των Ιερών Μονών, έστω και «κεκλεισμένων των θυρών», κατά την Εβδομάδα των Παθών και την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου.

5) Επισημαίνει με πολύ πόνο και «αίμα καρδιάς» κυριολεκτικά ότι την προσεχή Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Κυρίου, θα κληθούμε όλα τα μέλη της Εκκλησίας να ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, απέχοντας από τις ιερές Ακολουθίες, την Θεία Λειτουργία, αλλά και από αυτή την Θεία Κοινωνία. Γι᾿ αυτό το λόγο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακαλεί πατρικά όλους τους πιστούς να μη λησμονούν όσα ο αυθεντικός ερμηνευτής των Γραφών και μεγάλος Πατέρας και Διδάσκαλος της Εκκλησίας μας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει: «Μπορεί ο άνθρωπος, ο οποίος από ανάγκη δεν πηγαίνει στην Εκκλησία, να κάνει τον εαυτό του Θυσιαστήριο, με το να προσεύχεται». Ο ίδιος ιερός Πατήρ αναφερόμενος στην ανάγκη της κενωτικής αγάπης προς τον πλησίον και μάλιστα προς τον δοκιμαζόμενο, επισημαίνει τα εξής σημαντικά: «Εσύ σέβεσαι το τωρινό Θυσιαστήριο, γιατί δέχεται το Σώμα του Χριστού, αλλά συμπεριφέρεσαι περιφρονητικά σ’ αυτόν που είναι ο ίδιος σώμα του Χριστού και τον βλέπεις με αδιαφορία να χάνεται. Αυτό το θυσιαστήριο μπορείς να το δεις στημένο παντού, και σε στενούς δρόμους και σε αγορές, και μπορείς να τελείς θυσίες πάνω σ’ αυτό κάθε ώρα». (Ομιλία 20 εις Β΄ Κορινθ. ΕΠΕ τόμος 19, σελ. 527-531). Αλλά και ο νέος Όσιος της Εκκλησίας μας Γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης (+27 Φεβρουαρίου 1998) αναφέρει ότι ο χριστιανός, ο οποίος δεν δύναται να προσέλθει στην Θεία Λειτουργία, μπορεί «αυτήν την ώρα να κάνει τον εαυτό του θυσιαστήριο, λέγοντας την προσευχή». Αυτή είναι η πατρική προτροπή της Ιεράς Συνόδου προς όλους τους αδελφούς μας, μέλη της Εκκλησίας: «Εκτενέστερον προσεύχεσθε» στα σπίτια σας! Κάντε τον εαυτό σας θυσιαστήριο, θυσιάζοντας κενωτικά και αγαπητικά την παρουσία σας στον Ιερό Ναό και την προσέλευσή σας στη Θεία Ευχαριστία για χάρη όλων των αδελφών σας, οι οποίοι αποτελούν έμψυχα θυσιαστήρια Θεού. Και να είσθε βέβαιοι ότι οι Ιερείς θα λειτουργούμε λιτά, χωρίς μεγάφωνα και πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες, έστω «κεκλεισμένων των θυρών», όσο και αν αυτό μας είναι δύσκολο και στενάχωρο, υπέρ «της του κόσμου ζωής και σωτηρίας», των «εν ασθενείαις κατακειμένων», των Ιατρών και Νοσηλευτών και όλων των εθελοντών, οι οποίοι με πνεύμα αυτοθυσίας δίνουν τον εαυτό τους για να προστατεύσουν την ζωή των πολλών και την δημόσια υγεία. Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020.

6) Αυτή η πρόσκαιρη παραμονή των χριστιανών στην κατ᾿ οίκον προσευχή και την κατ᾿ οίκον Εκκλησία, δεν υπονοεί καμία αμφιβολία ή πολύ περισσότερο δεν σημαίνει αμφισβήτηση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Γι᾿ αυτό και η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει εκείνο που από την αρχή της παρούσης κρίσεως διεκήρυξε στο από 9.3.2020 Ανακοινωθέν Αυτής, ότι «η προσέλευση στην Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών… Όσοι προσέρχονται «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης» και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται «φάρμακο αθανασίας», «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον». Η οποιαδήποτε υπόνοια για μετάδοση νοσημάτων από την Θεία Ευχαριστία, αλλά και αυτό τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, θίγει την δογματική Αλήθεια της Εκκλησίας, δεν γίνεται αποδεκτή και είναι καταδικαστέα.

7) Η Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενώς και το θέμα της προσφοράς βοηθείας προς τους πάσχοντες και προς τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της Χώρας και σε κεντρικό επίπεδο, διότι αυτή ήδη πραγματοποιείται και από την Ιερά Αρχιεπισκοπή και όλες τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στο πλαίσιο αυτό: α) σαν πρώτη έμπρακτη εκδήλωση αυτής της συμπαράστασης η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε, η Εκκλησία της Ελλάδος να προσφέρει άμεσα το ποσό των 150.000 ευρώ, ενώ αναθέτει στην Διοικούσα Επιτροπή της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.) την ευθύνη να έλθει σε επικοινωνία με τους υπευθύνους Δημοσίους Φορείς Παροχής Υγείας, προκειμένου η Εκκλησία της Ελλάδος να ενισχύσει περαιτέρω αυτόν τον τομέα, β) ήδη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έδωσε εντολή στις Δομές και τα Ιδρύματα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο, Οργάνωση «Αποστολή» κ.λπ.) να συνεργασθούν με τις αρμόδιες Αρχές της Πολιτείας και σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων αποφασίσθη η συνέχιση της παροχής των συσσιτίων προς τους πάσχοντες. Το αυτό πράττουν και οι Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος οι οποίες προτρέπονται και σε περαιτέρω συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, γ) όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα από την πλειονότητα των Αρχιερέων και Ιερέων, οι οποίοι προσφέρουν από τον μισθό τους για χάρη των εχόντων ανάγκη, έτσι και στην παρούσα κατάσταση τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου έλαβαν την απόφαση της καταθέσεως ενός μισθού προς τον Ειδικό Λογαριασμό Αντιμετωπίσεως Κορωνοϊού και προτρέπουν και τους υπολοίπους Αρχιερείς να πράξουν το ίδιο για τις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, δ) η Ιερά Σύνοδος δηλώνει ότι, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια της οικονομικής κρίσεως βρέθηκε παρούσα στις ανάγκες του λαού και διεφύλαξε την ενότητα των ανθρώπων, έτσι και σήμερα παραμένει παρούσα, ενώ συντονίζει και την παρουσία και προσφορά Της και κατά την «επόμενη ημέρα» που η πανδημία θα λήξει και οι ανάγκες των ανθρώπων θα γιγαντωθούν.

8) Η Ιερά Σύνοδος ενημερωθείσα για την προσφορά ποσού 50.000 ευρώ από το Οικουμενικό Πατριαρχείο προς την Ελληνική Κυβέρνηση ως συμβολή στον διεξαγόμενο αγώνα για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, ευχαριστεί δημοσίως τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο γι’ αυτή την ένδειξη συναντίληψης προς τον ελληνικό λαό.

9) Καλεί όλους να εμπιστεύονται την κρίση και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, η Οποία με ποιμαντική ευθύνη και ευθυκρισία κατανοεί την αγωνία του Ιερού Κλήρου και του πιστού Λαού αλλά και συγχρόνως εκτιμά, σύμφωνα προς τις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων, πότε οι συνθήκες είναι προς ωφέλεια της δημόσιας υγείας και όλων των πολιτών της Πατρίδος μας. Αυτό επιτάσσει άλλωστε και ο θυσιαστικός χαρακτήρας της Εκκλησίας. Προς τούτο, παρακαλεί όλους να επιδείξουν πνεύμα Συνοδικής εμπιστοσύνης και προς τον σκοπό αυτό δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να ησυχάζουν, να ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη προσευχή. Οι Αρχιερείς δύνανται να επικοινωνούν μετά της Ιεράς Συνόδου και οι Ιερείς με τους Επισκόπους τους για κάθε ζήτημα. Η Ιερά Σύνοδος επίσης ορίζει τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ο οποίος κατά τα τελευταία έτη είναι εκπρόσωπος Τύπου των συνελεύσεων της Ιεραρχίας, ως το μόνο υπεύθυνο πρόσωπο προς το οποίο θα απευθύνονται τα Μέσα της Ενημερώσεως για να λαμβάνουν απαντήσεις επί εκκλησιαστικών ζητημάτων.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Έργο του διαβόλου το κλείσιμο των Ναών από την Ιερά Σύνοδο
– Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, συμφώνως με το πνεύμα των φίλων του Προτεσταντών, μας νουθετεί!
– Οι ιερείς της Γεωργίας μας δίνουν παράδειγμα!
– Θα ανασταίνεται ο Κύριός μας, κατά τις ανθρώπινες επιθυμίες και βουλές;
– Μας εξόργισε η επιστολή του Μητροπολίτου Μεσογαίας προς την Υπουργό Παιδείας
– Δημητριάδος: «Δε διώκεται ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία»
– Σικάγο – Οικουμενιστική συμπροσευχή για τον Κορωνοϊό [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης συμφωνεί με τον Πρωθυπουργό
– Ο Μητρ. Πειραιώς για την εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. για αναστολή της Θείας Λειτουργίας: «Μία ισορροπημένη πρόταση»
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος
– Δεν άργησε και το Φανάρι να αποκαλυφθεί!
– Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση), Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)
– Ο Μητσοτάκης ταπείνωσε την Εκκλησία εκθέτοντάς την στην κοινή γνώμη ως ανεύθυνη. Ιδού το ΦΕΚ που «κλείνει» τις Εκκλησίες!
– Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου